Teknoloji Haberleri

TressFX 2.0 geliyor!

Geçtiğimiz sene Crystal Dynamic’in yeni Tomb Raider’ıyla ilk defa karşımıza çıkan TressFX, gelişen tonla grafik teknolojisine rağmen bir türlü aşılamayan bir noktaya parmak basmasıyla kalbimizi kazanmıştı: Saç fizikleri.

Yeni gelişen bir teknoloji olarak kendince sorunları vardı tabii yine. GPU’ya fazla yüklenmesiyle, ara ara kendi bağımsızlığını ilan edip saçma sapan hareketlerde bulunmasıyla, NVIDIA kartlarda çıkarttığı sorunlarla daha gidecek çok yolu olduğunu belli oluyordu. Ama yine de TressFX’i bir kere açıp o rüzgarda tel tel dalgalanan saçları gördükten sonra eski düz, kalıp halindeki saçlara dönmek zordu doğrusu. İşin arkaplanına geçtiğimizde kodlamanın da zor olması, oyun yapımcılarını TressFX’le deney yapmaktan alıkoymuş olacak ki, Tomb Raider’dan sonra örneğini göremedik bir türlü. (Gerçi yeni Thief oyununda da TressFX’in marifetleri mevcutmuş, ama ona daha var tabi…)

Ama en azından bunca zamanlık sessizlikte boş durmamış AMD. Kendini var gücüyle TressFX’in 2.0 versiyonunu geliştirmeye adayan AMD, ilk versiyonda aksayan şeyleri düzeltmeyi başardığı gibi simüle etmesi en az saç kadar zor olan iki yeni şey daha eklemiş listeye: Çimen ve kürk fizikleri. Aynı zamanda kodlanabilirliğini de oldukça basit bir hale getirdikleri TressFX 2.0’ı şu an kendiniz bile test edebilirsiniz aslında. Tek yapmanız gereken AMD’nin resmi geliştirici websitesine giderek teknoloji demosunu indirmek! Performansı artan, oyunlara entegrasyonu kolaylaşan ve artık daha geniş bir portföyü kapsayan TressFX 2.0’ı önümüzdeki dönemde oyunlarda bolca görmeye başlayacağız gibi gözüküyor. Şikayetçi de değiliz hani…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu