Total War: Rome 2’yi yapımcılara sorduk (Röportaj)
Bildiğiniz gibi The Creative Assembly yakın zaman önce Total War: Rome 2’yi duyurdu. Oyun henüz daha çok başlarında ancak bizler şimdiden ekip ile bir röportaj yapma fırsatını yakaladık bile.
Geliştirici ekipten Al Bickham’ın yanıtladığı sorular ile de oyun hakkında daha fazla bilgi edinmiş olduk.
İşte Total War: Rome 2 için yaptığımız ilk röportajımız:
(İkinci sayfada röportajın İngilizce’sini bulabilirsiniz)
Bu yeni oyunu yeni bir grafik motoru ile hazırladığınızı söylüyorsunuz, burada tamamen yeni bir motordan mı bahsediyoruz yoksa eskisinin gelişmiş halinden mi?
Bu değişime devrimselden çok evrimsel bir değişim diyebiliriz, lakin Warscape motoru üzerinde bazı büyük grafiksel güçlendirmeler de söz konusu. Örneğin yeni bir parçacık sistemi ve ışıklandırma modelini motora yerleştirdik. Bu şekilde sahneleri eskisinden çok daha detaylı renderlayabiliyoruz.
Bunu sormak için henüz erken biliyorum ama Rome 2’nin ter türlü donanımda çalışabileceği şekilde ölçeklendirdiğinizi söylüyorsunuz fakat bunun bir sınırı olmalı. Mesela oyunda XP desteği olacak mı? Veya oyunu HD 5000 serisinde çalıştırabilecek miyiz?
Şu an için donanımsal özellikler hakkında bu kadar erken yorum yapamam, nitekim geliştirmenin ileriki evrelerine kadar bu bilgileri sağlamlaştıramayız ancak bizim büyük hedeflerimizden bir tanesi de mevcut en düşük sistem gereksinimleri bu oyun için de kullanılabilir tutmak.
Peki yeni oyunda ekonomi, diplomasi ve savaş sistemi dışındaki diğer öğelerde ne gibi gelişmeler olacak?
Birçok yeni büyük geliştirme söz konusu. Örneğin diplomaside hedefimiz yapay zekanın amacını daha transparan yapıp bu şekilde isteklerinin daha az gelişi güzel olmasını sağlamak. Karar verme mekanizması sırasında gerçek bir insan gibi düşünmesine imkan kılmak. Oyuncuların, yapay zekanın güdüsünü anlamasını mümkün kılmak. Diyelim ki yapay zeka size karşı saldırgan bir tutum sergiledi ve ticaret anlaşmasını kabul etmedi. Size karşı sergilediği bu tavrın altında yatan sebepleri görebilmeniz, yapay zekayı daha insana yakın, daha doğal hissettirir.
Biliyoruz ki oyunlarınızı genel olarak hayranlarınızdan aldığınız geri bildirimler eşliğinde geliştiriyorsunuz. Peki Rome 2 için en çok istenen şey neydi?
Basitçe şuydu: Rome 2’yi yapmamız! Total War serisinde en çok istenen bir sonraki adım buydu, dolayısı ile hayranlarımıza istedikleri şeyi vermek bizim için çok heyecan verici. Ve bu sürece de bayılıyoruz – bu herkesin tanıdık bir duyguya kapıldığı muazzam ve anıları canlandıran bir zaman. Bireylerin kendi hayatlarında tarihin akışını değiştirdiği bir zaman.
Diğer Total War oyunlarına nazaran bu oyunda savaş meydanına daha fazla duygu hakim olacak dediniz. Bunu biraz daha açabilir misiniz? Bir de bölge yönetim sistemini daha belirgince anlatabilir misiniz?
Savaş meydanına yeni birim kameraları ile geliyoruz. Bu şekilde oyuncular kamerayı sadece bir birime kilitleyip onların yaptıklarını yakından izleyebilecekler. Bu sistem aynı zamanda daha detaylandırılmış yüz animasyonları ve diyaloglarla da desteklenecek. Askerler etraflarında gelişen olaylara daha fazla tepki verebilecekler. Öte yandan bir sürü insan animasyonları olacak bu şekilde yaşanan olaya daha insansı bir bakış açısı ile yaklaşabileceksiniz ve o adamların neler yaşadığını hissedeceksiniz.
Bölge yönetim sistemine gelince, bunun arkasındaki konsept mikro yönetim yükünü olabildiğince azaltmak. Rome II haritası büyük olacak – ilk Rome: Total War’dan daha büyük bir alana sahip olacak. Tek bir bölge (province) bile, işgal edilebilir birçok alana (region) hükmedecek, dolayısı ile her bir alanda (territory) tek tek kontrol edeceğiniz başkentler olmayacak. Her ne kadar etkili bölge yönetimi başarılı olmanın kilit noktalarından biri olsa da, sınırları büyürken oyuncuları sürekli tekrar eden yoğun bir bölge yönetim sistemi içinde boğmak istemiyoruz.
İnsanlar Rome oyununu Shogun’dan daha fazla seviyorlar ancak siz yeni Rome oyununu Shogun 2’yi yaptıktan sonra hazırlama kararı aldınız. O halde şunu diyebilir miyiz; “Shogun 2 yeni nesil Total War serisi için bir denemeydi ve bunu büyük başarı ile tamamladığınıza göre artık Rome 2’ye hazırsınız?”
Sanırım o konuda şunu söylemek en doğrusu olur: Dar bir kültür ve coğrafi ölçeği olduğu için Shogun 2, senaryo ve savaş sistemini geliştirip cilalamaya daha çok odaklanmamızı sağladı. Şu anda bu sistemi kullanmak adına çok iyi bir noktada olduğumuzu düşünüyoruz, ölçeğimizi genişletmeye ve bir sürü bölgeden, kültürden ve savaş stilinden oluşan oyunlar yapmaya yeniden hazırız. Ancak bu, yeni oyun mekaniksel açıdan Shogun 2’nin tıpatıp aynısı olacak demek değil. Rome 2’yi birçok alanda geliştirip ona yeni şeyler katmaya çalışıyoruz.
Yeni oyun için DLC planınız var mı?
Bu kadar detay için henüz erken ama bizi bilirsiniz oyunlarımız için olabildiğince içerik üretmeyi severiz.
Günümüzde pek çok PC oyunu mobil cihazlar için ölçeklendiriliyor. Bu cihazlar için sizin bir planınız var mı?
Kısa zaman önce iOS için Total War Battles: Shogun’u yayınladık ve yakın zamanda Android için de çıkartacağız. Burada önemli olan şey şu; her ne kadar o oyunların içinde PC’deki Total War’dan DNA’lar kalmış olsa da iOS oyunu özel olarak o platform için üretildi, basit bir port etme işlemi olmadı. Şu anda diğer platformları da araştırıyoruz ve Total War’ın uyum sağlayabileceklerini seçmeye çalışıyoruz.
You are developing this new game with a new graphics engine, is this a totaly new engine or just an improvement of the old one?
It’s an evolutionary rather than revolutionary change, but there are some major graphical modifications to the existing Warscape engine. For example, we’re implementing a new particle system and a new lighting model, which enables us to render scenes in a far more detailed way than before.
I know it’s an early question but you’ve said that Rome 2 will be scaled to work on any spec but there must be a limit. For example will there be XP support, or can we run the game on HD 5000 series?
I can’t talk about specifics at this (very!) early stage as we won’t have those details locked down until later in development. However, one of our major aims is to keep the min-spec where it currently is.
What are the improvements about economy, diplomacy and the other aspects than the combat system?
There are a number of major improvements. For example, In diplomacy, we’re aiming to make the AI’s motivations more transparent, so they seem less arbitrary and more human in their decision-making. If the player understands the AI’s motives – for example, if the AI is belligerent and refuses a trade agreement, seeing some of the underlying reasons behind that attitude towards your faction makes a real difference to how human, how natural the AI feels.
We know that you develop your games mainly based on the feedbacks from your fans. What is the most request about for Rome 2?
Simply this: that we make Rome II! It’s the most requested next-step in the Total War series, so it’s really exciting for us to be giving the fans what they want. And we love the period – it’s a fascinating and evocative time that everybody feels some familiarity with. A time where individuals changed the course of history in their lifetimes.
You’ve said about there will be more emotion on battlefield than the other Total War games. Can you’ve describe it little more? And can you give us more specifics about new province managing system.
On the battlefield, we’ve introduced new unit cameras which enable the player to lock the camera to a unit, and follow its actions closely. This is supported with more detailed facial animations and dialogue, more reactions from the soldiers to the situations that are happening around them, and a huge range of combat animations, so you can see the action from a really human perspective, and feel what those guys are going through.
As for the province system, the concept behind this is to reduce the burden of micro-management. The Rome II map will be big – covering a larger global area than even the original Rome: Total War. A single province governs a number of conquerable regions, so you won’t have a capital city in every single individual territory to manage. While effective province management will be one of the keys to success, we don’t want to burden the player with an increasingly heavy load of repetitive region management as their faction spreads across the map.
People like Rome more than Shogun but you’ve decided to develop the new Rome game after Shogun 2. Can we say that “Shogun 2 was a try out for this new generation of Total War series and now because you accomplish it with a big success, you’re ready for Rome 2?
I think it’s closer to the truth to say this: because of its narrower cultural and geographical scope, Shogun 2 enabled us to focus more on improving and polishing campaign and combat systems. Now we feel we’re in a really good place with these systems, we’re ready to roll the scope out wide again, and create a game with a huge number of terrains, cultures and fighting styles. Which is not to say that the game will be mechanically identical to Shogun; we’re looking to improve and innovate in a number of areas.
Are you planning any DLCs?
It’s a bit early to talk about anything specific, but you know us – we like to produce lots of great content for our games…
Nowadays most of the PC games are scaled for mobile devices also. Do you have any plans for those devices?
Actually, we recently released Total War Battles: Shogun for iOS, and we’ll soon be releasing this on Android as well. What’s important about this is that while it carries some DNA from Total War on PC, the iOS game is designed specifically for the platform; a simple port just wouldn’t be appropriate. We’re constantly looking at other platforms and wondering about where Total War may fit in