The Witcher’ın açık dünyası son günlerde oyuncuları pençelerini geçirdi ve uzun bir süre daha onları bırakma derdinde değil. Oyunun detaylara verdiği muazzam önemi Merlin’in Kazanı incelemesinde zaten belirtmiştik ama bir Reddit kullanıcısı ilginç bir detayın farkına vardı.
Geralt’ın sırtındaki kılıcın kabzası çevrenin yansımasını veriyor. Gerçekten bir açık dünya oyunu için muazzam bir detay ama… Bir dakika? Ortada bir sorun var. Geralt bir binanın içinde olmasına rağmen, kılıcın kabzası günlük güneşlik, muhteşem bir manzarayı işaret ediyor.
Peki, bulunduğumuz ortamdan farklı oluşan bu efekt bir hata mı? Aslında bu yansıma efektine cubemap deniyor ve yaptığı tek şey sabit bir görsel yansıma sunmak. Bir oyunda şu an için yansıma efektlerini birebir olarak metal yüzeylere veya aynalara yansıtmak gibi bir imkan bulunmuyor. Olursa bile kalitenin belli bir oranda düşürülmesi gerekiyor. Çizgisel oyunlarda yansıma belli oranda aktarılabilirken, The Witcher 3 gibi devasa dünyaya sahip bir oyunda, yapımcılar atmosferi sağlayacak görsellerle sorunu halletme yoluna gidiyorlar.
Ama içeride değişse fena olmazmış.