Oyun İncelemeleri

Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter

Ubisoft

First Person oyunlarının kol gezdiği şu sıralarda iddialı bir yapımı
inceleyeceğiz. Eskiden adını pek duymadığım Ubisoft; son zamanlarda kullandığım
iki kelimenin birinde yer alıyor. İyi yapıtlarla karşımıza çıkıp, bizi PC
koltuğuna yapıştırıyor. Ghost Recon ismi öyle basit bir ad değildir. Bu serinin
oyunlarında, yapay zeka ve oynanabilirlik her zaman iyidir. Demek istediğim bu
yapımın bir itibarı vardır. Bu adı kullanan projeler iyi olmalıdır ki, iyi
oluyor da.

Advanced Warfighter’ı bilgisayarıma kurdum. Kulağıma gelenler beni üzüyordu.
Çünkü oyunun PC’leri oldukça zorladığı ve piyasaya yeni giriş yapan fizik
kartlarının, PC üzerinde bulunmaması halinde bazı detaylardan vazgeçmemiz
gerekiyordu. Oyunun yüklemesi bittikten sonra, Ageia’nın(Fizik kartı chip’i
üreticisi) sürücüsü de otomatik kurduldu. Bu benim için istek dışı olmuştu. Bir
giriş videosu bekliyordum, fakat Ubisoft ekleme gereği duymamış. Bunun nedeni
giriş videosunu andıran arka plandı. Özellikle arka plan açıldığında elimi fare
ve klavyeden çektim. Güzel bir videoydu, heyecan vericiydi. Yapımcılar
sinematiklerde yapılan çizimlerde, artık son noktalara gelmek üzereler. Öyle ki
asker ve çevre çizimlerini gerçeğinden ayırt edemedim, çok etkileyiciydi. Hemen
ayarlara girdim, PC’min bazı detayları kaldıramayacağını bildiğim için, orta
seviye üzerine kurulu bir grafik ayarlaması yapacaktım. Beklediğim olmuştu;
Texture Quality’de, High seçeneği yoktu. Belki de bu durum fizik kartının olması
halinde, High yapılabiliyordu. Bana öyle geliyor ki, bundan sonra çıkacak birçok
oyunda, bu tür olaylar ile karşılaşacağız. Bizi fizik kartı almaya
yönlendireceklerdir. Ses ayarlarına geçtiğimde ise, oldukça detaylı seçeneklere
sahip olduğumuzu gördüm. Ses kalitesi; Low, Medium, High, Extreme diye dörde
ayrılıyor. Ses kartım tanrıya şükür ki iyi; hemen Extreme yaptım.

Go Go Go

Ayarları hallettikten sonra oyuna başladım. Üç asker bizden önce, paraşütle
atlıyor. Onların atlamasını izlemek, gerçekten çok zevkli oldu. Motion Capture
teknolojisi müthiş derecede üst düzeyde. Askerlerin koşması, atlaması çok güzel
yapılmış. Sıra bize geliyor ve bizde uçaktan aşağı atlıyoruz. Bulutlar kısa süre
manzarayı izlememizi kesiyor ve ardından “Aman Tanrım” diyoruz. Uçsuz bucaksız
bir şehir görüntüsü karşımıza çıkıyor. En uzak noktayı bile üşenmeden çizmişler
ve gerçekten çok detaylı, görünmesi gerektiği gibi. Fareyi ne yöne çevirsek aynı
detay, aynı uğraş ve çok gerçekçi bir şehir bize sunulmuş. İnsanın bu grafikleri
görünce havada kalası geliyor. Fizik kurallarının gerektirdiği üzere, yere
havalı bir iniş yapıyoruz. Uzaktan gördüklerimin ardından, zeminde bulunan
grafikler beni pek memnun etmedi. Fizik kartının olmaması bazı detaylardan bizi
kısıyor. GRAW’ın X360 versiyonu üzerinde çok daha uğraş verilmiş ve grafikleri
PC versiyonundan daha iyi, ayrıca Third Person kamera açısını da bulunduruyor.
Bu durum Ubisoft’un PC’yi, bu yapımda pek de takmadığını göstermekte. Askerler
yeterli detayda, fakat bazı çizimlere pek uğraş verilmemiş. Kaplamalar Medium
ayarda yetersiz kalıyor.Captain Mitchell

Bizden adamlarımızla buluşmamız isteniyor ve gereken yere gidiyoruz.
Askerlerimizle irtibatımız yeterince detaylı ve olması gerektiği gibi.
İstediğimiz kişiye komut verebildiğimiz gibi, hepsine birden de aynı komutu
verebiliyoruz. Verdiğimiz emirlere olumsuz cevaplar alabiliriz. Ayrıca
söylediklerimizi yerine getirirlerken, baştan salma bir koşuşturma söz konusu
olmuyor. Örneğin takip et komutunu verdiğimizde; biz onlardan çok uzaklaşsak da,
koşarak peşimizden gelmiyorlar. Bir askerin yapması gerektiği gibi köşelerden
dönüp, adım adım ilerliyorlar, dikkatli bir şekilde bizi takip ediyorlar. Bazı
noktalarda yapay zeka hataları olabilir, ama genelde akıllı. Ghost Recon önüne
geleni vur tarzında bir oyun olmadığı, için askerlere çok ihtiyacımız oluyor.
Ani bir düşman mermisi alıp ağır yaralanabiliyoruz. Bu durumlarda kendimizi
tehlikeye atmayıp, onları önümüzde yürütebiliyoruz. Çarpıştığımız bölgeler o
kadar detaylı ve büyük ki, düşman size bir yoldan barikat kuruyor. Birkaç
askeriniz ile ön tarafta onları oyalarken, siz başka bir yoldan gidip
rakiplerinizi öldürebiliyorsunuz. Yani Advanced Warfighter bizi taktiksel bir
oynanışa sürüklüyor. Zaten eğer orta seviye veya üstünde oynuyorsanız; düşmanın
beklediği yerden paldır küldür saldırmanız, büyük bir ihtimalle ölümünüze neden
olacaktır.

Shitt Captain, I’m hitt

Düşman yapay zekası bence yeterli düzeyde. Sizinle iyi çarpışıyorlar.
Ellerindeki mermileri acımasızca üzerinize boşaltıyorlar. Duvar veya herhangi
bir yerin arkasına saklanıyor olduğunuz zaman bile, sizi sıyıran ya da etrafa
çarpmakta olan mermi sesleri, şu anda bir oyunda duyabileceğinizden, en üst
düzeyde diyebilirim. Bu sesler sizi korkutuyor, ortaya atılamıyorsunuz.
Askerlere komut verebildiğimiz gibi, strateji oyunlarından tanıdığımız
Drone’ları da kullanabiliyoruz. Onları yönlendirip düşmanın konumunu
belirleyebiliriz. Ayrıca TAB’a bastığımızda önümüze bir taktik haritası çıkıyor
ve buradan adamlarımızı detaylı bir şekilde yönlendirebildiğimiz gibi,
düşmanlarımızı da kuş bakışı olarak görebiliyoruz. Bu harita basit bir yapıda
değil. Tamamıyla üç boyutlu, uydudan elde edilen görüntü bize veriliyor. Olan
çatışmaları bile sıcağı sıcağına bu ekranda görebiliyoruz.

Görevler bize başkandan gelebildiği gibi, o bölgede bulunan bir askerden de
gelebiliyor. Helikopterde bulunan biri, bize heyecanlı bir şekilde görevi
anlatıyor. Ekranın sağ üst köşesinde, onların resimlerini görüyoruz. Bize
olanları aktarırken çok heyecanlı oluyorlar, bu da onların bize gerçekten
ihtiyaçları olduğu hissini uyandırıyor. Özellikle öldüğümüz anda, başkanın
Mitchell Mitchell diye seslenişi çok etkileyici. Bundan sonrasında başkan,
askerlere yüzbaşının vurulduğunu ve görevin iptal olduğunu söylüyor. Bunlar
oynanabilirliği yükselten etkenler.

Advanced Warfighter

Oyunumuzda efektlerin üst seviyede olduğunu da söylemek gerek. Patlamalar çok
gerçekçi. Mermi sıyırmaları, silah sesleri, uzakta olan çatışmalar, mermilerin
araçlar üzerindeki delme ve patlama efektleri çok iyi. Düşman size ateş ederken
duvarlardan parçacıklar dökülüyor ya da bir arabaya gelen mermiler; camlarının
kırılmasına, lastiğinin patlamasına, alarmının çalmasına neden oluyor.
Çatışmalar da heyecan hep üst seviyede seyrediyor. Müzikler ise atmosfere iyi
uyum sağlasa da, kendini tekrar etmesi kulağımızı biraz tırmalayabilir. Yine de
bu durum beni pek etkilemedi. Advanced Warfighter’ın fiziklendirmesi gayet yerinde
olmuş. Vurulan düşmanların, kaçtığı yöne doğru düşmesi veya vuruldukları anda
verdikleri tepki gayet güzel. Patlamalarda etrafa saçılan parçacıklar, gerçekten
bu cisim patladı dedirtiyor. Bunlar tabii ki fizik kartı olması durumunda çok
daha rahat ve iyi görüntü kalitesinde olacak etkileşimler. Şunu söylemeliyim ki,
birçok patlama sahnesinde ekran belli bir süre dondu. Bu oyunda fizik kartının
ne kadar iş yaptığını, gösteren bir etken.

Sniper mı? Machine Gun mı?

Elimizde bir askerin taşıyabileceği kadar silah bulunuyor. Yani bazı oyunlarda
olduğu gibi bir dolabı andırmıyoruz. Tüfeğimiz, tabancamız ve bombamız var.
Görevden önce silahlarımızı seçebiliyoruz. Silahların eklerini ve kendimiz
dışındaki askerlerimizin silahlarını da değiştirebiliyoruz. Ghost Recon’da bir
Sniper ya da Machine Guner olabiliriz. Oyunumuz tamamıyla gerçekçilik üzerine
kurulu olduğu için, attığımız bir şarjörün içindeki mermiler üzerimizde
kalmıyor. Yani sık sık şarjör değişimi, bir anda mermilerinizin bitmesine neden
olabilir. Buna ilk başta dikkat etmedim ve bölümün birinin yarısını silahsız
tamamlamak zorunda kaldım. Yapımda belli bir sağlığımız yok. Sol alt köşede
küçük bir kare kutucukta yeşil iyi olduğumuzu, yeşilden kırmızıya gittikçede
kötüye gittiğimizi anlıyoruz. Onun hemen yanında da, aynı renge sahip bir kalp
atış göstergesi var. Sağlığımız hakkında bilgiler sadece bunlar. Aldığımız
mermiler bazen yaralanmamıza, bazen de bir anda ölmemize neden olabiliyor.

Son

Son cümlelerde söylemem gereken en önemli nokta, oyunumuzun PC’leri gerçekten
çok kasıyor olmasıdır. 1 GB Ram, 6600GT Extreme ve AMD 64 3200+’lü bir sistemde,
GRAW’ı orta seviyede bile çok düşük FPS ile oynadım. Ghost Recon’da, Oblivion’a
taş çıkartacak bir kasma söz konusu oluyor. Özellikle patlama sahnelerinde
bilgisayarım çok ağırlaştı. Bunun dışında yapımda benim üzüldüğüm nokta, TPS
kamera açısı olmayışı oldu. Bu belki de PC’yi daha yorabileceği için kaldırılmış
olabilir, ancak olmasını isterdim. Fizik kartına da sahip olmadığım için, bazı
detayları tam anlamıyla göremedim. Özellikle kaplamaların High’da olması, oyunu
görüntü açısından çok üst seviyede gösterebilir. Sol üst köşede bulunan
askerlerimizin ve Drone kamerasının; normal bir görüntü şeklinde değil de,
sadece etrafta bulunan cisimleri çizgisel olarak göstermesi de, bence kötü
olmuş. Ama Ghost Recon bence bu kadar kısıtlamayla da oynamaya değer. Özellikle
efektler ve taktik ağırlıklı olması, GRAW’ı oynanabilir kılıyor. Herkese iyi
oyunlar dilerim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu