Oyun Ön İncelemeleri

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

Bir kılıç

Dünyada insanı en fazla tatmin eden şeylerden biri herhalde orc kesmektir ve EA’in çıkardığı oyunlar ile birebir bunu yaşadık. Hiç strateji kurmadan, taktik geliştirmeden sonunu düşünmeden orc kestik ve rahatladık. Şimdi EA bu kadar şiddeti belli bir strateji’ye bağlı yaparsak daha fazla eğlenebileceğimizi düşünmüş olmalı ki Battle for Middle Earth’ün yapımına başlamış. Oyun RTS türünde çıkacak ve bence çıktığında piyasayı kavuracak çünkü oyunun başındaki ekip bile beni şimdiden heyecanlandırmaya yetti. Evet oyunun başındaki ekip Generals’ın başındaki ile aynı.

Bir orc yeter

Oyunda konu olarak üç film’de işlenmiş fakat en çok Two Towers’dan alıntılar görülüyor. Ne kadar iyi işlendiği hakkında şu an sadece yorum yapabiliriz. Oyunda filmlerde kullanılan efektleri ve daha bir çok özelliği çok rahat kullanabilmemiz için Generals’da kullanılan motor kullanılmış. Tabi ki bu motorun oldukça gelişmiş bir hali kullanılacak çünkü Generals’da birimler birbirlerine ateş ediyorlardı ve bunun sonucunda da belli animasyonlar çıkıyordu. Düşük hızlardaki makinaları bile zorluyordu. Bu oyunda ise ateş etmekten çok bire bir meydan savaşı olacağı için işlemcilerimizin daha çok zorlanacağını tahmin edebiliriz. Oyunun motorunun geliştirilmesi şart. 

Lord of the Rings: Battle for Middle Earth’te 300.000’e yakın birimi aynı ekranda görebilecek olmamız ve bunların hepsini çok da zorlanmadan kontrol edebilecek olmamız son derece etkileyici olacak. Sadece bunun için bile bu oyunu alan binlerce insan olacaktır. Yeni motorun getirdiği bir diğer özellik ise kamera ne kadar yaklaşırsa birimlerin görüntüsü o kadar güzel olacak ve siz kamerayı döndürdükçe güneşin yansımalarını o açıya göre göreceksiniz. Benim en çok merak ettiğim o muhteşem savunma silahlarının görüntüsü. Herolarınızın özel güçlerini kullanması sırasında olan görüntülerin filmle birebir aynı olmasına çok dikkat edilmiş.

En ilginç yeniliklerden biri ise normal birimlerden daha güçlü özel birimlerin bastıkları yerlerde iz bırakması (mesela bir kayaya bastıklarında kaya parçalanacak veya bir ağacın üzerinden geçtiğinizde ağaç yıkılacak vb…). Ayrıca bu birimlerin bir diğer özelliği ise etraftaki maddeleri ( kaya, ufak binalar, ağalar, vb…) alıp düşmana atmaları. Savaşı stratejik ve kolay bir şekilde kazanmak istiyorsanız, yapımcılarınızın söylediğine göre; savunmanızı kendi çalışacak bir şekle gelene kadar kurmanız, daha sonra özel birimlerden yapmanız ve bunları heronuzun özel güçleriyle birlikte en verimli şekilde kullanmanız gerekiyor. Bu birimleri yapıp, haritanın çeşitli stratejik yerlerine yollamak ve oraya belli aralıklarda heronuzun özel güçleriyle yardımcı yollamanız savaşı kazanmanız veya hiç olmazsa savunmanızı rahatlatmanız için çok önemli. Ayrıca oyunda benim uzun süredir RTS’lerden beklediğim bir özellik eklenmiş yoksa düzeltilmiş demek mi daha doğru olurdu? Neyse oyunda bir birimin üzerine iki üç defa tıkladığınızda sürekli aynı şeyleri tekrarlamayacak bunun yerine susacak. 

Müzikler filmdekilerle aynı olacak. Karakterlerin seslendirmeleri de aktörlerin ağzından olacakğı söyleniyor. Bu da oyunun atmosferine daha iyi bağlanmanızı sağlayacak.

Gerisi boş

Oyun altı aydır yapım aşamasında ve ne zaman biteceği hakkında şu an bir bilgi yok. Fakat oyun piyasaya çıktığında RTS açısından yeni bir çağ açacağı kesin. Multiplayer kısmının da çok gelişmiş olacağı söyleniyor. Fakat herhangi bir bilgi verilmiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu