Özgür Yıldız’a teşekkürler
2007 yılında piyasaya sürülen ve fazlasıyla beğenilen The Witcher, hayranlarına yeni oyunuyla yeniden merhaba diyecek. Sadece PC için geliştirilen ilk yapım, 1.5 milyon satmış ve 100’ün üzerinde ödüle layık görülmüştü. Doğal olarak yeni yapımdan da beklentilerimiz bir hayli fazla. Biz de bu bağlamda The Witcher ekibindeki kıdemli yapımcı Tom Gop ile konuşma fırsatını yakaladık.
İlerleyen zamanlarda daha fazla bilgiyle karşınıza çıkacağımızdan emin olabilirsiniz.
1. Oyuncular bütün başarılı oyunların devamlarını bekler. The Witcher 2’yi geliştirmeye nasıl karar verdiniz, ne zaman başladınız?
-Fanlardan ve basından aldığımız geri dönüşlerle kolay bir karar oldu. “Görünüşe göre iyi bir RPG oyunu yapmayı biliyorsunuz, bunu yapmaya devam edin” mesajını aldık. Biz de devam ettik. The Witcher 2: Assasins of Kings üzerinde, ilk oyun piyasaya çıktıktan hemen sonra çalışmaya başladık. İlk olarak takımın bir bölümü vizyonu tamamlamak ve yeni teknolojiler konusunda çalıştı. Yaklaşık bir yıl sonra ise bütün takım bu proje üzerinde yoğunlaştı ve bu da oyun çıkana kadar böyle devam edecek.
2. Oyunun hikâyesi hakkında bilgi verebilir misiniz?
-Spoiler vermeden mi? O kadar kolay değil 🙂 Eğer The Witcher’ın sonunu gördüyseniz, gizemli bir adamın Temeria krallığındaki önemli birine kötü bir şey yaptığını biliyorsunuzdur… Şimdi ise Geralt’ın bu olayın arkasında ne olduğunu bulmasının zamanı – “Assasins of Kings”(Kralların suikastçileri) başlığı da oyunun ana konusu hakkında bilgi veriyor.
3. The Witcher 2’nin ön plana çıkan özellikleri neler?
– Bir önceki soruda sorduğunuz şey oyundaki en önemli özellik. İyi bir hikâyeye sahip değilseniz, iyi bir RPG’niz de olamaz. The Witcher 2’nin RPG öğelerini geliştirmek için çok çalıştık. Karakter gelişimi, simyacılık, dövüş ve en önemlisi bu üçünü bir araya getirmek. Oyun bu ayrı özelliklere odaklanmıyor, daha çok kahramana ve hikâyeye odaklanıyor. Ayrıca yeni teknolojilerden de bahsetmeden geçmemeliyim. Yeni render araçlarımız, daha önce Aurora’yla yapmamıza imkân vermeyen şeyleri yapmamızı sağladı.
4. Bu sefer sadece PC’de değil, PS3 ve Xbox 360 platformlarında da çalışıyorsunuz. Buna nasıl karar verdiniz ve beklentileriniz neler?
-The Witcher 2’nin konsol versiyonu hakkında henüz yorum yapmak istemiyoruz. Planlanmış durumda, evet – ancak detay vermek için çok erken. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi için daha çok zamanımız var.
5. Peki ya The Witcher 2 için Natal veya Move?
-Bu sorunun cevabı da üsttekiyle aynı 🙂We talked with Tom Gop, the senior producer of the successful RPG’s sequel.
1- Gamers expect all successful games to continue. How did you decide developing The Witcher 2, when did you start developing?
Tom Gop – With the feedback we’ve got from fans and media, it was an easy decision. The message that hit us was “Hey guys, it seems you know how to make a good RPG, keep doing that!”. And well… we did! We’ve started working on The Witcher 2: Assassins of Kings right after the release of the previous game. First, only part of the team worked on finalizing the vision and the new technology. Then, around year later the whole team focused on this project and it will stay so until the release.
2- Can you tell us about the game’s storyline?
Tom Gop – Without spoilers? That’s not easy. 🙂 Well, if you’ve seen the ending of The Witcher, you already know that one very misterious guy tried to do something really bad to some really important person i kingdom of Temeria… Now it’s time for Geralt to find out more behind this – the “Assassins of Kings” subtitle gives you actually the main thread of the game. You can expect Geralt to engage in plots that have much bigger scale, cause stronger emotions and take place in much wider area – but all this definitely should be discovered on your own.
3- What are the most important features in The Witcher 2?
Tom Gop – The one you asked about in the previous question would be the most important feature, but yeah I know – it’s obvious. You can’t have a good RPG that doesn’t base on the story. We’ve also put a lot of work into improving the RPG aspects of The Witcher 2. Character development, alchemy, combat, and most of all – binding all those three together, so that the game is centered not about separate features, but rather features are centered around the hero and hist story. And I shouldn’t forget about the new technology, both new tools and new renderer allow us to make things unavailable previously with Aurora.
4- This time you’re working not only on PC but on PS3 and Xbox 360 platforms. How did you decide this and what do you expect?
Tom Gop – We’re not commenting on console version of The Witcher 2 yet. That’s planned, yes – but it’s too early to give any specifics. I’m pretty sure there will still be a lot of time to get down to that topic.
5- Natal on Xbox 360 and Move on PS3 is on their way. Are you thinking about using these technologies on The Witcher 2?
Tom Gop – That would be pretty much the same as above… 🙂