Röportaj

Tomb Raider: Legend

Göğüs ölçüsü tartışmaları, Çıplaklık şifresi, Eski erkek arkadaşlar…
Lara Croft’un dönüşünde yatan gerçekleri tüm çıplaklığıyla açıklıyoruz.



Tomb Raider tekrar aramızda. Ama bu sefer Tomb Raider: Legend (PS2, XB, XB360), aristokrat Lara Croft’un yeni ve geliştirilmiş devam bölümü ile. Yapımcı firma Crystal Dynamics’te üretici olarak görev alan Morgan Gray’e oyun sonrası aklımıza gelen soruların en önemlilerini sorduk.


MK: Aylar önce, daha gerçekçi oranlara sahip bir Lara istediğinizi söylemiştiniz fakat gördüğümüz kadarıyla o şeyler hala oldukça büyük, bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Morgan Gray: Yapmak istediğimiz sadece göğüs ölçülerini değiştirmenin ötesinde bir şeydi, işin kalbine inmek istedik [gülüşmeler]. Aslına bakarsak öncekilere göre bir parça daha küçük olduğunu söyleyebiliriz. Tam olarak yapmak istediğimiz sadece ölçüyü küçültmekten öte, aynı zamanda canlılık da katmaktı. Kas yapısında, genel vücut oranlarında, bacak ve kol, kalça ve sırt oranlarında bir takım değişiklikler yaparak bunu yakalamak istedik. Tam olarak çok güçlü bir değişim yakaladığımız söylenemez fakat gitmekte olduğu taş bebek konumundan kurtarmak için mümkün olduğunca çok sayıda deneme yaptık.


MK: Eski Core kurucularına [Eidos, Crystal ile Tomb Raider serisini piyasaya sürmeden önce asıl geliştiren firma Core idi] Legend hakkında ne düşündüklerini sorduk. Oldukça politik cevaplar verdiler ve süreçin bir parçası olmadıkları için üzgün olduklarını fakat taze bir başlangıç yapılmasında bir problem olmadığını söylediler. Sizlere daha fazla bilgi verdiler mi acaba?

MG: Evet, daha evvel bize oldukça yardım ettiler, sahip oldukları birikimleri bizimle paylaştılar ve biz de kullandık. Resmi olmayan görüşmelerimizi ve fuarlarda paylaştığımız bilgileri belirtmeye gerek dahi görmüyorum.


MK: Her şeye rağmen yine de onlarla diyalog kurmanız biraz uygunsuz, rahatsızlık verici olmuş olmalı. Biraz da şuna benziyor bu durum; Lara onların kız arkadaşları idi, şimdiyse sizin.

MG: Evet, şimdi bir partide kavga etmeyiz umarım. Çizgi roman kitaplarında yaşanan olaylara benzedi biraz. Bir yazar ve bir çizer başka bir takımın elinden kitap almış gibi görünüyor. Demek istediğim, iki yapımcı firma da aynı ana organizasyon için çalışan firmalar sonuçta, burada yapılan bir çeşit iş anlaşması olarak görülmelidir. Onların bulunduğu noktadan bakarsak olaya, yeni bir şey ortaya çıkarmanın verdiği mutluluğu hissedebiliriz. Tomb Raider üzerinde birlikte çalışmaktan gerçekten mutluyuz fakat bir taraftan da kendimizi Core’a karşı minnettar ve borçlu hissediyoruz. Sonuç olarak biraz mahcubuz ama kesinlikle negatif duygular içerisinde değiliz.

MK: Neden dağcılık bitiyor? Yapımcıların Halo 2’nin beklenmedik sonundan sonra böyle durumlardan kaçacağını ümit ediyorduk.

MG: Aslında hiçbir zaman çok ileri derecede bir dağcılık düşünmemiştik zaten. Amanda (karakter) ile olan bağlarını bir noktadan sonra bağlamayı düşünüyorduk. Kılıcın parçaları ile olan bağını da bir yerde kesmeye karar vermiştik. Asıl sonlandırmadığımız en önemli konu ise Lara’nın annesiyle olan bağları. Lara’nın kişiliğinin oluşmasını sağlayan şeyden bahsediyoruz, neyi niçin yaptığını, neden yaptığını belirleyen şeyden.


Himalaya dağlarında bir noktada duruyor ve “Bunların hepsi tek bir şey için.” diyor. Bundan dolayı, onun bütün bu tapınak baskınları, bütün bu artifact toplamaları, bir gün annesine neler olduğunu, başına neler geldiğini anlamanın, ufak da olsa bir ipucu bulabilmenin umutları ile yapılmaktadır. Şimdi Lara’nın, annesine bu kadar bağlı olan hikâyesini düşündüğümüzde aklımıza bu seri nereye gidiyor sorusu geliyor. Evet, o aynı zamanda bir dağcı fakat dağcılık bir noktadan sonra planlarını yaptığımız başka gezilerle örtüşmüyor. Eğer biraz şanslı isek istediklerimiz gerçekleşecektir.


MK: Her zaman Eidos ve Core’u her yıl bir Tomb Raider çıkarttıkları için eleştirirdik. Seri için şu anki plan nedir? 2007 yılında bir Tomb Raider daha görecek miyiz?

MG: Yapmak istediklerimiz arasında Christmas’a yeni bir Tomb Raider yetiştirmek bulunmamakta. Amacımız böyle dengesiz bir çıkış yakalamak değil. Benim düşünceme göre bu, ayrıcalıkları ortadan kaldıran etkenlerden birisi aynı zamanda, çünkü böyle bir şey yaptıktan sonra yeni bir risk alma şansınız ortadan kalkıyor. Bunun anlamı kendinizi geliştirme şansınızın ortadan kalkması demek oluyor, çünkü amacınız sadece yeni yapımı yetiştirmek oluyor. Gelecekteki çıkış tarihleri konusunda bir yorum yapmam uygun olmaz. Id (Doom Yapımcısı) gibi olabilmeyi ve “Bittiği zaman çıkacak” diyebilmeyi isterdim, fakat biz kesinlikle bunu bir yarış olarak görmüyoruz. İnsanların gerçekten eğlenerek oynayacakları yeni bir Tomb Raider bölümü yapmak için yatırılan oldukça fazla miktarda zaman ve para bulunmakta. İstediklerimizi gerçekleştirebilmek, eski alışkanlıklara geri dönmemek için çalışmalarımızı sermayeleştirmenin yollarını düşünüyoruz.


MK: Eski alışkanlıklar derken kastettiğiniz dinozorlar mı mesela. Biz onların geri dönmesini istiyoruz.

MG: [gülüşmeler] Dinozorlar için daha zamanımız var. Evet, oyuna katmamız gerektiğini düşündüğümüz birçok klasik öğe bulunduğunun farkındayız. Dinozorların geri dönmesine karşı değiliz.


MK: Lara’nın amut ve dalma hareketlerinin geri geldiğini görüyoruz. Başka yeni hareketler var mı?

MG: Floor routine olarak adlandırdığımız bir seri var aslında. Eğer bir dizi yuvarlanma hareketi yaparsanız ve ardından sıçrarsanız ya da yuvarlanma ve sıçramalardan oluşan başka hareket zincirlemeleri yaparsanız, parendeler ve değişik akrobatik hareketler görebilirsiniz. Ardı ardına yapılan iki yuvarlanma combo’nun başlangıcı olacaktır, bundan sonra değişik alternatifleri deneyebilirsiniz. Roll-roll-jump-roll, roll-roll-roll-jump, vb.MK: Motosiklet bölümleri hakkında ne diyeceksiniz. Pek hayranı olduğumuz söylenemez aslında.

MG: Temel olarak, daha tempolu oynamamıza olanak sağlayan küçük oyun parçaları olduğunu söyleyebiliriz. Amacımız, “Bakın biz işte bu kadar büyük bir araç yapabiliyoruz.” imasını vermek değil yani. Bu taşıtların oyun içerisinde çok fazla yer kapladığına dair tepkiler almıştık.


MK: Evet, bu düşünceye biz de katılıyoruz. Daha kısa sürmesini sağlayabilir misiniz?

MG: Düşmanla karşılaşana kadar bu bölümler devam edecektir. Eğer düşman öldürmeye başlamış iseniz taşıtlı bölümün sonuna gelmişsiniz demektir. Eğer düşman görmüyorsanız bir süre daha devam edeceği anlamına gelir.


MK: Tamam, son bir soru daha: Çıplaklık kodunu açıklayacak mısınız?

MG: [gülüşmeler] Öyle bir şifre bulunmamakta.


MK: Hadi ama, inanmıyoruz.

MG: Kostümlerini oluştururken, kısmen çıplaktı, çünkü bir insan vücudu oluşturduk ve sonra üzerine kıyafetler ve aksesuarlar yerleştirdik. Ama Lara Croft’un Barbie gibi olduğunu düşünüyoruz. Lara, bu iş için aşırı derecede münasıp kaçıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu