Oyun Ön İncelemeleri

TimeSplitters: Future Perfect

Nintendo 64 için hazırlanan Golden Eye 007 adındaki FPS oyunu ülkemizde çok
fazla bilinmez. Bunun en büyük nedeni de Nintendo’nun güzelim konsollarının bir
türlü ülkemizde resmi olarak satışa çıkmamasıdır. Halbuki Golden Eye 007
piyasaya çıktığında büyük bir şok dalgası yaratmıştı. İşte bu muhteşem oyunu
yapan ekip Rare’den ayrılıp bağımsızlığını kazandı ve kendi stüdyolarını kurup
PlayStation 2 için TimeSplitters adında harika bir FPS yaptı. Ardından devam
oyunu TimeSplitters 2 ile de başarılarını perçinlediler. TimeSplitters 2, 60
frame’lik hızdan ödün vermeyen muhteşem grafikleri ve başarılı oynanabilirliği
ile konsol FPS’leri arasında özel bir yere sahip oldu. Aradan 2 yıl geçti ve
Free Radical Desing tekrar iş başında. Firma 40 kişinin katılımıyla daha da
genişledi ve serinin 3. oyunu TimeSplitters: Future Perfect üzerinde daha sıkı
çalışmaya başladı. Bu arada Second Sight adında bir oyunu da geliştirdiler.

Kusursuz bir gelecek için…

Future Perfect’te kahramanımız Cortez geri dönüyor. Amacımız her zaman ki gibi
zaman kristallerini toplayıp yaratıkların zaman yolculuğu yapmasını engellemek.
Cortez’in işi bu defa eskisinden daha zor olacak; çünkü zaman kargaşası
eskisinden daha fazla. Üstelik TimeSplitters 2’de zaten harika olan düşmanların
yapay zekası Future Perfect’te daha da geliştirilmiş. Bir de bunlara daha
kalabalık düşman topluluklarını eklediğinizde düşünün ortaya çıkacak karmaşayı.
Tabi Cortez’in eli de armut toplamayacak, siz de Sovyet tüfeği, makineli tüfek,
shotgun, sniper, alev silahı, sub machine gun ve çeşitli bombalar ile
düşmanlarınıza diz çöktürebilirsiniz. Bunun yanında silahların değişik kullanım
şekilleri de olacak; mesela 9mm’lik kruger’a ve sinper’a susturucu
ekleyebilecek, yeni oyuncağınız Gravity Watch ile (bu bir çeşit James bond
saati) nesneleri hareket ettirip bulunduğunuz yerin ayrıntılı haritasına
ulaşabileceksiniz. Bu yeni oyuncağın farklı işlevleri de var, mesela bir
köprünün düğmesine basıp indirmek ve bilardo toplarını düşmana fırlatmak gibi.
Anlayacağınız hem silah hem de puzzle çözümlerinde Gravity Watch’a çok ihtiyaç
duyacağız.

Cortez bunların yanında jeep ve tank gibi araçları da kullanacak. Kahramanımız
ister bu araçların sürücü koltuğuna oturacak isterse de araçların üzerindeki
silahları kullanacak. Bizim seçimimize göre diğer askerler de tıpkı Halo’daki
gibi aracın işlevlerinden yararlanabilecek. Mesela biz aracı kullanmayı
seçersek, askerlerden biri de araçtaki makinelinin başına geçecek. Zaman
yolculuğu silahlarda olduğu kadar araçlarda da değişim yapacak, tabi sadece araç
ve silahlar değil, kahramanımız Cortez’de bu değişikliklerden nasibini alacak.
Bu değişim sırasında Cortez’in görünüşü, hatta sesi bile değişecek, ayrıca zaman
değişimi sırasında Cortez geçmişteki veya gelecekteki versiyonları ile beraber
savaşabilecek.

Farklı zaman, farklı mekan, farklı düşman!

Zaman yolculuğumuz sırasında çok çeşitli yerleri ziyaret edeceğiz. Bunlar
arasında 1924 İskoçyası, 1969 Amerikası, bir istasyon, bir depo ve 1994’ten bir
konak bulunuyor. Düşmanlarımız ise genellikle komandolar olacak ve bazen siz
aracı sürerken aracın arkasına asılıp süründükleri bile olacak. Zombi gibi
yaratıkların ise yapay zekaları komandolara göre daha alt düzeyde olacak.

Oyunun senaryo modunu isterseniz tek, isterseniz cooperative mod sayesinde iki
kişi aynı anda oynayabileceksiniz. Tabi bölünmüş ekranda 4 oyuncu veya 16 kişi
LAN üzerinden standart deathmatch, team deathmatch ve Capture the Bag maçları
yapmakta mümkün olacak. Bu modlarda kendi karakterimizi yaratmamız da mümkün,
aralarında maymunların da bulunduğu toplam 125 çeşit karakter yaratabileceğiz.
Multiplayer özelliği çok iyi gözüksede her konsol kendi sisteminden olan
oyuncularla savaşabilecek; yani Xbox, GameCube ve PS2’ciler Lan üzerinden
birbirlerine karşı savaşamayacak. Free Radical Design’ten yapılan başka bir
açıklama ise PS2’cileri biraz üzebilir: Buna göre oyunun Xbox ve GameCube
versiyonlarının grafik kalitesi PS2 versiyonundan daha iyi olacak. Mesela PS2’de
multiplayer modunda frame’de düşmeler yaşanabilecekken, Xbox ve GameCube’te
frame sabit olacak. Açıkçası ilk iki oyunu gördükten sonra Free Radical
Design’ın bu kez de iyi bir iş çıkartacağını düşünmek yanlış olmaz, oyuna
geliştirilmiş map maker (harita yaratma) özelliğinin de eklenmesiyle,
TimeSplitters: Future Perfect piyasaya çıktığında FPS severleri kesinlikle
memnun edecek!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu