Tom Clancy’s Ghost Recon 2
Tom Clancy; kendisini taktiksel aksiyon oyunlarından biliyoruz ve şimdiye kadar da isminin geçtiği hiçbir oyunun kötü olduğuna şahit olmadık. Tom Clancy’nin bize yeni bir hediyesi var; Ghost Recon 2.
Clancy’den aşina olduğumuz üzere, yine taktiksel bir aksiyon oyunu ile karşı karşıya olacağız. Konu, genel olarak Kuzey Kore ve Çin arasındaki sıcak savaş olarak oyunda işlenecek. Biz de bu savaşa kendi timimizle birlikte dahil oluyor, birbirinden zorlu ve aksiyon dolu 15 görev boyunca başarı sağlamaya çalışıyoruz. Görevler farklı mekanlarda geçecek ve mekanlar yeri geldiği zaman oldukça geniş olacaklar. Oyun sırasındaki gelişmelere göre, görevlerimizde değişiklikler olabilecek ya da yeni görevler eklenebilecek. Ayrıca buradaki savaş alanları, kalabalık olmakla beraber daha çok tehlike içerecekler. Aniden bir savaş uçağından atılmış olan bir bomba ile yüz göz olmak hiç hoş olmayacaktır.
Ghost Recon 2’de, görevlere bizimle beraber 3 tane de yandaşımız eşlik edecek. Görevlere başlamadan önce, görevin özelliğine ve şartlarına göre, 7 askerden 3’ünü yanımıza alabileceğiz. Özellik ve şartlardan bahsediyoruz, çünkü bizimle birlikte toplam 8 tane asker var ve hepsinin de birbirinden farklı özellikleri, uzmanlık alanları ve bununla paralel olarak uzman oldukları farklı silahlar olacak. Mevcut olan görevde, bize faydalı olabilecek özelliklere sahip olan askerleri özenle seçmeli ve görev esnasında hepsinin birden kontrolünü sağlamalıyız. Görevlerde kendimizin yanında, diğer adamlarımızdan da tamamen sorumluyuz. Yapımcılar bunun çok zorlayıcı olmayacağını belirtiyorlar. Oyun esnasında açılabilecek ufak bir komut menüsü ile birlikte, adamlarımıza ne yapmaları gerektiğini çok rahat bir biçimde belirtebiliyoruz. Komut seçeneklerimiz de gereken tüm emirleri içeriyor. Saldırı ve geri çekilme emirlerinin yanında, adamlarımıza siper almalarını emredebilecek, eğilmelerini söyleyebileceğiz. Bazı zamanlar olacak ki, adamlarımız bizden emir beklemeden, yapmaları gerektiğini kendileri idrak edebilecek ve duruma göre davranış gösterecekler.
Karakter animasyonları üzerinde oldukça fazla duruluyor. Motion Capture sistemi ile hazırlanacak olan karakter modellemeleri ve animasyonları, oyun içerisinde oldukça gerçekçi bir biçimde karşımızda olacaklar. Silah çekmekten, hareket etmeye; bunun gibi yüzlerce hareket, göze oldukça hoş gelecek bir biçimde tasarlanıyor. Çevredeki texture’ların kalitesi de yüksek olacak, böylece grafiksel olarak üst seviye bir oyun oynayabileceğiz. Ghost Recon 2’deki esas kamera açısı, omuz üzeri bir hizada bulunacak, tabii ki istediğimiz zaman kamerayı 1. şahıs görünümüne alabilmek mümkün olacak. Yalnız yapımcıların tavsiyesi, oyundaki karakter animasyonlarını tam kapasite olarak görebilmek için, oyunu omuz kamerasından oynamak
gerekiyor.
Önem verilen bir diğer konu da yapay zeka. Bu konuda da hummalı bir çalışmaya devam ediliyor. Hem kendi adamlarımız, hem de düşmanın yapay zekasının, sağlam olması için fazlaca çalışıldığı belirtiliyor. Yukarıda da belirttiğimiz üzere, adamlarımıza emir verebilmenin yanında, bazı durumlarda kendi insiyatiflerini kullanmalarını da bekleyebileceğiz. Ağır ateş altında oldukları zaman, eğilecekler ya da siper almaya çalışabilecekler. Aynı durum düşman askerleri için de geçerli. Yapay zeka, düşman askerleri adına da kendisini ayarlayabilecek. Öncelikle, düşman askerleri için yapay zeka, askerin rütbesine göre değişkenlik gösterecek ve bizi bu rütbeye göre zorlayacaklar. Bir yandan bizle çatışırken, bir yandan de kendilerini kollayacaklar. Zor durumda kaldıklarında, geri kaçıp yardım isteyebilecek, güçlü bir birlikte saldırıyorlarsa, üstümüze sağlam bir atak gerçekleştirip, bizi geri püskürtebilecekler. Tüm bunların üstesinden gelmek, tamamen bizim stratejimize bağlı olacak. Adamlarımız yaralandıkları zaman, medic onlara yardım ettikten sonra savaşlarına tekrar devam edebilecekler, fakat görev bitinceye kadar onlardan randıman alamayacağız.
Ghost Recon 2’deki silahlar gerçek hayattan alınarak tasarlanıyorlar. Her karakterin uzmanı olduğu farklı bir silah olacak. Kendi adamımızın uzmanlık silahı olarak, XM8 assault rifle kullanabileceğiz. Savaş alanını geniş şekilde gösteren bir haritamız da olacak, böylece kafamızda oluşturduğumuz stratejileri bu harita üzerinde de deneyebileceğiz.
Ghost Recon 2, Tom Clancy’nin alışılagelmiş kaliteli taktiksel shooter’larından birisi olacak gibi gözüküyor. Özellikle yapay zeka ve grafikler çevreye parlak bir ışık saçıyor. Zorlu görevler boyunca mücadele edeceğimiz oyun, PC’nin yanında Xbox için de hazırlanıyor. Ghost Recon 2’yi, 2004’ün Kasım ayında bekliyoruz.