Oyun Ön İncelemeleri

Thief – İlk Bakış

1998 yılında ilk kez dünyamıza giren Garrett o zaman kadar daha önce yaşamadığımız derecede gizlilik öğesini, atmosfere dahil ederek sunmuştu bizlere.

Geldik 2013 yılına ve yeni bir Thief oyunu (2004’teki son oyundan sonra) tam 9 sene sonra karşımıza çıkt. O zamandan beridir oyunun haklarını elinde tutan Eidos artık dağıtımcılık rolünü Square Enix’e devredip kendisi yapımcılığa soyundu. Peki, bu yeni Thief’de bizleri neler bekliyor? Gelin onlara bir bakalım.

Öncelikle ilk başta Thief 4 olarak anılan oyunun ismi Thief olarak değiştirildi. Bu da oyunun tıpkı yeni Tomb Raider gibi bir reboot olacağını gösteriyor. Zaten Game Informer dergisi ve sitesinin verdiği bilgiler ve Square Enix’in yayınladığı basın bülteninden Thief’in yeni nesil konsollar için hazırlandığını öğrendik.

Her şeyden önce yeni oyunun hikayesine kısaca göz atacak olursak, Garrett da bizimle birlikte “City” olarak adlandırılan endüstriyel metropolise geri dönüyor. Bir süredir uzaklarda olan Garrett, geri döndüğünde şehrin eski halinden eser kalmadığını fark ediyor. Şehirde bir veba salgını var. Üstelik Baron adlı bir tiran halka zulüm ediyor. Zenginler rahatlık içinde yaşarken fakirler her zamanki gibi sefalet içinde. Garrett ise bu duruma “bardağın yarısı dolu” mantığı iler bakarak, politik kaostan kendine zenginlik çıkartma planları yapıyor.

Eski oyunu oynayanlar bilir ki Garrett’ın hiçbir zaman için aklında kahraman olmak gibi bir düşüncesi yoktu. O bir hırsız ve bir hırsızı ne kadar az kişi tanırsa o kadar başarılı bir hırsız olur. Dolayısı ile yaptığımız her eylem, iyi ya da kötü, çok az kişi tarafından bilinmek zorunda.
Eidos Montreal GM’i Stephane D’Astous yayınlanan basın bülteninde oyun hakkında şunları söylüyor:

“Thief ile oyunculara çok değerli bir mücevher sunuyoruz. Hayranları serinin eski oyunlarını çok sevmişlerdi ve biz de o sevgiyi oluşturan özü yeni oyunda da korumak istiyoruz ki biz Eidos Montreal’de bu konuda oldukça tecrübeliyiz. Bunun yanında Thief’i yeni nesile koyarak farklı bir alana da adım atıyoruz.”

“Nihai amacımız, oyunculara meşhur hırsız Garrett olma fantezisini iletebilmek. Oyunumuzu da bu temel tecrübe etrafında geliştiriyoruz.”

Şimdi biraz geçmişe dönüp bakar ve eski Thief oyunlarını hatırlarsak D’Astous’un ne demek istediğini daha iyi anlayabiliriz. Her şeyden önce Thief’i tıpkı Hitman, Splinter Cell, Assassin’s Creed, Dishonored gibi oyunların atası olarak görmeliyiz. Bu da onu “öldürme” aksiyonunun sadece bir seçenek hatta talihsiz bir seçenek olduğunu bizlere anlatıyor. Thief’te amacımız her zaman gölgelerde kalmak ve o mekana ne için geldiysek onu başarıp ortadan kaybolmak olmuştur.

Şimdi yeni oyun mekaniği de bu temeller üzerine kurulacağından Garrett birebir dövüşlerde çok etkili olamayacak.  Aslında teke tek dövüşlerde şansı olsa da bir grup muhafız karşısına çıktığında çok bir şansımız yok. Öte yandan muhafızlar alarm durumuna geçtiklerinde sürekli olarak saklanılabilecek yerleri arayacaklar. Bu mekanik farklı düşman türleri tarafından farklı şekilde işleyecek. Şöyle ki düşük seviye bir muhafız belli noktalara bakmayı “akıl edemezken” bir teğmen veya yüzbaşı alternatif noktaları da gözden kaçırmayacak. Bu durum sadece muhafızlar için değil diğer NPC’ler için de geçerli.

İşin oynanış kısmına baktığımızda özgürlük ana temamız olacak. Görevlerimiz için her ne kadar bizlere yön göstericiler bulunacak olsa da ekip oyuncuların diledikleri gibi şehirde dolaşıp istedikleri her yeri keşfetmesini istiyor. Zaten bütün yapılar da buna uygun şekilde tasarlanıyor. Bir oda için birden fazla giriş ve çıkış noktası bulunuyor.  Bunun yanında yapacağınız göreve ya da eğlencesine çalacağınız bir eşyaya, kısacası yapacağınız her “stealth” görevine hayal gücünüzün size verdiği çok farklı yöntemlerle yaklaşma imkanınız bulunacak. 

Oyunda bizlere “Focus” adında bir özellik verilecek. Bunun biraz AC’deki Eagle Sense yeteneğine benzetebiliriz. Focus sayesinde tırmanılabilecek yerler, etkileşime geçilebilecek özel nesneleri fark edeceğimiz gibi Garrett’in görüşünü de geliştirip ona yön göstermede yardımcı olacak. Üstelik bu yeteneğimiz oyunda ilerledikçe güçlendirilebilecek. Bunun yanında “parmak izi” adında bir sistem ile de Garrett etraftaki nesnelerin üzerindeki parmak izlerini görerek hangi nesnelerle daha çok etkileşime girildiğini öğrenerek, örneğin hangi çekmecenin bakılmaya daha değer olduğunu fark edecek. Bu arada oyunda açılmayan bir çekmece olmayacakmış. Yani istediğiniz her noktaya göz atabileceksiniz.

Her hırsızın olmazsa olmaz özelliği cepçilik ise yine bu oyunda mevcut. Pickpocket yeteneği Focus özelliği ile etkileşim içinde olacak. Cepçilik yaparken Focus modunu açarsanız zaman yavaşlayacak. Bunun yanında Focus’un bir başka özelliği de düşmanlarınızdaki kritik saldırı noktalarını size gösterecek olması. Garrett’in dövüşteki esas amacı durumdan bir an önce kurtulmak olduğu için saldırı özellikleri içinde daha çok rakibini ani saldıralar ile şaşırtıp karanlığa saklanmak için zaman kazanmaya yönelik hamleleri olacak.

Nitekim elinde dövüş için fazla malzemesi olmayan Garrett’in en yakın dostları yayı ve copu (blackjack) olacak. Copu eski oyunlarda olduğu gibi muhafızların arkasından sessizce yaklaşıp onları bayıltmak için kullanacağız. Yayımız ise en sık kullanacağımız silahımız olacak elbette. Üstelik onu sadece savaş sırasında değil farklı amaçlar için de kullanabileceğiz. Muhafızın dikkatini çekmek, ışıkları söndürmek, vs. gibi durumlarda özel oklarımız yardımı ile yayımıza sıklıkla başvuracağız. Son olarak tırmanmamıza ve belli noktalara tutunup kalmamamıza yardımcı olacak bir takma pençemiz bulunacak.

Garrett’ın kendisine gelecek olursak, onun yeni şeklini tasarlayan kişi oyunun yönetmeni Nicolas Canti. Canti her şeyden önce Garrett’i geçmişinden sıyırmak istemeyen bir tasarım benimsemiş. Yüzündeki yara da bunun göstergesi. Zaten Eidos yeni Theif için markanın hikayesine ve hikayenin arka planına (lore) sadık kalmaya çalıştığını belirtiyor. Bunun için ufak bir ekiple uzun bir süre bu aşamayı nasıl yapacaklarını tasarlamışlar. Oyunun oynanış mekaniğindeki pek çok hazır durumda olsa da savaş kısmı işin en civcivli noktası. Eidos’un istediği şey savaş seçeneğini riskli gösterirken hem de sürekli bu yolu seçecek olan oyuncu için bundan zevk almasını sağlamak.

Thief 2014 için planlanan bir oyun. Oyunun PC ve Playstation 4 için çıkacağı kesin, elbette bunların içinde Xbox’ın yeni nesil konsolu da bulunacaktır.  Yakın zamanda Thief ile ilgili daha çok bilginin çıkacağına eminiz ancak oyun içinden şöyle güzel bir video ne zaman çıkar bakalım. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu