Oyun İncelemeleri

Unreal Tournament 2004 Demo

Unreal Tournament her zaman, kendine özgü oyun motoruyla hem az sistem
gereksinimi istemiş hem de eğlence ve görselliği maksimumda sağlamış bir oyundu.
1999 yılında, ID Software’in Quake serisinin sürdürdüğü ‘Fragomanyaklık’ (Öl ya
da öldür) akımına, Epic Games, Unreal oyunun motorunu kullanan bu oyunla bir
anlamda cevap vermişti. İki oyun da bayrak kapmaca, ‘King of the Hill’ vs.
tipinde oyunlar sunuyorladı. Ancak UT, Quake motorunun sunmadığı bir çok farklı
özelliği de bir arada sunuyordu. Örneğin, Quake’de düşmanın vücudunun her
bölgesi aynı değerde hasar görüyordu. Oysa ki Unreal Tournament’da kafa
bölgesine yapılan saldırılar, ekstradan hasar veriyor ve hatta sniper tüfeği
gibi silahlarla yapılan saldırılar doğrudan ölüme sebep oluyordu. Sırf bu
ayrıntı bile Quake (Quake3)’deki kana susamış ve bir anlamda kontrolünü
kaybetmiş saldırıların yerine, UT’nin taktikselliğinin bir örneğiydi. Bu nedenle
UT, Quake kitlesinden ayrılan bir kitlenin oyunu oldu.

Epic Software, FPS savaşlarında boş durmadı

Sene 2003 ve Quake cephesinde, TeamArena adındaki eklenti paketini saymazsak
henüz bir gelişme yokken (Şu sıralar, bir Quake 4 söylentisi esiyor, kaçak ekran
görüntüleri vs. gibi ancak bu haberler henüz çok spekülatif), Epic Software
Unreal Tournament 2003 ile Unreal 2’yi duyurdu ve kısa süre sonra da yayınladı.
Neyse ki Epic Software’in, oyuncuları internet başında, oyun haberleri peşinde
süründürmek, ekran görüntüleriyle uzun süre oyalamak gibi kötü alışkanlıkları
yok. (Kötü tecrübeleri hatırlayalım; Half-life 2, Doom 3, Duke Nukem Forever
vs.). Unreal 2’nin baygın ve kısa konusunu bir kenara bırakacak olursak, 4 sene
sonrasında görsel bağlamda doğal olarak oldukça geliştiğini ve sistem
gereksiniminin de yükseldiğini gördük. Aynı oyun motorunu kullanıyor olmalarına
rağmen UT2003 ise daha ortalama sistemlerde de çalışabilen bir oyun olarak göze
çarptı. (Bu farkı, UT2003’te karakterlerin konuya göre scriptlerinin, konuşma
animasyonlarının vs. olmamasına ve uzak manzaraların olmamasına bağlayabiliriz.)
Yeni oyunun tüm karakterleri bol kaslı ve dolgun tipler olarak tasarlanmıştı.
İlk çıkan UT’deki çelimsiz tipler yerine ağır zırhlara bürünmüş gladyatörler,
Mısır firavunu tipinde veya mazoşist tiplerde çeşit çeşit savaşçılar boy
göstermişti. Bu oyunla birlikte, yeni bir oyun tipi de FPS maçlarına katılmıştı:
‘Bombing Run’. Bu oyun tipinde bir nevi futbol maçı havasında, taşırken silah
kullanamadığınız bir küreyi, rakip kaleye götürüp gol atmak gerekiyordu…

…ve Unreal 2004 duyuruldu


Biz oyuncular olarak daha Unreal Tournament 2003’e adapte olamadan ve oyun
yaygınlaşamadan Unreal Tournament 2004 duyuruldu. Bu ticari bir taktik miydi
yoksa UT 2003 aceleyle çıkarılmış bir oyun muydu bilemiyoruz, ancak UT2004
haberi oyuncuları oldukça meraklandırdı. “Biz UT2003’ü boşuboşuna mı aldık?”,
“UT2004 bir eklenti paketi mi olacak?” gibi sorular kafaları kurcaladı. Neyse ki
Epic Software konuyu ve oyunun çıkış tarihini süründürmeden sözünde durdu,
demolar yayınlandı ve oyun 16 Mart’ta piyasaya sürülecek.

Bir eklenti paketi mi?

UT2004, bir eklenti paketi mi sorusunun cevabı ne evet ne de hayır. “Evet”
çünkü oyun önceki oyunla aynı konsepte dayalı ve bir yeni – muhteşem – oyun modu
dışında önceki oyun modlarını aynen içeriyor. UT2004, görsel olarak; yeni modun
ve savaşçı tasarımlarının dışında bir yenilik içermiyor. Sorunun cevabı aynı
zamanda “Hayır”, çünkü yeni alt-yapı geliştirmelerini ve yeni oyun modu; uçak,
hovercraft, tank, jip vs. gibi taşıtları da kullanarak, iki takımın haritadaki
stratejik noktaları ele geçirmeye çalıştığı “Onslaught” modunu içeriyor. Bu
modda, bir cephe savaşının her türlü seviyesinde kendimizi bulabiliyoruz. Bir
bakıyorsunuz tankı sürüyorsunuz, bir bakıyorsunuz jipin arkasında makinalı tüfek
başındasınız. Veya elinizde anti-araç silahıyla uçakları avlıyorsunuz.

Bu yeni modun ötesinde Unreal Tournament 2004 alt yapı olarak da oldukça
geliştirilmiş. Voice-over-ip sayesinde oyun içinde mikrofonla konuşabiliyoruz.
Ayrıca oyun içinde kurulu bulunan “konuşma tanıma” sistemi sayesinde botlara
elinizle komut vermek yerine sesinizle komut verebiliyor ve elinizi klavyeden
kaldırmadan savaşınıza devam edebiliyorsunuz. Bu özellik gerçekten çok faydalı
çünkü, bir uçağı kontrol ederken ve bir roket size kilitlenmişken, botlara komut
vermekle harcayacak zamanınız olamıyor…

Yeni bölümlerin yanı sıra oyuna ilk UT oyunundan öğeler de tekrar eklenmiş.
Bu eklentilerden birisi oyun modlarına yapılmış. “Assault” oyun modu tekrar
bizimle. Bu oyunda bir savunmacı bir de saldırgan takım bulunuyor. Savunmacı
takım örneğin nükleer bir füzeyi taşıyan aracı korurken, saldırgan takım, bu dev
aracın güvenlik sistemlerini aşıp nükleer füzeye ulaşmaya çalışıyorlar.
Saldırgan takım verilen sürede başarısız olursa, füzeyi taşıyan modül tüm
araçtan ayrılıyor ve güvenliği sağlanmış oluyor.

Unreal Tournament 2004’ün yapay zekası geliştirilmiş. Botlar, oyundaki tüm
taşıtları kullanabilecek ve sizin kullandığınız taşıtlara yardımcı olarak
binebilecek zekaya sahipler. Ayrıca kendilerini savunmaları ve takım oyununa
olan uyumları da geliştirilmiş.

İnternette, önsiparişleri alınmaya başlamış olan bu son derece eğlenceli
oyunu mutlaka edinin. Hatırlatma: Oyun bir son dakika sorunu çıkmazsa 16 Mart’ta
piyasaya sürülecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu