Röportaj

The Neverhood yaratıcısı Armikrog ile ilgili sorularımızı yanıtladı

You can find the original version of the interview on the next page


The Neverhood ve Earthworm Jim gibi efsanelerin yaratıcısı olan kişilik Doug TenNapel ile, yeni claymation macera oyunları Armikrog üzerine Merlin’in Kazanı olarak röportaj yaptık, Doug bütün garip gurup sorularımı sağolsun beni kırmadan yanıtladı, size de okuması kaldı!

Mert Günhan: Pencil Test Studios’ta olan herkese selamlar! Merlin olarak yeni projeniz Armikrog’u çok merak ediyoruz, derin sorulara geçmeden önce biraz Armikrog’dan bahsedebilir miyiz?

Doug TenNapel: Armikrog, neredeyse her aşaması kuklayla canlandırılan bir point & click macera oyunu. En zeki oyuncuların bile çözmekte zor zamanlar yaşayacağı bulmacalar içeriyor, aynı zamanda oldukça açık bir mimariye sahip, bu sebeple acemi bulmacacılar yavaş yavaş alışacaklardır.


Mert Günhan:
The Neverhood macera oyunlarında bir dönüm noktasıydı, sanatsal özgünlüğü ve keskin zekayı bir arada taşıyan bir oyundu, The Neverhood ve Armikrog arası süreçte ne değişti? Endüstri o zamanlar nasıldı, şimdi nasıl?

Doug TenNapel: Oyunlarda değişimin çoğu içerik değil sunum konusunda oldu. Daha fazla poligon ve daha yüksek bütçelere sahibiz fakat insan kafa yapısında bir değişiklik olmadı, oynanış açısından konuşuyorum tabii. Bir başka değişiklik ise piyasa tabii ki, artık eskisinden daha çok farklılık var. Bu bizim Armikrog gibi yaratıcı projeler ortaya koymamızı sağlıyor.

Mert Günhan: Kickstarter neleri değiştirdi? Kickstarter sayesinde Armikrog gibi orjinallik ve yapımcı insiyatifi taşıyan oyunların keyfini çıkartabiliyoruz, yayıncıların çoğu zaman yapımcılara karıştığını biliyoruz bu sebeple oyun endüstrisi ve Kickstarter konusunda görüşleriniz neler? Sizce yapımcılar için işler artık daha mı kolay?

Doug TenNapel:
Kickstarter yayıncılarla uğraşmaktan daha kolay bir seçim. Kickstarter sayesinde artık yayıncılar da yapımcılarla oyuncuların isteklerine daha saygılı davranıyor. Sanırım oyuncuların isteklerini yok sayıp “parayı masanın üzerinde bıraktıklarını” sonunda fark ettiler. Oyuncular ise yeni oyunların yaratıcılık anlamında bu kadar kısır kalmasından hoşlanmıyor. Hepsi daha fazlasını hak ediyor, Kickstarter sayesinde biz bunu onlara verebiliyoruz.

Mert Günhan: The Neverhood’u yapan eski tayfa “Pencil Test Studios” olarak Armikrog için toplandı. Tekrar beraber çalışmak harika olsa gerek, stüdyoda durum nasıl, oyun nasıl gidiyor?

Doug TenNapel: Arkadaşlarımla çalışmak oyunun kendisi kadar önemli. Çok kötü bir oyun üzerinde arkadaşlarımla çalışıyor olsam veya Armikrog gibi bir oyunun üzerinde bir avuç andaval ile çalışıyor olsam bu yarı yarıya bir kazanım olurdu. Armikrog projesini bu insanlarla gerçekleştirmek gerçekten hak ettiğimden daha fazlası. Yaşam bu kadar iyi olmamalı.

Mert Günhan: Neden yeniden çamurlarla bir claymation oyunu yapmak istediniz? Sizi harekete geçiren neydi? (Harekete geçtiğinize memnunuz fakat merak ediyoruz!)

Doug TenNapel: Çalıştığımız Earthworm Jim ve The Neverhood gibi oyunlar bizim için harika tecrübelerdi. Biz de sınırlı kaynaklarımızla nasıl bir oyun yapabiliriz diye düşünürken Neverhood gibi bir oyun gerçekten çok olabilitesi yüksek geldi, bir de çok eğlenceli.

Mert Günhan: Oyun endüstrisinin durumu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yorum yapmıyorum.

Mert Günhan:
Son zamanlarda ne oynuyorsunuz?

The Neverhood ile çok iyi bir iş çıkarttığımızı düşündüğümüzde bile insanlar macera oyunlarının öldüğünü söylüyorlardı.

Doug TenNapel: Dört çocuğum var, onlarla çok oyun oynuyorum, 15 yıl önce böyle bir şansım yoktu çünkü çocuklarım yoktu. Dördümüz genelde Rayman Origins ve Lego Lord of The Rings oynuyoruz. Bir de büyük bir Plants vs Zombies hayranıyım, 228.seviyeden devam ediyorum.

Mert Günhan:Muhteşem macera oyunu devrine ne oldu? Point & Click oyunların geleceği ne durumda sizce?

Doug TenNapel
: Bence muhteşem macera oyunu döneminden yeterince yararlanılmadı. The Neverhood ile çok iyi bir iş çıkarttığımızı düşündüğümüzde bile insanlar macera oyunlarının öldüğünü söylüyorlardı. Gelecek bence çok güzel görünüyor. Yani Armikrog satarsa pek çok oyun yapabiliriz, devam oyunu bile yapabiliriz!

Mert Günhan: Pencil Test Studios’tan ne beklemeliyiz? Gelecek planlarınız neler?

Doug Ten Napel: Ben resmi olarak Pencil Test’in bir çalışanı değilim sadece oyun tasarımcısıyım fakat bu adamlarla her oyunda her koşulda çalışırım!

Mert Günhan:
Türkiye’de ki oyunculara ne söylemek istersiniz?  Merlin okuyucularına?

Doug TenNapel
: Şu sıralar pek çok sıkıntı yaşadığınızı biliyorum, oyun geliştiricilerinin ise çok sınırlı bütçeleri var fakat biz Armikrog ile size neşemizi getirmek istiyoruz ve emin olun, bize olan inancınızı kesinlikle boşa çıkartmayacağız!

Mert Günhan: Röportaj için teşekkürler Doug, Armikrog’dan yeniden haberler almak dileği ile!

Mert Günhan: Hello to everyone in the Pencil Test Studios! So as Merlin, we were wondering about the new Project: Armikrog, what can you tell us about it before we get deep in the questions?

Doug TenNapel: Armikrog is a point and click adventure game shot almost entirely in puppet animation. It has puzzles that are difficult enough for the cleverest players but also a lot of open architecture so that beginners can find a lot of do before things get too difficult.

Mert Günhan:
The Neverhood was a milestone in adventure games, it combined both artistic integrity and sharp intelligence, what changed between The Neverhood and Armikrog, how was the industry then and how it is now?

Doug TenNapel: Most of the advances in games has been in presentation, not necessarily in content. That is, there are more polygons and higher production values, but no real advances in what challenges the human mind from a gameplay standpoint. The other big change is in the market, where it’s far more diverse, even split apart than it used to be. It provides a bigger opportunity for us to pull off more creative projects like Armikrog.

Mert Günhan: How Kickstarter changed things? So far as i’m concerned, with the help of Kickstarter, we can enjoy games like Armikrog that carries originality and developers initiative only, we know that publishers can sometimes meddle in the developers affair so, what’s your take in the gaming industry and Kickstarter today? Has it made things easier for developers?

Doug TenNapel: Kickstarter has made things much easier than dealing with publishers. Even now, publishers are more respectful of the diverse wishes of the audience because of Kickstarter. I think they realize that they are “leaving money on the table” by ignoring the wants and needs of the broadest gaming audience. The audience is not impressed with how limited the creativity has been in games. Our audience deserves more, and Kickstarter helps us to provide them with more originality.

Mert Günhan: The old gang in The Neverhood gathered as “Pencil Test Studios” for Armikrog, it must be pretty awesome to work side by side again, how are things in studio, how is the game coming along?

Doug TenNapel: Working with these friends is at least as important as the game.  I guess we could be working on a terrible game with my best friends and that would be a half of a win, or I could be working on a great game like Armikrog with a bunch of jerks and that would be half of a win. But to get to work on Armikrog with such great guys feels like it’s better than I deserve. Life isn’t supposed to go this well.

Mert Günhan: Why did you guys decided to do another claymation game, what set things in motion? (We are glad but curious!)

Doug TenNapel: Of all the games we worked on Earthworm Jim and The Neverhood were the best experiences. So we thought of what game we could actually do with just the limited resources we already have. A Neverhood-type clay animated game seemed really do-able for us and it seemed like a lot of fun to try!

Mert Günhan: What do you think about the state of gaming industry?

Doug TenNapel:
No Comment.

Mert Günhan: What are you guys playing lately?

The great adventure game era was never properly exploited. It was declared dead even though we always did pretty well with Neverhood.

Doug TenNapel:  play a lot of games with my four kids… which wouldn’t have been an option 15 years ago before they existed! We like the four player Rayman Origins and Lego Lord of the Rıngs. I still love Plants vs. Zombies and have my endless game up to about 228 levels.

Mert Günhan: What happened to the great adventure game era? What do you think about the future of point and click adventure games?

Doug TenNapel: The great adventure game era was never properly exploited. It was declared dead even though we always did pretty well with Neverhood. The future looks really good in this field. I mean, we could easily do more sequels if Armikrog works out!

Mert Günhan: What should we expect from Pencil Test Studios? What are your future goals?

Doug TenNapel: I’m not an official partner of Pencil Test, I’m just a game designer, but I’d work with these my friends any time any where and on any game!

Mert Günhan: What do you want to say to the gamers in Turkey? To our readers?

Doug TenNapel: To the gamers in Turkey, I know that you are all going through a lot of turmoil, and that many of your have limited funds. I want you to know that we want to bring you joy through this game and that we don’t take your loyalty and fandom for granted.

Mert Günhan: Thanks for the interview! We hope to hear from Armikrog soon!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu