Oyun İncelemeleri

Transformers: Rise of the Dark Spark

Birçok insana çocukluğumda izlediğim çizgi dizileri anlattığımda veya gösterdiğimde, pek ilgilerini çekmiyor. Bunun nedenini az çok anlayabiliyorum aslında. Günümüzün çizimleri ve seslendirmeleri o kadar gelişmiş ki, bazılarına hayran kalmamak imkansız. Geçmişte elle çizilen ve sayfa sayfa hareketlendirilen karakterler, şimdilerde teknolojinin de getirdiği rahatlıkla, oldukça farklı şekilleniyor. Bunun tabii ki “bana göre” hem iyi ve hem de kötü yanı var. Zevk ve renk meselesi diyerek akılları daha fazla karıştırmamak lazım. Benim asıl amacım, sizi Transformers: Rise of the Dark Spark ile tanıştırmak. Geçmişteki Transformers çizgi dizilerinden, günümüzün film ve video oyunlarına baktığımızda konu olarak da, içerik olarak da birbirinden oldukça farklı detaylarla karşı karşıyayız. Transformers: Rise of the Dark Spark da bunlardan biri, en azından kısmen.

PC, 3DS, PS3, PS4, Wii U, Xbox 360 ve One platformlarında piyasaya çıkan Transformers: Rise of the Dark Spark, TPS ve RPG türlerini bir araya getiriyor. Genel olarak TPS türünde ön plana çıkmış olsa bile, macera içeriklerine daha fazla odaklanmış durumda.

Geçmişe dönüyoruz
Transformers: Rise of the Dark Spark, Darkspark’ın Cybertron’dan Dünya’ya geliş hikayesini gözler önüne seriyor ve bizi bir şekilde geçmişe götürüyor. Ayrıca oyun boyunca yeri geliyor Autobotlar’ı, yeri geliyor Decepticonlar’ı kontrol ediyoruz. Yalnız Cybertron serisinde yer alan seçim hakkımız Transformers: Rise of the Dark Spark için geçerli değil.

Transformers: Rise of the Dark Spark’ta hikayede ilerlerken her ne kadar kendimizi Cybertron üzerinde bulsak bile, Dünya’ya indiğimizde Michael Bay’in filmlerinde yer alan modellemelerle karşılaşıyoruz. Bu da demek oluyor ki sevgili Edge of Reality, muhtemelen “biraz da filmden karakter koyalım bakalım ne olacak?” sorusunun cevabını aramış ve bana soracak olursanız, pek de başarılı olamamış. Zira geçmişteki oyunlardan belki de grafik anlamındaki tek farkı bu olabilir.

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Detaylar ve oynanış
Transformers’ın son oyunlarından biri olan Rise of the Dark Spark, birbirinden farklı karakterlerle karşımıza çıksa bile, oyuncuyu heyecanlandırmayan dövüş sistemine sahip. Öylesine ilerleyerek düşmanlarımızı yok ettiğimiz oyunda, araç modellemeleri de aman aman muhteşem değil. Yani özünde filmden bir şeyler alalım derken, firma daha kötü bir iş çıkartmış gibi duruyor ve bu da doğal olarak Transformers hayranlarını oldukça mutsuz ediyor.

Transformers: Rise of the Dark Spark karakter, silah ve hikaye olarak oldukça zengin ancak istenilen tam olarak ortaya konulamamış.

Ayrıca her karakterin kendisine has olan özelliği olduğunu ve silah çeşitliliğinin de tam tadında olduğunu belirtmekte fayda var. İki farklı silah taşıyabildiğimiz karakterlerimizin kimisi daha sinsi saldırılar yaparken, kimisi taktiksel savaşları yönetebiliyor ve kimisi de uçabiliyor. Haritada yer alan ve belirli noktalarda denk geldiğimiz istasyonlar sayesinde, silahlarımızı geliştirebiliyoruz.

Grafik ve ses
Transformers: Rise of the Dark Spark, Unreal Engine 3 ve Havok teknolojisini bir araya getirerek, bir önceki oyunlardan çok da farklı grafiklerle karşımıza çıkmıyor.  Tekdüze giden oynanışı, bir süreden sonra sıkıcı hale gelebiliyor. Seslendirme ise çizgi dizi tadında olmuş ve kulağı tırmalayan bir özelliği olmaması, oyunu katlanabilir hale getiriyor. Yine de yerden yere vurmamakta fayda var. Transformers adını taşımak bile özeldir (değil mi?)

Film ve oyundaki farklı bir hikayeyi aynı noktaya koymak, fikirde güzel olabilir ancak eksikler bu kadar fazlayken, oyun ne yazık ki raflarda tozlanmaya mahkum.

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Mod diye bir şey var
Transformers: Rise of the Dark Spark sadece hikayeden ibaret değil. Aynı zamanda Wii U ve 3DS için de geçerli Çatışma Modu (Escalation mode) mevcut. Deneyim puanlarımıza bağlı olarak bu modda daha zorlu görevler yapabiliyor, ayrıca Autobot ve Decepticon savaşları çevirebiliyoruz. Özellikle co-op savaşlar gerçekten zevkli olabiliyor.

Peki ya oyun içi?
Son olarak özellikle Transformers’ın neden geri planda kaldığının bilgisini de vermek isterim. Fikrin güzel olduğunu biliyoruz ancak grafik anlamında değişikliğin olmaması büyük bir eksi. Kimimiz “yıl olmuş 2014 hala” demekten kendimizi alıkoyamayacağız, yine de bir Transformers hayranı iseniz, hikayeyi beğeneceğinizden eminim.

Tabii her şeye rağmen Optimus’un ihtişamlı sesini duymak her şeye bedeldi. Gelin bir de video incelememizle sizi aydınlatalım. İyi seyirler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu