The Lord of the Rings Online röportaj

Codemasters Online başkan yardımcısı ve genel müdürü David Solari ile Lord of the Rings Online ve sektör hakkında konuşma fırsatı yakaladık. Yoğun çalışma temposu olmasına rağmen bize vakit ayırıp, sorularımızı cevapladığı için kendisine teşekkür ederiz.

Merlin’in Kazanı (MK): Codemasters firması, Türkiye oyun sektörünü nasıl görüyor?

David Solari (DS): Free to Play oyunların Türkiye’de çok popüler olduğunun ve Türk oyuncuların çok hoşuna gittiğinin farkındayız, dolayısıyla buna odaklanıp LOTRO’yu Türk oyun camiasında Free to Play’e geçirerek önemli bir farkındalık yaratmak çok anlamlı.

Oyun, şu anda İngilizce, Fransızca ve Almanca’yı destekliyor, fakat Türkçe gibi ihtiyaç olan yerlerde ilave diller ekleyerek müşteri desteğimizi arttırmayı düşünüyoruz.

Türk oyuncular bizim için çok önemli ve Free to Play modeline geçişin bize daha çok Türk oyuncu kazanma fırsatı sağlayacağını umuyoruz.

MK: Türkiye pazarı için özel bir projeniz var mı?

DS: Codemasters Online şu anda birçok heyecan verici proje geliştiriyor, fakat bunlar henüz açıklanmadı. Bu yüzden daha fazla ayrıntı vermem mümkün değil.

MK: Lord of the Rings, çok iddialı bir isim. Büyük bir hikayeyi aynı detay seviyesinde bir oyuna aktarmanın zorlukları neler?

DS: J.R.R. Tolkien’ın dünyası çok zengin ve derin. Kitapları dünya çapında büyük bir popülerliğe sahip. Dolayısıyla en büyük güçlüklerden biri hayranların bu dünyaya dair beklentileri ve bu dünyaya dair tasarımlarını karşılamak idi. Verilen bilgilere sadık kalmak da büyük bir önem taşıyor, dolayısıyla hem aynı öyküyü izleyen hem de zaman zaman hileli olabilen oynaması keyifli bir oyun yaratmaya çalıştık. Bence LOTRO’da bu dengeyi kusursuz bir şekilde yakaladık.

MK: Lord of the Rings Online’ı neden Free-to-play’e dönüştürdünüz? Oyunculardan geri dönüş nasıl oldu?

DS: LOTRO’yu Free to Play (Ücretsiz Oyun) modeline taşıma kararı, oyunun yaşam döngüsündeki doğal bir aşamaydı. Aynı zamanda, 2009 yılında Free to Play seçeneğini benimseyen Dungeons & Dragons Online’ın (DDO) başarısının da bu karar üzerinde etkili olduğunu söyleyebiliriz; oyun abonelik ücreti ödemek istemeyen birçok yeni oyuncuya açıldı.  Free to Play modeli bizim için o kadar başarılı ki, bunun online oyunların geleceğini temsil ettiğine inanıyoruz. Şimdi Lord of the Rings Online da aynı fırsatı sunuyor; oyunculara kendileri için en uygun şekilde oynama ve ödeme seçeneği veriyor.

LOTRO’nun F2P’e geçişi büyük bir heyecan yarattı ve Free to Play’in yarattığı bu ilgi ve heyecandan son derece memnunuz. 

MK: Hedef kitleniz halihazırda varolan MMO oyuncuları mı, yoksa MMO türüne başlamak isteyenler de bu kitlede mi?

DS: Her ikisi de. LOTRO’nun zaten oyuna tutkuyla bağlı büyük bir oyuncu kitlesi var. Free to Play’e geçişin daha çok kişinin www.lotro.com adresinden kaydolmasını ve neler olduğunuz görmesini sağlayacağını umuyoruz. Oyun kesinlikle herkes için bir şeyler barındırıyor. Oyuna yeni oyuncuların katılacak olması bizi son derece heyecanlandırıyor ve umuyoruz ki onlar da oyundan fanlarımız kadar zevk alırlar.

MK: LotRO en çok dünyanın hangi kıtasından ilgi görüyor?

DS: LOTRO dünyanın her yanında inanılmaz popüler. Ancak, Avrupa’da en büyük topluluğumuz Almanya’da bulunuyor.

MK: Bugüne kadar çıkan Lord of the Rings temalı oyunlar, serinin fanlarını memnun etmiş gözükmüyor. Siz bu fanları memnun ettiğinizi düşünüyor musunuz?

DS: Hiç kuşkusuz! Turbine Interactive, orijinal öyküyü izlemek ve Tolkien’ın bilgilerine bağlı kalmak konusunda çok dikkatli davrandı. Oyun, öykünün gerçekliğine daha fazla yaklaşamazdı; dünya çapındaki büyük başarımızın kaynağı da bu. Yani oyuncular oyundan çok memnun ve oyuna tutkuyla bağlılar.

MK: Oyunun geliştirilme aşamasında Tolkien ailesinden ya da Peter Jackson gibi isimlerden yardım veya öneri aldınız mı?

DS: Tolkien oyunun her yönünü onaylar.  Peter Jackson bu işte değildi, ancak Turbine’in şu anki sahibinin Warner Brothers olduğunu düşünürsek, kim bilir.

Exit mobile version