Tides of Numenera’nın savaş sistemi belli oldu!

Kickstarter’da rekor üstüne rekor kırıp gönülleri fetheden Torment: Tides of Numenera, geçtiğimiz hafta sadece bağış yapanlara açık bir oylamayla oyunun savaş sistemini belirlemeye girişmişti.

Bir hayli başbaşa giden bir oylama sonucunda Planescape: Torment, Baldur’s Gate, Icewind Dale serilerindeki gibi “Real-Time with Pause Combat” yani gerçek zamanlı olan ama istediğimizde savaşı dondurabildiğimiz, savaşların daha hızlı olmasını sağlayan seçenek toplamda 7,052 oy alırken, Fallout ve Temple of Elemental Evil’ı örnek alan sıra tabanlı “Turn-Based Combat” seçeneği 7,267 oy aldı.

Oylamanın galibi olan “Sıra-Tabanlı savaş” sisteminin Obsidian’ın da ilk tercihi olduğu böylece ortaya çıktı. Monte Cook’un yarattığı yeni masaüstü sistemi Numenera’nın mekaniklerini ve dinamiklerini Sıra-Tabanlı sistemde daha iyi ortaya koyabileceklerini itiraf eden Obsidian, bu sistemin aynı zamanda hikâye anlatımı ve NPC diyalogları için de daha uygun olduğunu açıkladı.

Eh, şahsen “Real-Time with Pause Combat”a oy vermiş de olsam, bizi eski günlere götürebilecek kalitede bir RPG’nin dövüş sekanslarının nasıl olacağı çok da mühim değil. Fallout oynarken de sıra-tabanlı dövüşten şikayet etmiyorduk sonuçta…

Exit mobile version