Tomb Raider: Anniversary
Lara Croft’la tanışalı tam tamına on sene olmuş. Koca bir on sene aradan
geçip gitmiş. O zamana dönüp hatırladığımda saatlerce Tomb Raider oynadığımı
biliyorum. Aslında serinin ilk oyunu birçok açıdan devrim niteliğinde özellikler
de bulunduruyordu. Kendisinden sonra çıkan ve onu taklit etmek isteyen birçok
kopyası oldu. Ne kadar başarılı oldular tabii ki sonuç ortada. Asıl meseleye
gelecek olursak Tomb Raider: Anniversary, ilk oyunun günümüze yeniden
yapılandırılmış hali. Ancak en büyük sebep, Lara’nın doğumunun 10. yılına
girmesinden.
Tanıdıklar dolu
Doom 3’ü bilmeyen yoktur. Birçok açıdan eleştiri aldı, ancak Id Software yapmak
istediğini yapmıştı. İlk Doom’u teknolojik olarak geliştirip, karşımıza yeniden
çıkardılar. İlk oyunu sanki yeni baştan yaptılar ve konuda bir değişikliğe bile
gitmediler. Oynanış mı? Oynanış yine eski tip FPS mantığındaydı. Kimisi iyi,
kimisi kötü buldu. Ama sonuç oyunun yeniden yapılmış haliydi ve Id bunu da
başardı.
Anniversary de aslında ufaktan Doom 3’e benzetilebilir. İlk oyunun teknolojik ve
oynanış da dahil olarak geliştirilip, önümüze sunulacak hali diyebiliriz. İlk
olarak dikkat çekecek nokta tabii ki grafikler olacak. Tomb Raider Legend’ta
kullanılan grafik motoru, Anniversary’nin görüntüsünü oluşturacak. Ama
Legend’tan farklı olarak, daha geliştirilmiş şekilde karşımıza çıkacak. İlk
olarak ışık ve gölge oyunları dikkat çekecek türden. Bunun dışında çevresel
bazda daha etkileyici olacak. Modelleme konusunda ana karakter Lara’nın,
Legend’taki halini iyi biliyoruz. Anniversary’de de yine aynı güzellikte ve iyi
modellenmiş olarak karşımıza çıkacak.
Sesler ve müzikler konusunda yine orijinallik ve kalite esas alınıyor. Hatta
asıl oyunun müziklerinin yeni halleriyle Anniversary’de olacağı söyleniyor.
Geliştirilen ses efektleri ve profesyonel seslendirmelerle kesinlikle başarılı
olacak.
Geçen zaman
Diğer etkili önemli faktör oynanış. Bu sefer dengeli ve kolay bir oynanış
olacak. Legend’taki kontrol sistemi başarılıydı ve kolaydı. Anniversary’de de
durum değişmeyecek. Eski oyundaki kör noktalar ve kamera kontrolünün olduğu
kısımlar tarihe karışıyor. Çok daha geliştirilmiş bir kontrol sistemi olacak.
Aslında ilk oyunu oynayanlar, hatta yalayıp yutanlar için Anniversary kolay
olacak. Çünkü aynı mekanlar grafik olarak değişmiş olacak. Ancak maceranın
geçtiği yerler aynı. Peru, Mısır, Yunanistan ve Atlantis’te koşuşturacağız.
Tuzaklar bile bazı açılardan aynı kalacak. Ancak arada birkaç ufak farklılık
var. Bu sefer “Şurayı ittir, burayı çek” gibi kolay çözümler dışında
Anniversary’de, bunlarla sınırlı kalınmayacak. Daha farklı taktik ve çözümler de
gerekebilecek.
Atmosfer, görüntü ve ses olarak oyunculara güzel hitap etse de, fizik konusunda
Tomb Raider: Anniversary yine boş değil. Legend’tan daha gelişmiş kıvrak bir Lara
(Gençlik zamanları ne de olsa) ve fizik faktörü işin içine girecek. Bu biraz
daha gerçekçiliği harmanlayacak. Ayrıca Lara kancasıyla oraya buraya tutunacak.
Değişenler ve değişmeyenler
Kurt, ayı, kaplan, dinazor gibi hatırladığımız düşmanlarımız aynen bizi
karşılayacak. Ancak biraz daha akılcı bir şekilde olacaklar. Sakın “İlk Tomb
Raider nasıl olsa” diyerek çatışmaya girmeyin. Çünkü orijinalinin IQ’sundan daha
yüksek de olacaklar.
Konu yine aynı, değişen bir şey yok. Ama ufak bir hatırlatma yaparsak, peşine
düştüğümüz üç farklı parça var. Bu parçalar başka yerlerde bulunuyor ve onları
bulmak için maceraya giriyoruz. Daha sonrasında olaylar gelişiyor ve birçok
kişiyle de karşı karşıya kalıyoruz.
Aslında ufak bir toparlama yaparsak Anniversary ilk Tomb Raider’a temelde sadık
kalıyor. Ancak onu günümüze taşırken, eksik yönlerini kapatıp iyi yönlerini daha
da geliştirerek yapıyor. Bunu da Legend’ın alt yapısından sağlıyor dersek yalan
olmaz. Tomb Raider: Anniversary, eğer bir terslik olmazsa; PSP, PS2 ve PC
platformları için 2007 ilkbaharında piyasaya çıkacak.