Oyun Ön İncelemeleri

Unreal Tournament 3

1998 Yılında Unreal diye bir FPS çıkıp hayatımıza girmişti, dün gibi
hatırlarım Quake serisi revaçta 3Dfx Voodoo ortalığı kavuruyor. Unreal piyasaya
girdiğinde tüm teknolojileri destekleyen ve piyasadaki en büyük, haliyle o
zamanların tek oyunu Quake ve Id Software yapım ekibine karşı bir duruş
sergiliyordu. O günlerde genelde FPS standartlarını Id Software belirler
sonrasında diğer firmalar Id’nin belirlediği çizgiler üzerinden devam ederdi,
komik ama gerçekler bunlar. Unreal daha piyasaya ilk girdiği gün inanılmaz
grafikleri, açık ve kapalı mekan dengesi ve hızlı oynanışı ile birçok insanın
gönlünde taht kurmuştu. Hele ki yapay zeka herhalde Unreal oyunu ile beraber o
zamanlar zirve yapmıştı. Tüm teknolojik nimetlerini oyuncuları asla sıkmayan ve
zorlayan yapay zekalı karakterleri ile farklı olduğunu ve bu piyasada farklı
şeylerde yapılabileceğini göstermişti. Oyunun başarısı kaçınılmaz serinin devamı
ise kesindi; Unreal Tournament, Unreal 2, ve Unreal Tournament 2004 derken;
ellerimiz avuçlarımız, ekran kartlarımız, konsollarımız hep beraber Unreal
Tournament 3’ü beklemeye başladık.

Her yayınlanan video bizi biraz daha kendine çekerken, biraz daha
düşündürüyordu(!) Oyunun yeni nesil konsollar ile beraber PC için geliştirilecek
olması işin konsol bölümünde sorun çıkartmıyordu, ama düşünceye iten PC
tarafında işlerin nasıl olacağıydı. Bu noktaya yazının sonunda uzunca
değineceğim. Dilerseniz fazla uzatmadan Unreal Tournament 3’ün PC demosuna bir
genel bakış yapalım.

Eski tatlar

Oyun bildiğimiz eski tadından hiçbir şey kaybetmemiş, su katılmamış Unreal
oynayışını tamamen sergiliyor, bunu hemen belirtelim. Kontrollerde ne eski
oyuncular nede yeni oyuncular hiçbir sorun yaşamayacak. Demo ilk kurulduğunda
biraz basit, ama hoş ara yüzü bizi fazla gezdirmeden; gerek video, gerek ses
gerek kontrol ayarlarını yaptırıyor. Daha sonrasında ise hem merak hem de yeni
nesil bir Unreal oyununa olan açlığımızla, bize sunulan Instant Action ve
Multiplayer seçeneklerinden birini seçip demoya başlıyoruz. Instant Action tek
başımıza botlara karşı oynanan bir mod ve bunu seçtiğinizde karşınıza 4 ayrı
oyun tipi çıkıyor. Bunlar sırası ile; DeathMatch, Team Deathmatch, Vehicle CTF
ve Duel.

Bu 4 mod içinde belki de en takdiri hak edeni aynı bir BattleField tarzını
anımsatan, ama kesinlikle daha hareketli ve zevkli olan Vehicle modu. Adından da
anlaşılacağı gibi birçok araç ile beraber ortalığı kasıp kavurmak mümkün.
HoverCraft’dan tutunda tank ve ciplere kadar araçları bulabilirsiniz.Ama beni en çok kendine çeken ise Death Match’ta iken Dünyalar Savaşları filmini ve Half
Life oyunlarındaki Tripod ismi ile anılan örümcek benzeri robotu kullanmak.
İnanın çok keyifli ve bir o kadar yıkıcı.

Demoyu oynarken kendinizi bir an olsun eski günlerde hissetmeniz olası, çünkü
demo o kadar tadında sunulmuş ki, bundan önceki yaptığınız Unreal hareketleri
taktikleri hatta ve hatta kızdığınız yönler aynen oyunda barınmakta. Yön
tuşlarını aynı yöne 2 defa veya daha fazlası bastığınızda klasik Unreal hareketi
olan “Hızlı Adım” aynen devam ediyor. Özellikle roketlerden kaçmak ve hız alıp
bir yerlere atlamada kullanamaya devam edeceğimiz kesin. Yani hep derim son
dönemlerde eski nesil dostları önümüze yeni nesil diye giydirip, biraz daha
geliştirip sunmaları, ama bunların kararında ve tadında olması sonucu inanılmaz
yapımların ortaya çıkması ile Unreal Tournament 3’te karşılaşacağımız kesin.

Silah yelpazesi

Oyundaki silahlara gelirsek demo içinde eskiden alıştığımız silahların
varolduğunu görüceksiniz,ama eski silahlarımızın eskisi gibi göründüğü
söylenemez animasyon olarak mekanik olarak çok gelişmiş durumdalar ve birazda
vuruş ve güç pozisyonları dengelenmiş. DeathMatch ve TeamDeathMatch modlarında 2
harita kullanılabilir durumda ve bu haritaların birisi inanılmaz dağ ve güneş
ışık oyunları eşliğinde sergilenirken bir diğer daracık sokak ve otel manzaralı
bir mekan olarak tasarlanmış, bir gerçek var oyunu iyi bir sistemde oynarsanız
birçok detayı izlemek ve gözünüzün takılması yüzünden cidden sıkıntıya
düşeceksiniz. Bu 2 haritaya ek 1 tane de Vehicle CTF moda özel harita demo içine
dahil edilmiş. Bu arada oyunun online olarak inanılmaz bir altyapısı olduğu
ortada tümü yurtdışı server’ar olmak üzere, birçok serverda hiçbir sorun
çıkartmaması ve inanılmaz zevkli savaşların yaşanması gerçekten harika.

Unreal Tournament 3 benim sistemimde çalışır mı?

Son günlerde gelen demolar içinde Call Of Duty 4 ile beraber Unreal Tournament 3
demosu inanın takdiri çok hak ediyor. Oyunların içerik olarak oyun olarak iyi
olmaları, teknik yönlerden birçok kez eksiklik yaratmaları, ama oyuncuların iyi
bir oyun olduklarını kabul ettikleri için bu noktayı görmezden geldiklerini
biliriz. Ama gerçek şu ki bu iki yapım optimizasyon denilen olayı herhalde
istenildiğinde hakkı ile nasıl yapıldığını gösteriyor.UT3 demo olmasına rağmen sistemi dengeli kullanan bir yapıya sahip, grafik
bölümünde karma karışık bir dünya opsiyon yerine çok daha sade ve birkaç tane
bardan ibaret teknoloji seviyesi ile işi çözmüş. Yani onu açıp bunu kapatayım
diyemiyorsunuz çözünürlük, Render, model detay ve kaplama detayından başka video
teknolojileri içinde kaybolmuyorsunuz. Sade bir şekilde sisteminize göre
optimize edip direk oyuna başlıyorsunuz. Grafik motoru sizin sisteminizin
özelliklerine göre kendini yapılandırıyor. Yani oyunu orta seviye bir kartta
bile üst detaylarda oynarken her şeyi tam yapmanız mümkün, ama üst seviye bir
ekran kartında tam detay yapınca asıl grafikleri görmeniz anlamına geliyor. Yani
oyun motoru kendini ölçeklendiriyor diyebiliriz. Bu yüzden neredeyse piyasadaki
eski yeni tüm donanımlar ile PC cephesinde muhteşem bir uyum sağlanmış. Oyunun 4
çekirdek işlemci desteğinden tutunda SLI destekli ekran kartı sistemlerine bile
destek vermesi herhalde Unreal 3 motorunun nasıl güçlü olduğunu anlatmaya yeter.
Ben oyunu 2 ayrı sistemde denedim ve iki sistemde de şaştım kaldım. Pentium D
840 İşlemci, 2GB ram, 512MB X800 ekran kartlı sistemde oyun tüm detaylar açık AA
kapalı olarak 30 FPS’de rahatça çalışırken bir diğer sistem olan; Pentium4 2.6,
1GB ram, 256MB X600’de Render ve kaplama detayından biraz ödün vererek azda olsa
takılmalar yaşayarak, 20-25FPS değerinde bir performans göstermesi ve
görselliğinin gene de iyi olması beni çok sevindirdi. Shader Model 2.0 kullanan
ekran kartlarında oyunun düşük ya da yüksek detaylarda çalışması mümkün, ama tüm
nimetler için her zaman daha fazlasına ihtiyaç var. Oyun Shader Model 3.0
desteğinin yanı sıra Ageia Fizik Kartı’na destek vermesi yüksek seviye ekran
kartlarında görselliğin ve detayın artacağını, ekstra fiziklerin ortaya
çıkacağının kanıtı.

Son sözler

Son olarak oyunun teknik yönüne bir ekleme yapıp son sözlere gelmek istiyorum.
UT3 sizin Ageia Fizik Kartı’na sahip olsanız da olmasanız da Ageia sürücülerini
kuruyor ve bu sürücüleri kaldırdığınız zamanda oyun açılmıyor. Ayrıca son
yayınlanan yaması bazı Windows sistemlerinde iyileştirme yapıyor, bu detayları
atlamak oyunu yeniden kurmanızı kaçınılmaz hala getirebilir.

Yapımın gerçekten harika olacağına kuşku yok. Özellikle Multiplayer ile de
ömrünün uzun olacağı Singleplayer oynayıp köşeye atılmayacağı bir gerçek. İşin
özüne gelip demodan göründüğü kadarı ile oyun olmuş mu derseniz demoyu
indirmediğiniz ve oyunun geri sayımının sürdüğü şu günlerde heyecanlanmadığınız
için sonradan pişman olacağınızı garanti edebilirim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu