Thief hayranlarına kötü haber
Thief’i Thief iken seven herkes, yeni Thief’i beklemeyi bırakabilir. Çünkü oyunun yönetmeni Nicolas Cantin, yeni Garrett’ı nasıl yarattıklarını açıkladı. Yeni Garrett diyoruz, çünkü biliyorsunuz ki bu bir Thief 4 değil, tıpkı Tomb Raider veya DMC gibi bir reboot. Ancak yapımcının açıklamalarından sonra başarılı bir reboot olacağı konusunda şüphelerimiz oluştu. Hele ki John Gibson’un bugün dile getirdiği sözlerden sonra. Zira “modern oyuncu kitlesi” dediğimiz kitle, pek de sabırlı olmayan oyunculardan oluşuyor.
“Garrett’ın ana DNA’sını korumayı istedik – Garrett’ın kim olduğunu. Çok fazla şeyi değiştirmek istemedik, çünkü halihazırda zaten çalışan bir Garrett vardı.”
Bu sözler umut verici olsa da, devamı pek de iç açıcı değil.
“Oyunu, bugünün konsol pazarının modern oyuncu kitlesine uygun şekilde hazırlamayı istedik.”
İşte Thief hayranlarını öldüren cümle de bu oldu. Thief, bugünün “modern oyuncu kitlesinin” kaldırabileceği bir oyun olmadı asla. Gizlenmeniz gereken, sabır ile ilermeniz gereken, aksiyondan mümkün olduğunca kaçmanız gereken bir oyundu her zaman. Ve bu dinamiklerle çıkarsa Thief, satış başarısı elde edemeyecek. Çünkü “modern oyuncu kitlesi”, Call Of Duty gibi, Warfighter gibi sabırsızca ve sorgulamadan adam vurma oyunlarından hoşlanıyor sadece.
Peki yeni Garrett nasıl olacak? Tabi sözler beklediğimiz gibi:
“Oyunda [Garrett] daha çok aksiyona giriyor – bu yüzden de kostümünün bunu yansıtmasını istedik. En başta daha gotikti. O gotik hissiyatı yaratan şeyleri azalttık, örneğin siyah ojelerini kaldırdık. Onu daha ana akım yapmak istedik. Evet, karanlık bir karakter ama insanlara gotik olduğunu söylemek istemiyoruz.”
İşte gördüğünüz gibi sevgili okurlar. Thief, artık Thief değil. Umuyoruz ki biz bu sözleri abartarak karşılıyor olalım ve Garrett eskisi gibi olsun, oyunun özü öz olarak kalsın.