Oyun Ön İncelemeleri

Uncharted 4: A Thief’s End

Naughty Dog, Crash Bandicoot ile gönüllerde yer yaptıktan sonra, Jak and Daxter ile playstation sahiplerini mutlu etmeye devam etti. PS3 dönemine girdiğimiz zaman, firma The Last of Us ve Uncharted serisiyle çıtayı bir hayli yükseltti. Film tadında oyunlar, görsel kalite de artırılmışsa oyuncular için reddedemeyecek bir fırsattır. Naughty Dog, bu işi gerçekten hakkıyla yaptı ve yeni nesil konsolların çıkmasıyla, beklentilerimiz daha da yükseldi.

(Paragraf, Uncharted 3 spoilerı içermektedir. Eğer halen oynamadıysanız, bu paragrafı es geçin ve görselin altından devam edin.)

Biz asıl konumuz Uncharted’a dönelim. Üçüncü oyunun sonunda, sürpriz bir şekilde Nathan Drake ve Elena’nın hayatı birleşmişti. Koyu bir macera adamı evlenmişti ve önemsemesi gereken eşi vardı. Bunun için, macera tutkusunu dizginlemek zorunda kaldı. Haliyle bundan sonraki hayatı evi olacaktı. Acaba öyle mi olacaktı? Öyle olmayacağı belli, çünkü biz Drake’i tanıyoruz; o asla dizginlenemeyecek maceracı ruhuna sahip bir hazine avcısı. Devam oyunu, Uncharted 4: A Thief’s End açıklanınca senaryonun nasıl bir şekilde ilerleyeceği merak konusu oldu. Biz de size bu bilgileri derledik.

Naughty Dog’ın önemli bombası olan Uncharted 4: A Thief’s End, E3 gösterimiyle, gözlerimizi ve beynimizi allak bullak etti. Üstelik yapımcılar 1080p ve 60fps’den bahsediyorlardı. Konsol almayı erteleyenlerin bile, bu isteklerinden vazgeçeceği bir durum ortaya çıkmıştı. Bu oyun PS4 aldırır mı? Bana göre bu sorunun cevabı, “şüphesiz evet.”

Biz gösterilen demonun başına dönelim; ekranda beliren korsan heykelinin altında şu yazı dikkat çekiyordu, “Ben bir servet adamıyım, benim servetim aranmalı.” Nathan ve Sullivan bu esrarengiz yerde kapıyı açıyorlardı. İlk anda girecekleri yer, tarihi bir yapı izlenimi uyandırsa da, kapı insanların çok olduğu bir pazar yerine açılmıştı. Bundan sonra düşmanların gelmesiyle heyecanlı dakikalar yaşanmış ve macera heyecan verici bir düzeyde ilerlemişti.


Saklı Hazinenin Varlığı

Oyunun konusu hakkında bilgi vereyim; Son oyundan sonra üç yıllık bir süre geçiyor. Nathan hazine avcılığından elini eteğini çekmiş, sıradan insanlar gibi yaşamaya başlamıştır. Sonra birden, Sam Drake ortaya çıkar. Evet, bu kişi Nathan’ın abisi. Sam, Nathan’dan beş yaş büyüktür ve böyle ortaya çıkmasının önemli bir sebebi vardır. Gizli bir hazinenin varlığından bahsederek, Nathan’ın aklını çelmeyi başarır.

Bu hazine, Avery Hazinesidir. 18. Yüzyılda yaşamış olan ünlü korsan Henry Avery, yağmaladığı hazineleri Madagaskar’da ki Libertalia Adasına saklamıştır. Üstelik bu adada diğer korsan kolonilerinin hazinelerinin de olduğu konuşulmaktadır. Bu yüzden Nathan, Sam ve Sullivan, soluğu bu adada alır. Ama bu iş Elena’nın hiç hoşuna gitmez. Bu tepkisini Nathan’la Libertalia’da karşılaşınca şu sözlerle dile getirir; “Yolundan sapmış gibisin.” İsterseniz, şu ünlü korsan Henry Avery hakkında kısa bilgi vereyim; 1953 yılında doğduğu tahmin ediliyor. Kendisi Hint Okyanusu ve Kızıldeniz’de hüküm süren acımasız bir korsan. Gizlenmek için Long Ben ve Benjamin Bridgeman takma isimlerini kullanmış. Bazıları ona “Sıkı Korsan” demiş, çoğu kişide ona “Korsanların Kralı” diyerek unvanına saygı duymuşlar. İşte bu İngiliz korsan, topladığı tüm ganimetleri Libertalia adasında bir yerlerde saklamış.

Naughty Dog yapımcıları, Nathan Drake’in üzerindeki tüm sis perdelerini aralamak niyetindeler. O’nun geçmişi ile ilgili bilinmeyenler flashbacklerle gösterilecek. Nathan, Sam’i öldü olarak biliyor. Böyle düşünmesinin sebebi ise; Sam’in yasa dışı işlere bulaşmış olması. Onların ailevi sırları ve geçmişte yaşadıkları netliğe kavuşabilir. Seri devam edecek mi bilmiyoruz, ama Nathan Drake’in son macerası olabileceği için, merak edilen sorularda önem kazanmakta.

Nathan’ın akıl hocası Sullivan yani kısaca “Sully”, kahramanımıza eşlik edecek. Onun yaşlanmış halini, yüzündeki kırışıklıklara bakarak anlıyoruz.

Nathan Drake’in düşmanları bu kez daha tehlikeliler. Bunlardan birisi kendi gibi bir hazine avcısı olan Rafe Adler. Diğeri ise Nadine Ross isminde, Güney Afrikalı bir güvenlik şirketi sahibi. Silahlı elemanları ise eğitimli ve yetenekli kişiler. Bu iki kişi Avery Hazinesini bulmak için iş birliği yapmışlar. Amaçları Nathan’ı durdurup hazineye ulaşmak.

Görsellikse aradığınız, sizi şöyle alalım

Gelelim oyunun en can alıcı kısmına, evet grafik, kaplama ve animasyonlardan bahsediyorum. Yapımcılar, oyun 1080p ve 60 fps’de çalışacak dese de, geri adım atıp hikaye modunun 1080p ve 30 fps’de olacağını belirttiler. Multiplayer Mod ise 60fps hızda çalışacak. Bu 4K’ların piyasaya çıkmasıyla, grafik kalitelerindeki artışında bu seviyeye çıkacağı beklentisini beraberinde getirdi.

Çoğu oyuncu 30 fps’ye burun kıvırır oldu. Neyse konumuza dönelim, Naughty Dog iki tasarımcıyı ekibe dahil etmiş durumda,  Glauco Longhi karakter tasarımcısı, Jacob Norris ise bir kaplama tasarımcısı, 3D modellemelerde ünü bir hayli yaygın. Yeni sanat tasarımcısı Andrew Maximov ise; PS4’ün güçlü mimarisinden bahsederek, “oyun geliştiriciler için mükemmel bir konsol olduğunu ve konsollarda görülen en iyi oyun olacağını” söyledi. Bunun kanıtı ise E3’te gösterilen demo oldu. Oyunseverler konsollardaki en iyi grafikleri gördü. Oyunun eş zamanlı hareket dinamikleri, karakter animasyonları, aksiyon sahneleri, “olay budur kardeşim” dedirtecek cinstendi.

Animatör Jeremy Yates özetle; “Biz Nathan’ı yeni bir karakter gibi baştan sona dizayn ettik. Nathan’ın tırmanma hareketleri yeniden tasarlandı. Tırmanırken, elini koyabileceği yerler mekanik olarak değişkenlik gösterecek. Drake’e, hızlı oyun temposu içerisinde, gereken çevikliği vermeye çalıştık. Biz daha önce böyle şeyler yapmamıştık. Şimdi bu mümkün oldu.”

Nathan’ın aksiyon sahnelerindeki becerileri de, gözlerden kaçmadı. Yakın dövüş sistemi ve quicktime’lar daha da geliştirilmiş durumda. Nathan elindeki silaha uygun olarak hareket yapabilecek. Mesela el tabancası varsa, siperdeyken, koşarken veya yerdeyken ateş etme şekilleri farklılık gösteriyor. Yine aynı şekilde otomatik ve pompalı silahlarla yapacağı atışlara göre hareket animasyonları şekillenecek. Demo’nun başında Nathan ve Sully’nin pazara girdiği görüntüleri bile bu konuda ne kadar ciddi bir iş çıktığının kanıtı.

Nathan, insanların arasından geçerken farklı farklı tepkimeler ortaya çıkıyor. İnsanlar kurgulanmış bir oyun robotu değiller ve hareket kaabiliyetleri sıradan insan hareketlerinin aynısı. Nadine’in askerleri, Nathan ve Sully’e ateş ederken görülen parçalanma efektleri, gerçek zamanlı yıkımlar insanı etkiliyor. Nathan’ı kayalıkların olduğu bölgede izlerken, yerdeki bitki örtüsünün gerçek zamanlı tepki vermesini gördük. Yapımcılar bu konuda o kadar iddialı ki, Nathan’ın göğüs kıllarının rüzgarda hareket ettiğini görebileceğimizi söylüyorlar. Önceki oyunda kafasındaki hareketli nesne ve mimik sayısı 250 iken bu oyunda 1.200’a ulaşmış durumda. Yani Nathan’ın damarlarının belirmesini, saçları ıslandığında yapışıp, öne yatmasını izleyebileceğiz.

Oyunun hareket alanı, bir önceki oyuna göre çok daha fazla artırılmış. Bu büyük alan akla şu soruyu getiriyor; “acaba seçeneklerimiz oyunda ne derece etkili olacak. Öncelikle şunu belirteyim, oyun sizi tek bir noktaya yönlendirecek. Ama bunu yaparken de olabildiğince seçenek kullanabileceksiniz. Mesela demoda gördüğümüz gibi araç kullanarak hedefe gidebileceğiz. Yok ben, araca binmem diyorsanız, aynı mesafeyi yaya olarak kat edebileceksiniz. Önünüze onlarca seçenek konulmuş ve tercih hakkı sizin. Yan hikâyeler de oyunda mevcut, bunlar genelde haritada hazine arama işleri.

Uncharted 4 A Thief’s End muhtemelen 2016 yılının ikinci çeyreğinde çıkacak. Tabi erteleme sürprizlerine de hazır olmamız lazım. Hikâye modu ve çoklu oyun düşkünleri içinde multiplayer modu da mevcut. Multiplayer modunun beta sürümü, The Nathan Drake koleksiyonuna sahip olanlara özel olacak. Yapım PS3 için düşünülmüyor. Yani PS4’ün Exculusive oyunu olacak. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu