Makale

Tokyo Game Show 2004

Tokyo Game Show kisaca TGS, konsollarin ve konsol oyunlarinin bulustuklari en onemli vitrinlerden biri, belkide en iyisi. 24-26 eylul tarihleri arasinda Nippon Center gerceklesen organizasyon gercektende muhtesemdi.Fuar Electronic Arts, KONAMI, CapCOm ve Microsoft gibi 117 ye yakin firmanin katilimiyla ve 500e yakin yeni oyunun tanitimiyla ve 160.000 i askin kisinin fuara ilgi gostermesiyle, tam anlamiyla bir solene donustu. Ayrica E3 un tersine organizasyonun 2 gunu tumuyle halka acikti. Bildigim tek japonca kelime mattaramasuko ve bir sirt cantasiyla dustuk yollara, vardik Tokyo ya. Dogal olarak show Japonya da olunca Sony nin yani Play Station un govde gosterisi kacinilmaz oluyor ama hani iyi de oluyor.

Sony Tokyo daki fuarda yeni nesil konsollari PlayStation Portable davetlilerin begenisine sundu. Kisaca adiyla PSP ilk olarak E3 2004 te bir on prototip seklinde tanitilmisti. Fakat TGS de, gelistirilmekte olan PSP oyunlariyla bu konsol test edilmek icin hazir ve nazirdi. E3 2004 un ardindan pek bir ongoru saglayamadigimiz PSP yi bu showdan sonra daha iyi anlayabildik. 

Eger donanimsal olarak inceleyecek olursak; PSP UMD format teknolojisini kullanarak dis kaynakli bir guc kaynagiyla calisiyor.Bu yuzden su an icin bu konsolun pil omrunu bilemiyoruz. Kumanda kisminda ise, tuslar ve yonlendirme mekanizmasi PS lardaki kumanda sistemine oldukca benzer. Bu konsol ilk olarak E3 2004 fuarinda gosterildiginde buyuk ekraniyla oldukca dikkat cekmisti. Piyasaya ciktiginda rakip olacagi GameboyAdvance a gore 16:9 luk gibi daha buyuk bir ekrana sahip. Buna ek olarak PSP nin ekrani cok renkli, parlak ve cozunurlugu yuksek. Bu ekran ozellikleri sayesinde, oyunlar PSP de cok fantastik bir gorunume kavusuyor. Sistemin ses ozellikleri ise oyuncular icin fazlasiyla tatminkar. Konami nin Metal Gear Acid oyununda ve Bandai firmasinin Lumines indeki sesler bu konsolla birlestiginde cok buyuleyici bir hal aliveriyor. Ayrica PSP Mp3 formatindaki ses dosyalarinida calistirabilecek sekilde gelistirilmeye devam ediliyor. PSP nin ilk basta gorulen bu kadar yaratici ozelligine ragmen, hala yanitlanmasi gereken cok kritik sorular var. Sony yeni urununu tanittigi gunden bu yana hala (tahmini bile olsa)urun icin bir fiyat ve urunun cikis tarihi gibi konularda hicbir bilgi vermedi. Ama bazi soylentilere gore PSP bu yil sonunda Japonya da piyasaya surulmesi bekleniyor. Konsolun su anki haliyle geldigi noktada bu olasilik yuksek bir ihtimal gibi gozukuyor. Tabi pil omrunun ne olacagi hala onemli bir soru. PSP gelistirme takimi da en cok ustunde durduklari konunun bu oldugunu soyluyorlar. Simdi biraz da goz atma firsatimizin oldugu bazi PSP oyunlarindan bahsedelim.

Metal Gear Acid

Konami firmasinin komandosu bu kez cok farkli bir sekilde karsimiza cikiyor. Oyunun, gizlilik+aksiyon+kart oyunlari= sinirsiz eglence seklinde ozetliyebiliriz. Oyunda bize verilen kartlarla savunma ve hucum stratejilerimizi planlayip, silahlar ve kombat tekniklerindeki hunerlerimizi konusturuyoruz. MGAs turn based oynanis sekliyle GameboyAdvancee taki Advance Wars oyunu bizlere animsatiyor. Oyunda ilerleyis oldukca statik. Bir gorevden obur goreve ne yaparsak yapalim hep ayni noktalara ulasacak sekilde ilerliyoruz. Fakat bu ozellik oyuna sikici bir etki yapmiyor.Trailer icin linke tiklayiniz.
https://www.konamijpn.com/products/mga/english/trailer_index.html

Coded Arms

CA bu yeni konsola uyan cok iyi bir fps oyunu. Oyunda tek amacimiz karsimiza cikan asker ve yaratiklari oldurup, hertarafi tertemiz ettikten sonra bir sonraki gorev noktasina gitmek. TGS deki gosteriminde oyunun daha sadece %25 i tamamlanmisti, ama bu kadari bile izleyenleri etkilemeye yetti.Coded Arms in traileri icin linke tiklayiniz.
www.konamistudio.com/new/coded_arms/coded_arms.wvx

Bu iki oyunun disinda; Need For Speed Rivals(EA), Lumines (Bandai), Vampire Chronicles: The Chaos Tower (Capcom) gibi yuzlerce oyun PSP icin firmalar tarafindan gelistirilmekte. Ayrica oyun oynarken pat diye konsolu kapatip ciksak dahi hicbirsey olmuyor. Bu el konsolunu yeniden actigimizda maceramiza kaldigimiz yerden aynen devam ediyoruz.

Uzun lafin kisasi bu tur platformlara ilgi duyanlar icin PSP eger uygun bir fiyatla piyasaya surulurse kacirilmamasi gereken bir urun.Simdi biraz da konsollari vurmaya hazirlanan oyunlara soyle bir goz
atalim.

TEKKEN5

Namco firmasinin gediklisi , atarilerin jeton canavari, konsollarin krali geri geliyor; Tekken serisi kaldigi yerden devam ediyor. Namconun yakinda cikarmayi planladigi Tekken 5 serinin takipcilerini yine sevindirecege benziyor.

Tekken 5 de ilk olarak oyuna su ana kadar 3 yeni karakter eklenmis. Bunlar, Raven, Feng ve Asuka. Bunlara ek olarak daha onceki oyunlardan gelen karakterlerde eski hallerine bagli kalinarak korunmus ve bazi ufak tefek ayrintilar eklenmis. Kazuya biraz yaslanmis ,Yoshimitsu yepyeni bir armorla karizmasina karizma katmis ve Jack ismiyle anilan robotumuz daha da hos bir goruntuye burunuvermis bir sekilde yeni oyunda bizi bekliyorlar. Biraz yeni karakterlerden soz edecek olursak; Feng adindaki karakterimiz canavari andiran goruntusuyle oldukca urkutucu. Raven ise ve yuzunun ortasindaki kocaman x seklindeki yarasiyla sanki Xbox taraftarina benzemis. Raven oldukca etkili teleport gibi ataklara sahip ve bu sayede ani ve oldurucu saldirilar yapabiliyor. Asuka ise oyuna yeni katilan bir bayan karakter. Cok zarif ve komplike kombolariyla rakiplerin korkulu ruyasi olacaga benziyor.

Bunlara ek olarak uretici firma oyundaki kart sisteminden de bahsetti, buna gore sistem Virtua Fighter 4 teki sisteme cok yakin bir sistem kullancak. Oyun icinde ilerledikce, cesitli yerlerde ilginc itemlar bulup, karakterimizin goruntusunu degistirebilecegiz. Ayrica bu kart sistemiyle puanlama seklinde siralamalar olusturulup bir liste yapilacak ve bu sayede siralamaya gore baska oyuncularla oynama imkanina sahip olacagiz. Ust siralardaki birisini yendigimizde puanimiz hatiri sayilir sekilde artacak. Ayrica bu sistemle daha once oynanmis oyunlarin goruntulerini izleyebilecegiz. Ama maalesef bu sistem sadece Japonya icinde kullanilacak. Tekken 4 te bulunan pozisyon degistirme hareketlerinin bircogu yeni oyunda olmayacak, fakat buna karsin dovustugumuz cevre cok daha fazla interaktif olacak.Ornek olarak rakibimizi bir duvarla kendi aramiza alip kum torbasi misali pestilini cikarabilecegiz.

Grafik olarak ise Tekken serisinde onemli gelismeler oldugunu bu oyunla gorduk. Karakter modellemeleri cok keskin ve iyi yapilmisti.Ayrica ara animasyonlar mukemmeldi ve buna ek olarak arkaplan beklenilmeyecek derecede hareketli ve canliydi.Sesler ise serinin klasina yakisir derecede iyiydi.

Ozet olarak gelistirilmekte olan Tekken5 bu tur oyunlarin meraklilarini fazlasiyla tatmin edecektir. Resmi olarak cikis tarihi tam olarak soylenmesede arcade icin 2004 konsollar icinse 2005 yilinda raflar canlanacak.

Golden Eye: Rogue Agent 

TGS deki Electronic Arts standindaki odalardan birinde Golden Eye: Rogue Agent (Japonyada Dark Agent) son model PS2 versiyonu ile tanitiliyordu. Tanitim amaciyla sadece birinci levelini oynayabildik, ama cogu yeni ozelligi gormek icin bu yeterliydi. MRI vision ve EM hack ozellikleri ise oldukca hostu. Ayrica oyunda birde multiplayer harita interaktif olarak tanitildi.

Bircok FPS oyununda MRI gorus acisi hile olarak algilanmaktadir. Cunku bu ozelligi kullandigimizda bazi engellerin ve duvarlarin arkasina saklanmis dusmanlari kolayca gorebiliyoruz ve bu FPS nin delikanlilik kitabina sigmaz diyoruz. Ama bu oyunda buna guzel bir cozum getirmisler. Bu ozelligi veya EM hack ozelligini kullandigimizda, bu ozelliklerin kullanimi icin gerekli olan 100 puanlik kapasitemizden puanlar hizli bir sekilde 0 a dogru dusuyor. Yani bu fonksiyonlari kisa sureli kullanabiliyoruz. Fakat buna ragmen MRI vision ozelligi maalesef oyunu oldukca kolaylastiriyor. Insallah yapimcilar bu ozelligin getirdigi kolayligi giderecek bir cozum gelistirirler. Oyunu oynarken birkac gariplik kendini izleyenlere farkettirmeyi basardi. Mesela koca bir gullenin yok onu atesleyen topun kendisinin rahatlikla gecebilecegi buyuklekteki bir delik eger duvarda olusmussa ve siz buradan dusmani gorebiliyorsaniz uzgunumu ama hicbisey yapamiyorsunuz.Bu eksi ozellik bu oyuna hic yakismamis, tahminim en kisa zamanda bunun duzeltilecegidir.

Oyundaki bir baska ozellik ise EM hack, yani dusmanin kullandigi silahlari kullanabilmemizi saglayan ozellik. Bu ne ya simdi demeyin, bu ozellik oyuna bir gercekcilik ve ayri bir hava katmis. Oyunun standinda ayrica bir multiplayer haritadaki deathmach i izleme firsatim oldu. Funhouse adindaki haritada, filmdeki Bond ve Scaramanga arasindaki kapismayi yeniden gordum. Bu modun kullanicilar icin bayagi ilginc olacagini soyleyebilirim. Ayrica oyunda yeri geldi mi cift silah yeri geldimi dusmani tutup kendimize siper yapip saga sola ates edebilme gibi guzellikler bizi bekliyor.

Oyun kuzey amerika da tum konsollar icin 17 kasimda oyuncularin emrine amade olacak. Oyunun traileri icin asagidaki linke tiklayin.
https://www.eagames.com/official/goldeneye/rogueagent/us/editorial.jsp?src=highlight_trailer

NFS:Underground Rivals

Bizde daha sene sonunu NFS2 icin iple cekeduralim, EA bos durmuyor ve Undergroundu farkli platformlara tasimaya devam ediyor. Daha onceden bahsettigim PSP platformu icin firma, Need For Speed Underground Rivals i hazirlamaya devam ediyor. Oyuna bildigimiz Undergoround da ekstra olarak eklenmis yeni 10 parcayla yasanilan tecrube daha da zevkli hale getirilmis. Oyunda PC lerde ve konsollarda oynadigimiz NFS:underground un butun ozellikleri korunacak ve fuarda aciklanmayan bazi yeni oyun modlarinin da eklenecegi soylendi. Ayrica multiplayer kapismalari icin oyun Wi-Fi yi destekleyecek sekilde gelistiriliyor. Oyunun gelecek son bahar da bitirilmesi planlaniyor. Alin size PSP almak icin baska bir neden daha.. 

Konami Surprizi

Tokyo daki dev organizasyonda daha onceden duyurulmamis bir surpriz vardi. Konami firmasi PS2 ye cikarmaya planladigi Winning Eleven Tactics: European Club Soccer oyunuyla ilgili ufak bir video gosterimi yapti. Ilk bakista alisagelmis bir Winning Eleven gibiydi ama daha sonra oyunu asil yogunlastigi noktalarin strateji ve formasyon oldugu anlasilinca videoyu izleyen herkes heyecanlandi. Oyunda futbolcularin kucuk daireler halinde gosterildigi cok detayli bir strateji planlama ekrani olacak. Ayrica stratejimizi belirledikten sonra oyuncularimizin oynadigi maci normal Winning Eleven motorunda izleyebilecegiz. Oyun icin video disnda pek birsey soylenmedi ama kaliteli bir yapim olacagina eminim.Cunku Konaminin yaptiklari yapacaklarinin garantisidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu