The Matrix: Path of Neo
Aslında orijinal oyun alımının ülkemizde çok fazla olmamasının bir diğer
sebebi de aldığımız ürünlerden tam yararlanmayı bilmememiz. Kısaca açıklamaz
gerekirse şu an bir orijinal oyunun fiyatı gerçekten de çok pahalı fakat ileriye
dönük düşünürseniz, yani tek kişilik mod bittikten sonra kaldırıp atmak yerine
multiplayer özelliklerinden de sonuna kadar yararlanmayı! Böylelikle oyunu
birkaç sene boyunca sıkılmadan oynayabildiğinizi de düşünürseniz, verdiğiniz
paranın karşılığını sonuna kadar almış oluyorsunuz. Fakat bunun film sektörü
için geçerli olmadığını düşünüyordum ta ki The Matrix çıkana kadar. Fikrimi
değiştiren bir çok etken vardı Matrix evreninde. Örnek vermek gerekirse hiçbir
şekilde tek izleyişte irdelenemeyecek bir evren ve her izleyişinizde yeni bir
anlam çıkartacağınız muhteşem bir hikaye. Evet oyunu(Enter The Matrix) alırken
de çok büyük umutlar taşımıştım çünkü sonuçta bu bir Matrix yapımıydı ve o
dünyayı birebir oynamamıza olanak tanıyacaktı. Fakat doğruyu söylemek gerekirse
hayal kırklığına uğradım. Çünkü oyun gerek teknik açıdan gerekse işleniş olarak
vasatın çok da üstünde değildi. Bu durum bence birazda çıkış tarihinden
kaynaklanıyordu. Daha filmlerin serisi bitmeden aceleye getirilmiş bir yapımdı.
Zaten yapımcılarda üçüncü film hakkında sır vermemek için kendilerini çok
sıkmışlardı ve oyun tabiri caizse iki arada bir derede kalmıştı. Fakat
geçtiğimiz günlerde Atari firmasından gelen açıklama ile serinin fanları tekrar
umutlandı. Çünkü Neo’u yönetebileceğimiz bir Matrix oyunu yapılıyordu ve bu
seferki oyunda hikaye derinlemesine bir şekilde anlatılacak ve filmde verilmeyen
bazı sırlarda oyunda çözülecekti.
Follow The White Rabbit…
sürülmeyeceğini böylece bu konunun sömürülmesini engelleyeceklerini söylemişti.
Fakat Atari ile yapılan anlaşmada oyunda evrene yeni bir şeyler katılmayacağı
sadece bazı konuların daha derinlemesine anlatılıp izleyicilerin evreni daha iyi
irdelenmesi sağlanılacağı söylenmiş. Bunun üzerine Wachowski kardeşler oyunun
yapımında birebir olarak bulunacaklarını böylece anlatmak istediklerini, oyuna
daha iyi aktaracaklarını söylemiş.
Oyunun konusu aslında hepimizin bildiği üzere Neo’nun Matrix’i fark etmesi ve
evrene girmesini anlatıyor. Bu sebeple oyun Neo’nun gördüğü rüya ile başlayacak.
Ayrıca oyunda serideki en önemli anları tekrar yaşayacağız, buna örnek olarak
lobi sahnesi var mesela. Bunun dışında oyunda da Morpheus, Trinity ya da filmde
bulunan diğer karakterleri tekrar göreceğiz ve bazı görevleri bunlar ile
birlikte bitireceğiz. Oyunun seslendirmelerini de Keanu Reeves ve diğer Matrix
oyuncuları yapacak, bu da atmosferi bir kat daha arttıracak gibime geliyor.
There İs No Spoon…
Kullanılan motor Enter The Matrix’deki ile aynı fakat biraz daha geliştirilmiş
hali. Motorun yeni halinden biraz bahsedecek olursak, artık ölümcül kamera
sorunları yaşamayacağız ya da etraftaki objelere takılan adamlar, saçma çatışma
animasyonları (Namlu sağa bakarken soldaki adamı vurmak gibi) şeylerle
karşılaşmayacağız. Bunun dışında “motion blur” oyunda çok iyi bir şekilde
kullanılmış. Kısacası teknik olarak da doyurucu bir hale gelmiş oyun. Matrix
deyince kuşkusuz Neo’nun kurşunları tutması gelir aklımıza ilk. Yapımcılarda
bunun farkında olsa gerek ki oyuna bu ve bunun gibi birkaç tane (duvarda yürüme,
uçma, vb…) daha özellik eklemişler. Tabi bu özellikleri kazanmamız için oyunda
belli bir süre ilerlememiz gerekecek, bu da biraz da olsa RPG öğesi katmış
oyuna.
The Matrix: Path of Neo tüm üçlemeyi kapsayacak!
Görüldüğü üzere bu sefer Atari böyle muhteşem bir konuyu mahvetmek istemiyor
gibi. Umarız bütün söylediklerini oyunda en iyi şekilde kotarırlarda, biz de
konsollarımızı bu oyun ile şenlendirmiş oluruz. Çıkış tarihi olarak firma
2005’in dördüncü çeyreğini gösteriyor. Fakat bazı sitelerde Kasım ayı içerisinde
oyunun PC, X-Box ve PS2’e çıkması bekleniyor.