Unreal Engine 4 MetaHuman Creator erken erişime açıldı
Unreal Engine 4 MetaHuman Creator teknolojisi erken erişime açıldı. Epic Games’in oyun motoru teknolojisi için tanıttığı son özellik olan MetaHuman Creator sayesinde geliştiriciler oyunlarında yüz animasyonlarını daha detaylı ve kaliteli olarak sunabilecek. Hareket yakalama teknolojileri ile oldukça uzun zaman ve ekipman isteyen yüz animasyonları için duyurulan yeni teknolojinin devrim niteliğinde olduğunu söyleyebiliriz. Önümüzdeki dönemde söz konusu oyun motoru teknolojisi ile geliştirilen oyunlarda çıtanın yükselmesi bekleniyor.
Unreal Engine 4 MetaHuman Creator erken erişimde kullanılabilir
Epic Games’in de belirttiği gibi yapımında onlarca yıl çalışıldıktan sonra sonunda Unreal Engine 4 MetaHuman Creator teknolojisi erken erişime girdi. Bulut tabanlı bu uygulama önceki tasarım deneyimlerinden bağımsız olarak herkesin birkaç dakika içinde kendi “dijital insanını” oluşturmasına olanak sağlıyor. Kullanıcıların erken erişim için başvurması gerekecek ve bulutun ne kadar trafiği destekleyebileceği henüz akıllarda bir soru işareti olarak yerini koruyor.
Erken erişim talebiniz kabul edildikten sonra uygulamayı neredeyse sonsuz varyasyonlarla kendi dijital insanınızı oluşturmak için kullanabilirsiniz. İlk duyurulduğunda birkaç yüz içeren animasyonu sizler için deneyip bir videosunu da yayınlamıştık. İlgili videomuzu da hemen alt taraftan izleyebilirsiniz.
Bu teknolojiyi cazip kılan yönlerinden birisi ise kullanımının çok kolay olması. Epic Games “MetaHuman Creator’ın kullanımı o kadar kolay ki, bunu yapmak için kullanıcı kılavuzunu açmanıza bile gerek kalmayabilir” diyor. Bununla birlikte karakter oluşturma sürecinde eğer yeterli çeşitliliğe sahip olmadığınızı düşünüyorsanız Unreal Engine ayrıca Quixel Bridge aracılığıyla ücretsiz olarak indirimleye hazır 50’den fazla MetaHuman sağlıyor. Bağımsız geliştiricilerin en zorlandığı konulardan biri olan yüz animasyonları konusunda Unreal Engine 4 büyük bir adım atarak oldukça etkili bir çözüm üretmişe benziyor. Rakibi Unity ise bu yıl bitmeden DLSS desteğine kavuşacağını duyurmuştu. Oyun motorlarındaki rekabet, dijital vitrin ya da yayıncılar arasındaki rekabet kadar baş başa gitmese de özellikle ülkemizde Unreal Engine 4 ve Unity kullanım alanlarına göre değişkenlik gösteriyor ancak baş başa gidiyor diyebiliriz. Peki sizler Unreal Engine 4 MetaHuman Creator teknolojisi hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi alt tarafta yer alan yorumlar kısmında paylaşmayı unutmayın.