TimeShift
10-11 Ekim günü herkes Call Of Duty 4 oyunun demosunun indirime sunulacağını
biliyor ve pusuya yatmış demonun yayınlanmasını bekliyordu. Ben ise zaten şüphe
etmediğim COD 4 demo değil de, Sierra’nın yayıncılığını yaptığı Saber
Interactive tarafından geliştirilen TimeShift’in demosunun yayınlanması ve
akabinde hemen indirmek için pusudaydım. Nihayetinde demolar yayınlandı herkes
birbirinin üstünden atlayarak hücum etti. Demolar kapanın elinde kaldı serverlar
çöktü(Evet abartmıyorum üstünden atlama kısımları hariç). Ben ise sakin sakin
TimeShift demo incelemesi, hem de merakla beklediğim türe yenilik getireceğine
inandığım oyunun demosunu bilgisayar başında vakit geçirerek bekliyordum. Saat
gece 12 sularını geçip 12 Ekim’i gösterdiğinde demo bilgisayarıma indirilmiş ve
kuruluyordu. Bende oyun hakkında daha kapsamlı bir araştırma içindeydim. Benden
hızlı davranan siteler ve forum arkadaşları yapımın ortalama olduğunu, hatta
kötü olduğundan bahsediyorlardı. Kurulum tamamlandı ve oyuna başladım.
Hikaye başlar
Demoya girer girmez hikaye adına bir şeyler ararken; hemen yerdeki elemanın
silahını almam ile beraber tahminen üstüme birilerinin geleceğini düşündüm ve
tahminimde yanılmadım. Direk çatışmaya girerken de bir yandan gözüm ekranın sağ
alt tarafında, tuş kombinasyonları ile ilgili gelen yazılara takılıyordu. O
hararetle tuş kombinasyonlarına dikkat etmeden ölmeye niyetli arkadaşları
istedikleri yere uğurladım. Tuş kombinasyonlarına bakma derken önceden de tahmin
ettiğim gibi bu oyunun temel mantığı “Zaman önemlidir” duygusu içerisinde
işleneceği aklıma geldi. TimeShift’in isminin bile zaman ile alakalı olması
demoyu oynarken biraz daha ilerlemem ve 3 farklı zaman dilimini kendi lehime
kullanmaya başlamam ile değişti. 3 farklı zaman diliminden bahsediyorum; zamanı
durdurmak, geri almak ve yavaşlatmak. Düşmanları öldürmek için o kadar
alternatif hareket ve strateji aklınızdan geçiyor ki cidden çok zevkli oluyor.
Demoda klasik makineli, eski tip patlayıcılı yay, pompalı gibi fazlada yabancı
olmadığımız silahlar olması FPS sevenler için artı puan. Çünkü yabancılık
çekmeden ısınabiliyorsunuz.. Oyunda bir FPS’de olabilecek her şey var. Yapay
zeka fazla akıllı olmasa da, sizi ıskalamamaları gerçekten güzel. Ama demo
boyunca en çok zevk alacağınız şey; bu 3 farklı zamana hükmetme tipini
kullanarak, çeşitli kombinasyonlar ile düşmanlarınızı dumur etmek olacak. Hemen
demo başında karşıya geçeceğiniz köprünün içindeki iki sivil ile beraber havaya
uçması sırasında, zamanı geri alıp karşıya geçtikten sonra, köprünün uçuşunu
izlemek bile çok güzel görünüyor.Dar açıdan pas atmak
Yalnız benim hissettiğim en büyük sorun görüş açısı hissi. Oyundaki motor
tarafından sağlanan görüş açısı hissi biraz dar. Yani hem demodaki mekanlar dar
hem de sizin FPS kamerasından görüş açınız diğer FPS’lere göre biraz kısıtlı.
Oynanabilirlik olarak TimeShift gerçekten tatmin ediyor. Standart FPS tarzını 3
farklı zamanı tam anında ve yerinde kullanmaya mecbur bırakarak, hem aksiyon hem
de heyecanı bir arada yaşatıyor. Demodaki yoğunluk hissi oyunun tam sürümünde
genele yayılabilirse, cidden çok eğlenceli bir yapım olacağı ortada.
Yalnız demoyu oynayacak ve indirecek arkadaşlar için önemli ve bir o kadar can
sıkıcı bir gerçeği de açıklamadan oyun ile ilgili izlenimlere son vermek doğru
olmaz. Oyun aşırı derecede sistemi yoruyor, optimizasyon sorunundan çok PC
yanında Xbox 360 ve PlayStation 3 sistemi içinde geliştirilmesi; yeni nesil
konsolların grafik kalitesinden ödün vermeden aynı şekilde PC içinde yapılması
otomatikman PC sistem gereksinimlerini biraz yukarı çekiyor. Saber Interactive
bildiğiniz gibi oyunu Unreal 3 motoru ile geliştirdi ve sisteminin yukarıda
olmasının ikinci nedeni de bu diyebiliriz. Yalnız şu var ki inanılmaz bir
görsellik olduğu bir gerçek.
Yağmurda silahlarla dans
Yağmurun yağışından silah üstüne düşen su damlalarından savaştığınız ortamdaki
suyun yerdeki akışkanlığına kadar her şey yerli yerinde. Fizik motoru ise birçok
nesnenin hatta duvarların bile parçalanmasını sağlıyor, ama tabii ki az önce
yukarıda belirttiğim gibi sistemi çok yoruyor. TimeShift diğer oyunlar gibi tek
bir yükleme ekranı ile hareket etmiyor,oyun map ve motoru yüklendikten sonra
efektlerden sorumlu Shader yüklemesini bekliyorsunuz sonrasında ise tekrardan
ana motor yükleniyor ve oyun başlıyor. Tek bir sistemde test edebildim ve
aldığım sonuç çok can sıkıcıydı; Pentium D 840, 2GB Ram, X800 ve 512MB ramli
sistem benim kendi sistemim ve bu sistemin bile 1024×768 detay seviyesinde
gölgeleri bile açamaması kalan detaylarında tamamen açıldığı, ama onda bile
15-25 FPS ile ilerlemek gerçekten acı verici. Oyunun Ati X1600 ve Nvidia 7600
serisi ekran kartlarında çok can sıkacağı ortada. Benim kendi görüşüm bu oyunu
hakkı ile oynayabilmek için en az X1950pro ve 7900GT ayarında bir kartın gerek
olduğu.1GB ram ile oynanabilir ama 2.8Ghz altındaki işlemcilerde kesinlikle
nefes darlığı çekeceğini de belirtmeden edemeyeceğim. Çünkü grafik motorunun
yanında fiziklerinde çok iyi olduğunun altını çizerim.
TimeShift hakkında son sözlere gelecek olursak, ciddi anlamda zevkli olacak gibi
görünüyor, yani demo en azından bize bunu gösteriyor. Klasik olması zor olsa da
standart FPS’ler arasından rahatlıkla sıyrılacağına eminim. Kısacası zevkle
oynayabileceğimiz bir FPS oyunu daha kısa zaman sonra bizlerle. Demoyu indirin
ve keyfini çıkartın, tabi sisteminizin nefesi yettikçe.