Oyun Ön İncelemeleri

Titanfall 2’yi Pre-Alpha’da test ettik!

Bazı oyunlar sırf reklamı iyi yapılmadığı için, adı-sanı çok bilinmediği için, ya da talihsizce aynı kulvardaki diğer oyunlar tarafından gölgede bırakıldığı için pek bir kişi tarafından duyulmaz, bu nedenle de “kötü oyun” etiketini yer. Herhalde bu büyük haksızlığı yaşayan yegane oyunlardan birisidir Titanfall. Oyuncuların bir suçu yok. Microsoft ve EA gereken reklamı yapamadı bu oyun için. Akranları mükemmel reklam kapmanyaları ile pohpolanarak zirvelere çıkarken, Titanfall mütevazi bir şekilde köşede oturmuş çayını yudumluyor ve bu kötü pazarlama kampanyasına bakıp iç geçirerek sunucularının bomboş kalacağı günleri bekliyordu.

Gerçekten de öyle oldu. Titanfall’ı alıp deneyen radikal kesim oyundan büyük zevk aldı ve gerçekten ne kadar güzel ve farklı bir deneyim olduğunu birinci elden test etti. Oyunu denemeyenler ise “abi çok duymadım o oyunu ya, herhalde iyi değildir” diyerek Titanfall’ı elinin tersi ile itti. Ben de ilk oyunu oynayamamıştım. Sebebi de iyi bir PC’ye sahip olmamam ve elimde sadece PlayStation 4’ün olmasıydı. Bildiğiniz üzere de oyun PS4’e çıkmadı.

Call of Duty Modern Warfare ve Modern Warfare 2’den tanıdığımız takımın çalışanları tarafından kurulan Respawn Entertainment sorumluydu Titanfall için. Kendileri her ne kadar mükemmel bir online savaş oyunu yapmış olsa da yayımcıları oyunu bir türlü pazarlayamadı. Aynı ekip şimdi Titanfall 2 ile geri dönüyor ve EA bu sefer bu oyunu gündemde tutmaya kararlı. E3 2016’nın EA panelide duyurulan Titanfall 2 müthiş bir heyecanla karşılandı. Merakla oturduk oyunun gameplay videolarını beklemeye başladık. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Gamescom 2016’da hem yepyeni gameplay videoları gördük, hem de haftasonu oyunun konsollara özel herkese açık bir pre-alpha testinin olacağını öğrendik. Harika!

Daha önce hiçbir Titanfall deneyimim olmadı. Bunu baştan söylüyorum. Ama Black Ops 3’ü en azından bir 250 saat, Battlefield 4’ü de bir o kadar oynamışımdır. Yani demem odur ki, piyasaya en son çıkan online savaş oyunlarıyla aram gayet iyi. O kıstasta inceledim Titanfall 2’yi de. Öncelikle söylemem gerekir ki, oynanışın Black Ops 3’ten hiçbir farkı yok. Elbette Titan kullanımı ve grappling hook gibi araçlar oynanışa büyük farklılıklar katıyor fakat ben daha basit şartlarda konuşuyorum. Örnek vermem gerekirse; duvarda koşmak, iticiler sayesinde belirli bir seviyeye kadar zıplamak ve havada bir süre kalmak, koşarken eğilme tuşuna basarak yerde hızlıca kaymak gibi birçok oynanış elementi Black Ops 3’tekiler ile aynı. Burada kesinlikle birbirlerinden çalmışlar veya o ondan kopya çekmiş demiyorum, aman yanlış anlaşılmasın. Zaten mantıklı bakarsak Black Ops 3’ün Titanfall’dan bir şeyler aşırdığını düşünürüz ama konumuz bu değil.Bütün amacım bu testte bulunamamış oyunculara oynanışın nasıl olduğunu az çok anlatabilmek. Klasik kontrollere alıştıktan sonra asıl savaş hissini almaya başlıyorsunuz.

 

Oyunun basitçe, bir fast-paced (hızlı tempolu) shooter oluşu sizin de, düşmanlarınızın da birkaç mermi darbesi ile rahatlıkla ölmesini sağlıyor. Zaten Titanfall veya türevlerini oynamak için geldiyseniz öyle ultra-realistik bir oynanış peşinde olmadığınızı da tahmin edebiliyorum. Oyunun Pre-Alpha sürümünde 4 varsayılan Pilot türü var: Front Rifleman, Closer, Ghost Marksman ve Operator. Her biri sizin oyun türünüze göre farklı farklı özelliklere, avantajlara ve dezavantajlara sahip. Elbette bunların hiçbirini seçmeyip kendinize has karakteri de donatabiliyorsunuz. Yine oyunun şu anki halinde sadece iki Titan modeli bulunmakta. Birisi Makineli Tüfeği ile Ion, bir diğeri de düşmanları cayır cayır yakan Scorch. Her ikisi de aynı şekilde avantajlara ve dezavantajlara sahip. Her ikisinin de basitçe saldırmak ve kafa atmak yerine oldukça stratejik özellikleri de bulunmakta. Bunların yanı sıra yine diğer oyunlarda da bulunan karakterinizin kimlik görünümünü değiştiren ufak tefek özellikler de bulunmakta.

Karakterinizi ve Titan’ınızı farklı özellikler ve ekipmanlarla donatabilmek için oyun için kazanılan bir para birimi harcamanız gerekiyor. Yani sadece o ekipmanı açmak için gereken seviyeye çıkmak yeterli olmuyor. Bu hem o aranan progress (ilerleme) hissini veriyor, hem de her şeye kolayca erişmenin eğlencesizliğini ortadan kaldırıyor.

Şimdilik, oyunda üç çoklu oyuncu modu bulunmakta. Bounty Hunt, Amped Hardpoint ve Pilots vs. Pilots.

Bounty Hunt: Düşmanlarınızı öldürerek para-puan kazanıyorsunuz. Maç sırasında oyun size çeşitli mini-görevler veriyor ve bu görevler direkt olarak yapay zeka tarafından yönetiliyor. Bu görevleri layığı ile yerine getirirseniz bonus para-puan kazanıyorsunuz. Dalga aralarında haritanın iki yanında açılan bankalara bu paraları depoluyor ve takımınızın kazanma şartını artırıyorsunuz.

Amped Hardpoint: Bildiğimiz klasik ‘bölge tutma’ modu. Haritada A, B ve C noktaları var. Siz ve takımınız bu noktaları tutarak puan kazanıyor ve karşı takımı yeniyorsunuz.

Pilots vs. Pilots: Adından da anlaşılacağı üzere sadece Pilot olarak oynayabildiğiniz bu modda Titan olamıyorsunuz. Tek amacınız karşı takımın askerlerini öldürmek ve hedeflenen puana çıkmak ya da süre bitmeden en fazla puana sahip olmak.

Şimdilik iki-üç haritaya sahip olan oyunun her haritası yeterli bir büyüklüğe sahip. İkisinde de dolambaçlı koridorlar ve büyük savaş alanları var. Ayrıca haritaların sahip olduğu kamuflaj avantajlarını da kullanarak düşmanlarınızı gafil avlayabiliyorsunuz.

Oyun şu anda 900p’de 60 FPS olarak çalışıyor. Bazen 30’a yakın değerlere düşse de genel olarak oldukça akıcı olduğunu söyleyebilirim.

Sözü daha fazla uzatmadan; Titanfall 2 şu an gerçekten harika görünüyor. Ben oynarken çok eğlendim ve mutlaka satın alıp oynayacağım. Hatta bu sene ilk kez bir Call of Duty oyunu almak yerine farklı bir alternatife bakacağım gibi duruyor. Oyunun PC testi de açıldığında ayrıca bir deneme yapıp bu incelemeye performans değerlerini ekleyeceğim. Unutmadan, Titanfall 2 ilk oyunun aksine bu sefer bir hikaye moduna sahip olacak ve bu modu o çok sevdiğimiz Modern Warfare 1 ve 2’nin hikaye yazarları yaratacak! Harika şeyler göreceğimize eminim. Oyun, 28 Ekim 2016’da PC, Xbox One ve PlayStation 4 platformlarına çıkışını gerçekleştirecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu