Ubisoft, DLC konusunda radikal bir değişikliğe gidiyor!
Oyuncuların son yıllarda deyim yerindeyse boğuşmakta olduğu bir problem mevcut. DLC problemi. Oyunlar çıktıktan sonra hikayeyle alakalı veya oyunu uzatan ek içeriklerin gerçek para ile satılıyor olması oyuncuların canını gerçekten sıkıyor.
DLC konusunda firmalar ufak radikal adımlar atmaya başladı. Microsoft ilk adımı Halo 5 ile atmıştı, ardından Titanfall 2’de DLC mantığı olmayacağı açıklandı ve şimdi de Ubisoft çok radikal bir karar ile karşımıza çıkıyor.
Zaten Rainbow Six: Siege’de bu yöntemi çoktandır uygulayan ve karşılığında da çok güzel geri dönüşler alan Ubisoft, oyuna çıkan haritaları tamamen ücretsiz bir şekilde yayınlıyor, sadece karakterleri ve karakter özelleştirmelerini parayla satıyordu. İsteyen alır, isteyen almaz. Harita eklentisi kadar oyun tecrübesini etkileyen bir şey değil bu ne de olsa.
Ubisoft çalışanı Anne-Blondel Jouin, gameindustry.biz’e verdiği röportaj ile Ubisoft’un bundan sonra çıkaracağı oyunlarda bir oyundan “tam tecrübeyi” alabilmek için DLC mantığının gerekmeyeceğini söyledi. Yani artık oyundan sonra çıkan hikaye eklentileri, harita güncellemeleri ve bu gibi oyun süresini uzatan ve oynanış tecrübesini iyileştiren eklentilerin parayla satılmayacağını söylemiş oldu. Sadece Siege’de olduğu gibi çeşitli özelleştirme seçenekleri ücretli olacak.
Ubisoft’un attığı bu adım gerçekten büyük ve birçok oyuncuyu da sevindirmiş durumda. Sizce bu hareket diğer oyun firmalarına da sıçrar mı? Belki ileride bu DLC furyasından tamamen kurtuluruz, ne dersiniz?