Oyun İncelemeleri

Tomb Raider: Angel Of Darkness

Çıktı, çıkıyıyor, ertelendi derken Core Desing daha fazla Tomb Raider hayranlarını üzmek istemedi ve bu ayın başında oyunu piyasaya sürdü. Bir çok Tomb Raider severi ve Lara hayranının sabrını zorlayan oyunun çıkması 20 gün öne alınarak hayranlarının beğenisine sunuldu.

Bir çok oyuncu TR6’yı merakla bekliyordu. Bu merağın iki sebebi vardı. Birincisi TR4 ün sonunda öldüğü sanılan Lara Croft’un ne olduğunun cevabı TR6’da verilecekti. Biliyorsunuz TR5’te bu sorunun cevabını alamamıştık. İkincisi ise kafalara takılan bir soru idi. Oyun piyasalarının artık çok uçuk olduğu bir ortamda, TR6 kendisine ne şekilde bir yer bulacaktı? Çünkü artık devir Süper Mario devri değildi. Oyuncu güzel grafik, güzel ses güzel oynayabilirlik arıyordu. DeltaForce 5, Mafia, Battle Field 1942, Medal of Honor’ların taht kurmuş olduğu piyasada TR6’nın şansının ne olacağı bir çok oyuncu tarafından merakla bekleniyordu. Sonunda oyun elimizde ve incelemeye başladık. Böylece hasret bitsin.

Oyunu kurunca menulerin daha derli toplu olduğunu görüyoruz. Grafikler şimdiye kadar gördüğüm oyunlardan çok daha iyi. Makinayı zorlamasın diye 800X600 çözünürlükte oynadığım halde grafiklerdeki detaylandırmalar olsun, efektler olsun çok güzeldi. Göz uyumuna çok önem vermişler. Gözü yormayan renkler kullanılmış. TR3’te ki Londra bölümünü hatırlayın. Onun daha canlısı. “500 olan poligon sayısı, Angel Of Darkness ile 3500’ün üzerine çıkıyor” diyeyim siz gerisini anlayın.

Oyunun kısaca konusu şu şekilde

Lara, Paris’te yaşamakta olan Werner Con Croy’dan bir telefon alır. Kendisinden 14. yüzyıl tablolarını bir müşterisi için bulmasını istemektedir. Bunun üzerine Lara Paris’e gelir. Olayların başlangıç noktasıda burası olur hali ile. Werner Con Croy öldürülmüştür. Ama işin daha ilginç yanı, onun Lara tarafından öldürüldüğü düşünülmektedir. Lara’nın bu olaydan kurtulabilmesi için tek çaresi vardır. Gerçek suçluları bulmak. Peşindeki gazeteci ve polis ordusundan kurtulabilmek için Paris’in arka sokaklarında kaçmaya başlar. Birde bakmışınız, artık siz oynuyorsunuz.

Oyun, bizi Paris ve Prag gibi egzotik yerlere götürüyor. Karanlıklar Meleği, aslında birbirinden son derece farklı ve bağımsız üç oyundan oluşuyor. Üçüde ayrı bir oyun mekanizmasına sahip. Geleneksel Tomb Raider stili daha çok 2. oyunda görülecek. Burada artık Lara’yla bütünleşen şeylere rastlıyoruz: kayıp şehirler, görkemli yapılar, çevrede bol aksesuar falan. Lara, Paris ve Prag gibi yerlere bu bölümde seyahat ediyor ve bu bölümde oyunun yeni karakteri olan Kurtis’le tanışıyor.

Ses ve müzikler normal üstü. Müzik insanı yormuyor ve bıktırmıyor. Her bölümde daha başka müziği dinliyoruz. Müzikleri ehil ellerin hazırladığı belli. Şimdi sırası ile oyundaki değişiklikleri yazalım. Böylece eski Tomb Raider’cıları meraktan kurtaralım.1 – Oyun başlanğıcında ve bölüm aralarında bir demo yoktur. Demo derken VMF formatındaki film kalitesindeki demo ve ara demoları kastediyorum. Biliyorsunuz TR4’ten beri Tomb Raider oyunlarındaki demolar RAD Video ile hazırlanmış çok güzel demolardı. CD içeriğindede bu formatta bir dosyaya raslamadım.

