The Witcher 2: Assassins of Kings
Polonyalı yazar Andrzej Sapkowski’nin kitapları temel alınarak hazırlanan The Witcher, 2007 yılının eylül ayında piyasalara çıkmış ve beklenmedik bir başarı yakalamıştı. Yapımcı firmanın ilk oyunu olmasına rağmen “Yılın En İyi RPG’si” ödülü de dahil, farklı dallarda yüzü aşkın ödüle layık görülen ve sadece PC platformunda çıkmasına rağmen 1.5 milyon satan bir oyun olmuştu. Tabii ki her başarılı oyun gibi onun da bir devam oyunun çıkması kaçınılmaz olmuştu ki The Witcher 2: Assassins of Kings’in duyurulması gecikmedi.
Eğer bir gecikme olmazsa 2010 yılının dördüncü çeyreğinde bizlerle buluşacak olan Witcher 2, bugüne kadar yapılmış en iyi RPG olma iddaasıyla geliyor. Yapımcıların bunu destekler nitelikteki söylemleri ve daha da önemlisi bizlere sundukları yeni özellikleri bunun çok da uzak olmadığını gösteriyor.
Kararlarınız bizim için değerlidir!
Rol yapma oyunlarının en önemli ve oyuncuları oyuna bağlayan unsuru; oyun senaryosu, Witcher 2’de farklı bir boyuta taşınıyor. Macera içerisinde verdiğimiz her karar, söylediğimiz her söz ve yaptığımız her davranış, senaryonun ilerleyişini değiştirecek. Yani tam anlamıyla o hayatın içindeymiş gibi, RPG türünün hakkını verircesine, kararlarımız, gidişatımızı etkileyecek. Gamescom’da gösterilen oynanış videolarında da bu özellik kendini açık bir şekilde belli ediyordu zaten. İlk oyunda yer alan diyalog sistemi de bu özellikle orantılı olarak iyileştirilmiş. Artık karakterler arasındaki pembe dizi diyalogları yerini daha akıcı ve mantıklı konuşmalara bırakacak.
Witcher 2, hikaye olarak ilk oyunun sona erdiği zamanın birkaç ay sonrasında geçecek ve bu sefer ilk oyundaki uzun oynanış ve hikayenin aksine daha derin, ancak daha kısa bir senaryo ile oyun bizlerle olacak.
Renkli karakterler, renkli atmosfer
Elf, insan ve beyaz kurtların muhteşem karması Geralt karakteri, Witcher 2’de de başrolde yer buluyor ancak; yardımcı roller bu sefer çok da ikinci planda kalmayacak gibi. İlk oyunda yer alan karakterlerin yanında bu oyuna özgü yeni karakterler de yaratılmış. İlk oyuna nazaran artık arkadaşlarımız bizle beraber daha etkili bir şekilde düşmanla çarpışıyor ve hayatta kalmamızı sağlıyorlar.
Ayrıca Witcher 2’de çeşitli görevlerde baş karakter yerine seçtiğimiz yardımcı karakterle de görevi tamamlamamız mümkün olacak. Geralt’ın yanında tamamen bizden bağımsız olarak hareket eden Zoltan, Dandelion, Triss ve Iorweth maceramız boyunca bizlere eşlik edecek.
İlk oyunda yer alan BioWare patentli Aurora oyun motorunun da yerini, yapımcı firma CD Project’in yarattığı yeni grafik motoru alıyor. Yapımcılara göre bu grafik motoruyla oyuncular, eşsiz bir deneyim yaşayacak. Yine Gamescom gösterimlerini referans alarak konuşmak gerekirse, ilk oyundaki hantal, ruhsuz ve duygusuz karakter modellemeleri bu oyunda göze oldukça hoş gelen bir modellemeye ve karakter animasyonlarına sahip. Karakterlerin hepsi ve oyunda yer alan animasyonlar ilk oyuna göre tamamen farklı bir boyuta taşınmış. Bunun yanında atmosfer de yeni oyun motorunun nimetlerinden nasipleniyor. Witcher 2’de ilk oyunda yer alan yaşayan çevre kavramı daha canlı kılınmış ve oyunun fantastik öyküsü renkli bir atmosferi de beraberinde getirmiş. Artık şehirler arasındaki kilometrelerce yürüyüş bir eziyetten çok bir romanın yaprakları arasındaki büyülü dünyada dolaşmak kadar zevkli olacak.
Yenilenen dövüş sistemi ve karakter geliştirme
Yapımcılar üzerine basa basa hala geliştirme aşamasındayız deseler de, Witcher 2’de yer alan dövüş sisteminin ilk oyuna göre çok iyi bir yerde olduğunu söyleyebiliriz. Dövüş sistemine eklenen yeni özellikler ve animasyonlar sayesinde Witcher 2, çoğu aksiyon oyunuyla yarışacak düzeye getirilmiş. Tabii hala boşa giden ve bazen önümüzde hareket etmeden duran düşmanlarımıza rağmen bu böyle ancak yapımcılarında dediği gibi “Henüz geliştirme aşamasında”.
İlk oyunda yer alan bütün iyi özellikler yerini korurken, RPG’lerin olmazsa olmazı karakter geliştirme ekranları da Witcher 2’de iyileştirilmiş. Artık çok daha sade ve işlevsel bir geliştirme ekranıyla karşı karşıyayız. Yine ilk oyunda yer alan itemlerin ve silahların kat kat fazlasını Witcher 2’de bulacağımızı da belirtelim.
Beklentiler yüksek, beklemesi zor
Yenilenen bir grafik motoru, çok satan bir roman temel alınarak hazırlanan bir oyunun başarıya aç ve istikrarlı bir yapımcı kadrosu ve birçok RPG’de bulunmayan kendine has birçok özellik Witcher 2’de bir araya geliyor. Bize de tüm bu özelliklerin bizlere yaşatacağı keyifli dakikaları düşünerek “Yaratık av sezonunun” açılmasını beklemek kalıyor. Açıkçası Witcher 2 çok sağlam geliyor.