Devil’s Third yapımının tasarımcısı Tomonobu Itagaki’den, aksiyon oyununun FPS sorunu yüzünden oyuncuların oynanışını kötü bir şekilde etkilediği tarzı eleştirilere cevap geldi. Kuzey Amerika için çıkış tarihi henüz belli olmayan yapımın ön incelemelerde aldığı notlar ve kendisi için sarf edilen sözler hiç beğenmemiş. Zira istikrarsızlığından da dem vurulan Devil’s Third oldukça ağır eleştiriliyor. Öncelikli olarak FPS sorununa çok yüklenen vuran oyuncular, sadece bu şikayetle kalmayıp, oyunun yavaş ve kötü kamerasından, vuruş anındaki tepkimelerden ve kalitesiz oynanışından da şikayetçi.
Tasarımcı Tomonobu Itagaki, bu eleştirilerin hepsini reddetti. Itagaki, Devil’s Third’ü deneyenlerin oynamayı beceremediklerinden eleştirdiğini ve bu kişilerin oynanış açısından eksiklerinin çok olduğundan dolayıyapımdan zevk alamadıklarını savundu. Facebook üzerinden ayrıca bir açıklama yapan deneyimli tasarımcı, oyuncuların bu tip olumsuz reaksiyonlarını anladığını fakat Devil’s Third’ün oyuncu yeteneğini bir ayna gibi direkt olarak yansıttığını ve bunun bir gerçek olduğu belirtti.
Itagaki, sadece oyunculara cevap vermekle kalmadı, yazarlara da bir çift söz söyledi. Onların da oyunlarını yanlış bir şekilde oynadığını ve bu yüzden de olumsuz eleştiriler yaptığından bahsederek; Wii U GamePad ile oynamanın yanlış olduğunu, Wii U Pro ve klavye ile oynanması gerektiğini iddia etti.
Devil’s Third, Avrupa’da 28 Ağustos’ta, Japonya’da 4 Ağustos’ta Avustralya ve Asya’da ise 29 Ağustos’ta oyunculara merhaba diyecek.