Oyun Ön İncelemeleri

The Sims: Medieval

2000’den beri devam eden bir çılgınlık Sims serisi. İlk oyunu merakla oynayıp çok sevmiştim ben de vakt-i zamanında, tabii ki büyük bir kesim gibi zamanla artık işin suyunun çıktığını düşünmeye başladım. Çünkü firma 3 ana oyun çıkarmasına rağmen, ortalama haftada bir (evet biraz abarttım) yeni ek paket çıkarıyordu. Elbette Sims oyunları kimisinin seveceği, kimisinin nefret edeceği, “kız oyunu”, “çocuk oyunu” vb. gibi tabirlerin dahi kullanabildiği bir seri. Buna rağmen ortak görüş ise, çıkan oyunların (ek paketleri saymazsak) daima kalbur üstü yapımlar olduğu. Grafik olarak değil, ama ses ve oynanabilirlik bakımından başarılıydılar. Şimdiyse sırada Sims: Medieval adıyla farklı bir oyun var. Şimdiden duyabiliyorum “Ne? Ortaçağ mı?”

Zaten sırf isimden yola çıkarak Sims Medieval’ın hangi zaman diliminde geçtiğini anlayabilirsiniz, ama bu sefer makyaj değil, seriye direkt estetik operasyon yapılmış. İyi mi olur, kötü mü olur bilmiyorum veya Sims fanatikleri beğenir mi, onu da bilmiyorum, ama bildiğim başka şeyler var bu oyun hakkında. Örneğin, yeni yapımda daha açık uçlu, lineer ilerlemeyen ve RPG tarzı oynanışla karşılaşacağız. Bilgilere göre Sims: Medieval, orta çağ dünyasında belirli görevler üzerinden devam edecek. Krallar, kraliçeler ve şövalyelerle içli dışlı olacağımız oyunda zafere “Kingdom Point” denilen puanlarla gideceğiz. RPG’nin getirdikleriyle birlikte karakter ve sınıflara da yoğunlaşacağız. Monarch, Knight, Spy, Wizard, Physician, Bard, Blacksmith, Merchant, Priest gibi karakter sınıfları bulunacak örneğin. Bu karakter sınıflarına göre de Sim’lerin rolleri değişecek. Bu mesleklere göre de statü ve kazançlarda değişiklikler olacak. Hero denilen Sim’ler, diğer Sim sınıflarına göre daha fazla kazançlı olacak. Oyundaki giyim seçenekleri de yine bu meslek ve rollere göre şekillenecek ve onları yansıtacak. Diğer tüm Sim yaratma seçenekleri ise, serinin önceki oyunlarıyla aynı.

Sims: Medieval’ın bir başka dikkat çeken yönü ise, görevlerde bulunan yardımcı karakterler. Bu karakterler, toplum içindeki farklı rollerdeki Sim’ler olacak ve görevlerde bize yardım edecekler. Görevlerde lider, üyeler ve yol gibi detayları seçmek bizim elimizde olacak. Farklı karakterlere ise, daima ihtiyaç duyulacak. İsterseniz biraz da bunlara göz atalım. İlgi çeken diğer karakter sınıfı ise Wizard (Büyücü). Farklı yetenekleri olan Wizard’lar, yeni büyüler yaratabilecek, gizli bilgi edinmek için “crystal ball” kullanacak, farklı iksir ve sihirli itemler yapabilecekler. Bunları da ister görevlerde kullanabileceksiniz, ister satabileceksiniz. Ayrıca Priest sınıfı da Peteran ve Jacoban olmak üzere ikiye ayrılıyor. Bu iki rol de birbiriyle mücadele halinde ve ikisi de kazançlarını kilise vaazları yoluyla sağlıyor. İkisi de inançlar konusunda farklı yollar izliyor. Tüccar karakteri ise yabancı krallıklarla ticaret yapacak olan sınıf.

Kendi krallığınızın ünü büyüdükçe, daha uzak bölgelere erişebilecek ve ticaret yapabileceksiniz. Blacksmith yani demirci ise, farklı görevler için en iyi destek karakterlerinden. Örneğin, bir şövalyenin ejdarhayı öldürmesi için özel bir kılıca ihtiyacı var ve bunu yapabilecek olan kişi de demirci. Ek olarak başka mallar da üretip satabileceksiniz bu karakterle. Bard sınıfı da yine RPG oyunlardan aşina olduğumuz şekilde oyunun ozanı. Bu rolde yeni şarkılar ve oyunlar yazıp, daha iyi müzik aletleri ve iyi bir sahne performansı için araştırmalar yapacaksınız. Ayrıca bu sınıf, diğer karakterlere de oldukça destek çıkacak. Şövalye veya büyücü, ejderhayla dövüşürken siz o dev cüsseli yaratığı güzel bir şarkı ile uyutabileceksiniz mesela.

Karakter sınıflarından bu kadar bahsettikten sonra biraz da diğer özelliklere bakalım. Oyunun içerik ve görev olarak sık sık güncelleneceği ve yeni görevlerin yer alacağı söyleniyor. Bu da oynamak ve keşfetmek için sürekli yeni sebeplerin olacağı anlamına geliyor. Oynaması eğlenceli ve kolay bir oyun olacağı söyleniyor ki, zaten karmaşık RPG’ler gibi olacağını da zannetmiyorum. Hem yeni başlayanlar için, hem eski Sims severler için iyi bir tecrübe olabilir. Zira ben de uzun zaman sonra el atmış olacağım Sims’e bu oyunla beraber. Teknik ve grafiksel detaylarla ilgili diyebileceğim pek fazla şey yok. Bildiğimiz Sims grafikleri ve şu haliyle çağın gerisinde gözüküyor. Sims fanatikleri zaten grafiğe takılmaz, ama diğerleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Çıkış tarihi olarak şu an 2011’in ilk çeyreği gözüküyor, eğer bir gecikme olmazsa. Gelişmeleri zaman içinde göreceğiz zaten. Hardcore RPG’cileri açmayacak olsa da güzel, eğlenceli bir oyun olacağına inanıyorum. İki türü harmanlaması, zaman dilimi olarak orta çağın seçilmesi kulağa hoş geliyor. Konsolculara ise kötü haber var; Sims: Medieval, sanıyoruz sadece PC ve MAC platformlarına özel çıkacak. En azından durum şimdilik bunu gösteriyor. Ek olarak belirtmekte de fayda var; Medieval, Sims 3 için bir ek paket değil, bağımsız bir oyun olacak. Yazıyı sonlandırırken tekrar tekrar söylüyorum: İlginç-eğlenceli bir oyun geliyor gibi, tabii beklentileri yüksek tutmamak kaydıyla. Nitekim bu hâlâ bir Sims oyunu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu