The Lord of the Rings Online
Book 11
Defenders of Eriador
LOTRO’nun sıklıkla güncellendiğini ve oyuna devamlı yeni öğeler eklenerek hikaye akışının sağlandığını artık öğrenmeyenimiz kalmamıştır herhalde. Bu ay Book 11: Defenders of Eriador’un oyuna eklediği “Rift Instance Zindanı”, “Ev sistemi” ve bazı ufak yenilikler hakkındaki ilk bilgileri Turbine çalışanları ile birlikte oyunu oynayarak denedik.
Derin mevzular
Yapımcılardan Cardell Kerr, yönetimdeki Jeffrey Steefel ve Turbine çalışanları ile son birkaç saatimizi, yenilikleri öğrenmek ve yeni raid’leri keşfetmek için LOTRO’nun üçüncü ek paketi olan Defenders of Eriador’la geçirdik. Evet, onlar admin modunda oyunu oynuyorlar ama hiçbir raid’i bırakmıyorlar ve düşen değerli eşyaları da sırt çantalarına atıyorlar.
İlk göze batan yenilik, 12 kişilik bir raid olan Rift. O, LOTRO’nun ikinci instance zindanı. İlki 9’uncu kitapla yayınlanan 24 kişilik Helegrod zindanıydı. Yapımcı takımdaki Jablonn, Helegrod açılınca birçok oyuncunun burayı ziyaret ettiğini ve onu başlangıç seviyesindeki bir zindan olarak gördüklerini söyledi. O zamandan beri instance’lar üzerinde kafa yoran takım, nihayetinde oyuncuların daha fazla zaman geçirebileceği ve eğlenebileceği Rift’i tasarladı. İç mekan tasarımlarının mükemmele yakın olduğunu anlatan Jablonn, Instance Dungeon zevkinin LOTRO’da da olabilmesi için bu güncellemeye çok önem verdiklerini belirtti.
“Daha çok dinamik eklemeye çalıştık” diyen Jablonn, Rift’i Helegrod’un 3 katı büyüklükte tasarladıklarını söyledi. İlk gelenin giriş önceliğini aldığı instance’ın sadece yarısı kadarında raid yapabiliyoruz. Alan geniş olmasına rağmen genel olarak yaratıklar birbirine çok yakın çıkıyor ve bu yüzden de ortalığa pek fazla saçılma şansımız olmuyor. Diğer oyunlarla bu özelliği karşılaştırdığımızda güzel görünse de bu mükemmel tasarımlı zindanın tümünde oynayabilmek isterdik. Fakat raid’de ilerleyince etrafın güzelliğini bir yana bırakıp, göreve yönleniyoruz ve şunu fark ediyoruz ki miniboss’lar ve bazı diğer summon olan yaratıklar her seferinde yeteneklerini değiştiriyorlar. Bu yüzden zindanın hiçbir zaman kesin bir taktiği olamayacak. Her seferinde yeni taktikler yaparak zindanı başarıyla geçmeye çalışacağız.
Rift’in içindeyken artık yeryüzünde olmadığınız duygusu sizi sararken, çevrenin de ne kadar güzel tasarlanmış olduğunu fark ediyoruz. Yeryüzü ile yeraltındaki mekanlar arasındaki renk uyumunun ve atmosfer farkının mükemmel olabilmesi için yapımcılar çok uzun bir süre çalışmışlar. Bu yüzden yeraltında gezinirken karşılaşacağınız neredeyse gerçek ortamlar sizi şaşırtacak. “Bu tarz yerlere girdiğinizde, her şeyi boş veriyorsunuz ve derinlerin keyfine bakmaya başlıyorsunuz” diyor Steefel. “Bu, oyunu güzel yapan en önemli özellik bence.”Evim evim güzel evim
11. kitap olan Defenders of Eriador’a baktığımızda Hobbit’ler, insanlar, elf’ler ve cüceler için ayrı ayrı yerleşim yerleri kurulmuş ve ırkınız neyse ona bağlı bölgelerde ev kurabilmenize izin verilmiş. Böylece Shire’da insan evi görmek mümkün olmuyor. Ayrıca tüm ırklar, ev kurulan bölgelere ana şehirlerinden bir gateway ile geçilebiliyor.
Turbine yeni güncellemede ayrıntılara oldukça önem vermiş. Tüm evler birbirinden tamamen farklı tasarlanabiliyor ve gittikçe büyüyen yerleşim yerleri zamanla doğal güzellikler ile süsleniyor. Fakat burada her ihtiyacınızı karşılayabilmeniz mümkün değil. Yerleşim alanlarında bulunan parti ağaçları ve dükkanlar ile sadece bazı temel ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek ve parti kurabileceksiniz.
“Bir şeyi çıkarmak eklemekten daha zordur diyor” Steefel. Bundan dolayı eklenen yerleşim yerleri yavaş yavaş oyunun konusunun bir parçası olacak ve zaman zaman olaylar bu yerleşimler etrafında dönecek. Eğer bir bölgede herkes evini dekore ederse, oralara bir fuar havası verilebilir ve birkaç oyuncu bahçelerinde herkese yararlı olabilecek eşyalar koyarsa, oralar tüm oyunculara açık alanlar haline getirilecek ve böylece oyuncuların işleteceği dükkanların önü açılacak.
Şu an için aklınıza gelen, evle ilgili güzel fikirleriniz vardır mutlaka. Eğer bunları uygulamak isterseniz, şanslısınız çünkü ev kurmak çok pahalı değil. Herkese de açık bir evim olsun diyorsanız, karakterinizin seviye 15 sınırını geçmiş olması lazım.
Ne kaldı geriye?
Gördüğünüz gibi 11. kitabın ana başlıkları ev kurulumu ve Rift olarak belirlenmiş. Fakat bu ikisi bile yeniliklerin küçük bir bölümünü oluşturuyor. Diğer yenilikler ise 2 yeni bölge, 100’ü aşkın görev ve Minstrel ile Lore-Master mesleklerindeki yenilemeler olarak belirtilmiş. Küçük bir çocuk gibi Steefel ve takımı bana oyundaki yeni favori oyuncaklarını göstermeden duramıyor. Trollshaws nehri etrafında gezerken balık tutmaya çalışan Gollum’a rastlıyoruz, tabii biraz gürültü çıkardığımızdan hemen bizi fark ediyor ve bir anda koşarak karanlığa karışıyor. Bu rastlantı çok hoş akıl edilmiş ve oyuna aktarılmış. Onun geleceğini bildiğim halde, görünce içim baya ürperdi.
“Haydi göle gidelim” dedi Steefel.
Gittiğimiz göl, Bilbo ve Gollum’un yüzüğü geri götürmek üzere ilk anlaştıkları yerdi. Daha bunun gibi kitapta bulunan bir sürü Orta Dünya mekanına oyunda rastlamak mümkün. Çünkü Turbine bu tarz ayrıntıları oyuna aktarması için de bir grup kurmuş.“Sandal nerede peki?” diye sordum, kimseden bir cevap gelmedi.
“Hani şu Gollum’un Frodo’yu takip ettiği sandal”. Orta Dünya hakkında epey bilgiye sahip olan Kerr, hemen cevabı yapıştırdı. “Çürümüş veya Goblin’ler tarafından çalınmış olabileceğini söyledi”. Unutulan bu ayrıntıyı, “Kitap 12: Turbine sandalı unuttu” güncellemesi ile oyuna ekleyeceklerini söylediler…
Meslekler ve 11. kitap
Turbine her güncellemede iki meslek sınıfını yeniliyor. Bu seferki şanslı meslekler ise Minstrel ve Lore-Master oldu.
Minstrel’den kaçının
Eğer bir Minstrel’seniz bu haberler sizin için çok iyi. Words of War başlığı altında yeni yetenekler bu mesleğe eklendi. Ayrıca 40 seviye üzeri yetenekleri ve tekil yetenekleri geliştirilerek daha iyi bir konuma getirildi.
Lore master’ın yüzü gülüyor
Birçok crowd control, debuff ve yetenek güçlendirmesi ile yeniden yapılandırılan Lore-master mesleğine ayrıca pet olarak Lynx de eklendi. Lynx, gizlice rakibine yaklaşarak ya da yandan etrafını kuşatarak güçlü ataklar yapabiliyor. Böylece grup savaşlarında yarar sağlıyor. Ayrıca bu mesleğe 8 adet de pasif pet eklendi.
Beste yapıyoruz
LOTRO yazın piyasaya çıktığında bir müzik sistemi barındırıyordu. Sadece Beta’da eğlence amacıyla yapılan bu sistem tutulup, birçok videosu da YouTube’a düşünce, ekip bunu daha da geliştirmeyi ve bir sonraki güncellemede yayınlamaya karar verdi.
Dokuzuncu kitap ile birlikte telli çalgılar, bass ve perküsyon sesleri oyuna eklendi. Daha da önemlisi önce kendi bilgisayarınızda bunu deneyip sonra oyunda çalabiliyordunuz. Böylece mükemmel şarkılar ortaya çıkmaya başladı.
On birinci kitap ile artık Minstrel’ler müzik çalmayı öğretiyor. Eğer onlardan ders almazsanız hiçbir müzik aleti çalamıyorsunuz. “Böylece savaşçıların bir anda müzik çalmaya başlamasını mantıklı bir nedene bağladık” diyor Steefel.