Tom Clancy’s EndWar’a ilk detaylar





Ubisoft strateji oyunu Tom Clancy’s EndWar’ı duyurduğunda sayılı bilgi mevcuttu. Kısa süre önce yayınlanan video da daha fazla ayrıntı sunmuyordu. Durum şimdi değişiyor. Çevrimiçi dergi Gamefront’un haberine göre oyuncular bildik tekli ve çoklu oyuncu moduna veda edecekler. Burada daha ziyade “her iki oyun türü için global bir eğilim” söz konusu olacak. Her oyuncu dünya çapında bir çevrimiçi oyunda yerini alacak. Savaş, fraksiyonlardan biri en çok bölgeyi fethettiğinde bitecek. Bundan sonra da yeni bir sefer başlayacak.



Dinamik seferler…



Seferler (campaign) birbirlerinden hayli farklı olacak. Mesela Amerika bir önceki görevde fethedildiyse bir dahaki görevde vazifeniz ülkeyi kurtarmak olacak. Toplamda üç fraksiyon konsol oyuncuları tarafından yönetilebilecek: US Joint Strike Force, European Enforcers ve komando araçları. Bunlar belli bir tuşla çağrılabilen, harp meydanının kapsamlı haritası üzerindeki on ikiye kadar birliklerin bulunduğu takımlarca komuta edilecek. Ayrıca oyunun her yönünün kontrol edilebildiği bir de sözlü komut sistemi mevcut olacak.



Az-çok yenilikçi özelliklerle Ubisoft bu oyunu diğer strateji oyunu yığınlarından farklı kılmaya çalışıyor. Buna göre oyunda her şey yerle bir edilebiliyor. Bunun oynanışa ne derece etkisinin olacağını bekleyip göreceğiz. Nakil işi ise yavaşlatıcı olacak: Oyuncunun harp meydanında kullanmak istediği her şey öncelikle oraya nakledilmek zorunda olacak. Sihirli bir değnek burada iş görmeyecek. Askerler de EndWar’un baş faktörlerinden: Öncelikle askerlerin terfilerle (upgrade) seviyeleri yükseltilebilecek ve başarılan görevlerle askerler tecrübe ve mükafat kazanacak. Fakat birlik ölürse yatırılan tüm sermaye de yok olacak. Yapay zeka birlikleri askerlerin ölümünü engellemeye çalışacaklar, mesela araçların arkalarında siper alacaklar vs. Kamera açıları da yenilikçi olacak: Bildik perspektifin aksine oyuncu birliklere daha yakın olacak ve böylelikle daha yüksek bir gerçekçilik derecesine ulaşacak.



EA’nın The Battle for Middle Earth 2 oyununun konsollara port edilmesinin başarasızlığından ders alan Ubisoft PC geliştirmesinden uzak duruyor ve oyunu sadece konsollar için geliştiriyor. Tüm anlatılanlar oyuna nasıl yansıyacak, bunu hep birlikte 2007/2008 iş yılında, yani oyunun Xbox 360 ve PS3 için çıkacağı tarihte göreceğiz.



KAYNAK gameswelt.de









Exit mobile version