2 – Demo olmayınca Laranın TR4 te göçük altından nasıl çıktığı gene bir muama. Demoları seyredersek belkide anlıyacağız. Amcası Von Croy’un ona ne gibi oyunlar oynadığını anlayamıyoruz. Mısırdan Parise nasıl yol bulupta geldiği şimdilik mechul. Bu merakımız belkide TR7’de giderilir :))

3 – Lara Croft artık genç kız olmuş. (Bana boyu biraz uzamış gibi geldi) Klasik elbiselerini Mısır’da bırakmış, daha modern elbiselere kavuşmuş. Son zamanların modasına uymuş ve göbek ve bel dışarıda. Saçları gene at kuyruğu şeklinde. Yalnız hoplayıp zıpladıkça sağa sola fazla salınmıyor. Buda Lara’nın artık olgun bir genç kız olduğunu gösteriyor.

4 – Hareketler oldukça gelişmiş. Eski Tomb Raider serisindeki hareketlerin hepsini yapabiliyoruz. Bunun dışında başka yani hareketlerde geliştirmiş. Borulara tırmanma gibi… Koşarken hızlanma tuşu yok sadece koşma tuşuna basarken önce yavaş yavaş koşuyor sonra hızlanıyor. Fakat shift tuşuna basarsanız sağ altta yürüme silüeti çıkıyor ve devamlı yürüyor koşmuyor. Shift tuşu bunun dönüşümlü olmasını sağlıyor. Hareket ve aksiyonu ayarlar bölümünden istediğiniz tuşlara atayabiliyorsunuz. Artık W-A-S-D tuşları ile oynayamıyorum diyenlere bu seçenek sunulmuş. Bense klasik tuş kobinasyonunu kullanıyorum. Yana yatma, takla atma, artistik hareketler zaten var olan şeyler. Sonuçta TR’ı yeni oynayacakların bile rahatlıkla kullancağı bir tuş sistemi var. Hiç zorluk çekmeyeceklerine bahse girerim. Bu ara amuda kalkma hareketi gene var. Bir deneyin. (Bir yere asılı dururken elimizi CTRL’den çekmeden üst ok ve Shift yaparsak Lara amuda kalkıyor. Hiç bir can buna dayanmıyor)

5 – Aksiyon yani açma, kapama, çekme, itme işlemi olduğu zaman sağ altta el işareti çıkıyor. Böylece bir aksiyon olacağını anlıyorsunuz.

6 – Quick save ve Load seçenekleri mevcut. Son zamanlarda çıkan oyunların bir çoğunda bu özellik olmaması nedeniyle benim nefretimi kazandılar. Artık Quick Save’i olmayan oyunu almıyorum. Kazara alsamda yallah çöpe. Bu fikrim Indiana Jones oyunundan sonra ortaya çıktı. Indy beni fıtık etmişti. Çok şükür TR6’da böyle bir şey yok. Ayrıca ana ekrana girip kaldığınız yeri kayıt edebiliyorsunuz. Daha sonra ister Quick Load isterseniz normal load edip oyuna devam edebilirsiniz.

7 – Hareketlere stealth tuşu eklenmiş. Bu tuşun fonksiyonu sesiz ve gizli yapılacak işlerde kullanılıyor. Mesela anahtar çalmada (Hemen 1 ci bölümde var)8 – Enerji toplama medipacklar yerine çukulatalar ile sağlanıyor. Bilirsiniz genç kızlar çukulatayı severler. Ayrıca oyunda yara bandıda var ki bu da küçük medipack’in yerine geçiyor. Artık para toplayacağız ve zengin olacağız. Çeşitli yerlere saçılan paraları (Çukulata ve yara bandını kim etrafa saçıyorsa) belli miktarlara ulaşınca kendimize yepyeni itemler alabileceğiz. Oyunlarda bu özelliği ben eskiden beri saçma bulurum. Halbuki enerjiyi arttırmak için bir yerden su içse (Indy gibi) veya bir yerden sebze-meyve yese daha iyi olacağını düşünmüşümdür. Oyunda enerji arttırma kısa yolu yok.

9 – Kamera gösterimleri çok güzel. Abuk sabuk yerleri göstermiyor (Indy abukluğu) Tabii ki etrafa bakmak için ya mouse’u veya Numerik 0 ile yön tuşlarını kullanıyorsunuz.

10 – En büyük yeniliğin biriside “Tomb Raider’ın artık Mouse ile oynanabiliyor” olması. Klasik oyuncular için fazla bir önem arz etmeyen bu durum yeni yetme oyuncuların hoşuna gideceğini umuyorum.

11 – Merdiven tırmanma daha gerçekçi ve merdivenden yana geçme çok güzel. Bu işler otomatik oluyor.

12 – Lara’mız her ne kadar genç olsada artık yorgunluk belirtileri görülüyor. Bir yere asılı kaldığı zaman artık orada saatlerce duramıyor. Sol üstte kırmızı enerji barının altında sarı bir bant daha çıkıyor ki bu bar azaldığı zaman Lara patanak düşüyor. Bu özellik güzel olmuş. Onun için yan duvarlarda giderken işinizi çabuk görmelisiniz. Ayrıca sis bombası atıldığı zaman yani havasız kaldığınızda bar bu defa mavi oluyor ve gittikçe azalıyor. Sonunda enerjinizde azalmaya başlıyor. Aynı su altında kalmış gibi nefessizlikten gidiyorsunuz.

13 – Artık uzun atlamak için 3 adım geri yapmanıza gerek yok. Atlayacağınız yere gelin ve doğrudan üst ok Alt gr yaparsanız Lara uzun atlıyor. Kısa atlamalarda bunun gibi. Tabii ki tutunmak için CTRL’e basmalı.

14 – Splinter Cell’deki gibi boruya tırmanma özelliği gelmiş. Çokta güzel olmuş. Merdivene tırmanır gibi borudan yukarı çıkıyoruz.

15 – Ölme sahnesi daha gerçekçi olmuş. Haa birde silah olmayınca veya silah boşken asker veya polise rastlaması çok orjinal. Lara ellerini ensesine bağlıyor ve diz çöküyor. Yani teslim oluyor. Gerçi Game Over diyor fakat çok orjinal. Save yaptıktan sonra bir deneyin.

16 – Screen Shot tuşu yok fakat genede ekran görüntüsünü almak için Print Screen tuşuna basın Alt+Tab ile Windowsa dönün, Paint’i çalıştırın ve edit menüsünden “yapıştır” ı seçin. Böylece hoşunuza giden bir görüntüyü ölümsüzleştirebilirsiniz.17 – Tab tuşu Inventory’i gösteriyor. Buradan enerji ve item kullanımını yapabilirsiniz. Silah seçimide buradan oluyor. Eskisine nazaran daha anlaşılır. Fakat istatistik bilgiler yok. Mesela ne kadar zaman geçti, Lara kaç km yol yaptı gibi bilgiler yok. “Olsaydı daha iyi olur muydu” bilemiyorum.

18 – Oyunda zorluk seviyesi yok. Herkese aynı seviyede oynama mecburiyeti getirilmiş. Gerçi önceki oyunlarda da yoktu. Fakat olması lazımdı. Artık oyuncu kolay oynadıktan sonra birde hard seviyesinde oynamak istiyor.

19 – Artık Lara karşısındaki şahıs ile dialoga girebiliyor. Elinde silah olan polis veya asker dışında ki karakterler ile tabii ki. Yani oyunu biz kurgulayabileceğiz. Bunun nasıl bir sonuç çıkaracağını şimdilik söylemek zor. 2-3 defa oynayıp değişik seçenekleri işaretleyip sonuçlara bakmak lazım. Bence dailog olayı hem iyi hemde kötü. Çünkü acaba diğer seçeneği işaretlesem ne olacaktı diye kafada daima şüphe bırakıyor. İyi tarafıda daha gerçekçi oluyor. Tabii ki Türkçeye çevrilmezse İngilizce anlamakta zor olabiliyor.

20 – Oyunda ikinci bir karekterimiz daha var. Curtis denen bu adamla henüz karşılaşmadım. Karşılaşınca tepkim nasıl olacak bilemiyorum. CD’de resmini gördüm. İtiraf ediyorum benden yakışıklı ve daha karizmatik, fakat Lara’ya uymuyor. (Bu adama sinir oluyorum. Sanki benden bir şey aldı kaçtı gibi bir his var içimde)

Evet şimdilik bu kadar. Sizde oynamaya başlayın. Takıldığınız yerleri bana yazmaya çekinmeyin. Zaten yakında tam çözümünü de hazırlayacağım. Ama önce biraz oynayın. Çözüme daha sonra bakarsınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu