Unreal Engine 4 için MetaHuman Creator tanıtıldı
Son yılların en çok tercih edilen ve büyük projelere imzasını atan oyun motoru teknolojisi Unreal Engine 4 bomba gibi gelişmelerle yoluna devam ediyor. Gerek grafik kalitesi, gerek kullanım kolaylığı gerekse Epic Games’in telif haklarıyla ilgili yaklaşımı bu teknolojiyi son yılların en çok tercih edilenleri arasına soktu. Özellikle bağımsız geliştiricilerin Unreal Engine 4 üzerine çalışmalarıyla ülkemizde de bu oyun motoruyla geliştirilen birçok oyun gördük. Şimdi duyurdukları MetaHuman Creator aracıyla yeni nesil oyunlar için çıtayı yükselterek geliştiricilerde büyük heyecan yaratıyorlar.
MetaHuman Creator: Unreal Engine 4 ile kısa sürede gerçekçi ‘Dijital İnsanlar’ oluşturma aracı
[reklam=496]
Son yıllarda özellikle büyük bütçeli oyunlarda karşılaştığımız yüz animasyonları ve hareket yakalama teknolojileri oldukça pahalı ve zaman isteyen işler. Bağımsız geliştiricilerin ise ulaşmasının neredeyse imkansız olduğu şeyler diyebiliriz. Şimdi ise Unreal Engine 4 için duyurulan MetaHuman Creator aracı ile oyun sektörünün geleceği ve bağımsız oyunların kapasiteleri konusunda büyük bir adım atılıyor. Neredeyse birkaç saatten daha kısa süre içerisinde kendi dijital insanlarınızı oluşturmanıza olanak veren bu yeni teknoloji gerçekçiliği üst düzeye çıkarıyor. Epic Games, 3Lateral ve Cubic Motion şirketlerini bünyesine katarak birlikte geliştirdikleri bu yeni aracı geliştiricilere tanıttı.
Kendi tariflerine göre MetaHuman Creator, kaliteden öddün vermeden gerçek zamanlı dijital insan oluşturma sürecini haftalar veya aylardan, bir saatten daha kısa süreye düşürmek için tasarlanmış bulut tabanlı bir uygulama. Bulut tabanlı olmasıyla sürekli büyüyen kütüphanesinden kullanıcıların istekleri doğrultusunda istedikleri şekilleri üretmesine olanak sağlıyor. Ayarlamalar yapıldıkça uygulama, kütüphanesinden gerçek örnekler arasında makul bir harmanlama yaparak veriyi getiriyor. Sıfırdan kendi dijital insanınızı geliştirebileceğiniz gibi hali hazırda kütüphanede bulunan hazır ayarları da kullanarak geliştirebileceksiniz. Her şey tamamlandıktan sonra dilerseniz düzenlemeler yapmak için bir Maya dosyasını alabilir, dilerseniz doğrudan Unreal Engine 4.26.1 ve üzeri sürümlerle geliştirdiğiniz projelere aktarabilirsiniz.
Bütün bu geliştirme sürecinde aynı zamanda UE4 tabanlı saç sisteminde 30 stil arasından seçimler yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra 18 farklı orantılı vücut tipi ve bir dizi örnek kıyafet de kütüphanede kullanıcıları bekliyor olacak. UE4 projenize aktardığınız modeller hareket yakalama ve animasyonlar için hazır şekilde gelecek. Bir MetaHuman için oluşturduğunuz animasyonlar oluşturduğunuz diğer MetaHuman’larda da çalışacak.
Heyecan verici görünen bu yeni teknoloji önümüzdeki birkaç ay içinde erken erişim programının bir parçası olarak test sürüşüne hazır olacak. Şimdi denemek isteyen kullanıcılar için de hali hazırda bitmiş projeler yayınlandı. Bitmiş projeyi indirmek ve blog yazısını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
İlginizi çekebilir:
Unreal Engine 5 ile gelen Lumen ve Nanite ne işe yarıyor?