Röportaj

The Sims 3’ün karakterlerine Türk eli değdi!

Çoğu kişi onu Karate Kamil’den tanıyordur. Sihirli ellerinin ortaya çıkardığı
ürünler sonucu EA’i büyüleyen Cemre Özkurt, şimdi The Sims 3 ekibindeki en
önemli isimlerden biri.

Merlin’in Kazanı (MK): Cemre Özkurt kimdir? Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Cemre Özkurt: Cemre Özkurt’a karakter tasarımcısı, animatör, dijital sanatçı ya
da Fistik.com’u hazırlayan kişi de diyebiliriz. İstanbul’da doğdum, büyüdüm.
Küçük yaşlarda çizim yapmaya ve bilgisayar kullanmaya başladım. 8-13 yaşları
arasında Çarşaf isimli karikatür dergisinin hafta sonları oluşturduğu karikatür
okuluna gittim. Burası bana hem çizim hem de yaşam tarzı açısından gelişmemde
çok faydası oldu. Daha sonra Mimar Sinan Üniversitesi Grafik Bölümü’ne girdim.
Okulda 3D animasyonla ilgili bir şey olmasa da, orada 3D animasyona ilgim arttı.
Karakter tasarımı ve animasyon yapmaya başladım, Artnet animasyon stüdyosunda 2
sene okulla beraber çalıştıktan sonra çalışmalarımı toparlayıp, Amerika’da
yasayan ağabeyimin yanına geldim ve FDG film stüdyosunda çalışmaya başladım.
Daha sonra Checksix, 3dme ve Blur stüdyosunda çalıştım. Şu anda da Electronic
Arts’ta karakter tasarımcısı olarak çalışıyorum.

MK: Karakter tasarımları üzerine yaptığınız çalışmalar etkileyici. Özellikle
kendi sitenizde de yer verdiğiniz örnekler gerçekten çok iyi. Bu yeteneğinizden
biraz daha bahseder misiniz?

Cemre Özkurt: Karakter tasarımlarına ilgim, karikatür ile başladı. Geçenlerde,
küçük yaşlarda çizdiğim çizimleri incelerken gördüm ki, sadece hareket halindeki
insanları çizmişim, neredeyse hiç obje ya da mekan yok. Sanırım bu yeteneğim,
karakterlere olan ilgimden dolayı oluşmuş. Şuan bile genellikle çevremdeki
insanları incelemeyi severim.

MK: Şuana kadar film ya da oyun sektöründe gördüğünüz “En sıra dışı” karakter
olarak nitelendirebileceğiniz bir tasarım var mı?

Cemre Özkurt: Şuana kadar teknik açıdan en beğendiğim karakter, Pirates of
Caribbean’daki ahtapot korsan karakteri, ama içerik olarak en sevdiğim karakter
Gromit.MK: Karate Kamil isimli bir Flash animasyon seriniz var. Beşinci bölüm yapım
aşamasında galiba, ne zaman tamamlanacağı belirli mi? Ayrıca en çok “2.5” isimli
bölümü beğendiğimi söylemeliyim. Oradaki tavuğun kısa macerası, bana Buz devri 2
DVD’sindeki ekstra olarak hazırlanan kısa filmi hatırlattı.

Cemre Özkurt: Teşekkürler. Karate Kamil 5’e başladım, ama durmak zorunda kaldım. EA’deki işler yavaşlayınca umarım geri döneceğim. Onun dışında Fistik.com için
yeni bir film ve kukla projem var. Umarım vakit bulurum ve yapabilirim. Sitenin
ilgi görmesi güzel, ama sponsorlara ihtiyacım var. Fistik.com, dergi gibi satın
alınmıyor, bilet de kesemeyeceğimden harcadığım zamanın karşılığını alamıyorum.

MK: Facebook’ta Karate Kamil’in animasyon film olarak hazırlanması için açılan
bir grup var. Haberiniz var mıydı ve böyle bir proje düşünür müsünüz?

Cemre Özkurt: Şimdi baktım ve gördüm. Evet çok enteresan. Dediğim gibi, sponsor
olabilirse neden olmasın.

MK: EA ile nasıl tanıştınız?

Cemre Özkurt: Blur stüdyosundayken bana EA den teklif geldi. Web sitemdeki
çalışmaları görüp, benimle irtibata geçtiler.

MK: “In the Rough” isimli kısa animasyon filminizi izledim. Şimdi ise, oyun
sektöründesiniz. Bu alandaki ilk deneyiminiz The Sims 3 mü olacak, yoksa farklı
projelerde de yer almış mıydınız?

Cemre Özkurt: Evet. The Sims 3, bitmek üzere. Son 2 yıldır oyunda karakter
modelliyorum. Bundan 5 yıl önce Check Six stüdyosunda oyun konusunda tecrübem
olmuştu. Spyro’da çalışmıştım.MK: Şuan ki çalışmalarınız The Sims 3’ün karakter tasarımları üzerine ve siz de
“Tecrübeli tasarımcı” sınıfındasınız. Sims ismi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cemre Özkurt: Sims, enteresan bir şekilde tüm dünyada en çok satan oyunlardan ve
rekorlar elinde. The Sims 3 de şimdiden alıcısı olan bir oyun. Grafik açısından
çok limitleri var, normal oyunlara göre çok fazla komplike. Yapımdaki mekanlar,
objeler, evler,karakterler ve kıyafetleri, kişiye özel değişebiliyor. İşin zor
ve etkileyici olan kısmı da o. The Sims, benim oynayacağım tipte bir oyun olmasa
da, bu projede çalıştığım için çok memnunum, başka hiçbir yerde öğrenemeyeceğim
şeyleri burada öğrendim.

MK: Genellikle haftalık ve aylık olarak İngiltere ve Amerika’da hazırlanan satış
listelerini yayımlıyoruz ve görülüyor ki, listelerde Sims serisine ait oldukça
fazla oyun yer alıyor. Bunu neye bağlıyorsunuz?

Cemre Özkurt: Sims, kendi karakterinizi, mekanlarınızı ve yaşam tarzınızı
oluşturmanızı sağlıyor. Bir yaşam simülasyonu ve oyun içerisinde çok fazla
strese sokacak bir rekabet yok. O yüzden de uzun süre rahat bir kafa ile
oynayabiliyorsunuz. Sanırım bu özelliği seviliyor.

MK: The Sims 3 için neler söyleyebilirsiniz?

Cemre Özkurt: Şu ana kadar gördüğüm en komplike oyun. Aşırı komplike oluşundan
dolayı ve önceden belirlenmiş çizim tarzından dolayı grafiksel kalitesi diğer
bir çok oyun kadar müthiş değil, ama yine de Sims 2’ye göre çok çok daha iyi.
Dediğim gibi, oyundan çok bir yaşam simülasyonu. Kesinlikle incelemeye değer bir
proje.

MK: Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Çalışmalarınızda başarılar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu