Makale

Unutulmayan Diyarlar #12

Unutulmayan Diyarlar’da Mage: The Awakening’in hikayesi bu hafta son buluyor.World of Darkness’ın bu en karmaşık ve kompleks kurulumu masaüstü rol yapma oyunu oynayanların kalbinde özel bir yer işgal ederken ben de sizinle beraber okuyarak bu kurulumu öğreniyorum.

Bir büyücünün ruhu uyandığında (Awakening), bir daha asla normal yaşamın parçası olamaz. Arkadaşları ve ailesi sonsuz uykunun esirindeyken, onunla ilgili neyin olup bittiğini kavrayamaz. İradesiyle gerçekliği değiştirebilen büyücü, gerçeklik denilen yalanın ardında yatanları artık bilmektedir ve sevdiklerinin bilgisi dışında bir dünyaya dahil olmuştur.

Bu sebeple çoğu büyücü kendi dünyalarına kapanır, topluluklar halinde kendileri gibi düşünen insanlarla birlikte evrenin sırlarını aralamaya başlar. Dışarıdan bakan birisi için, oldukça içine kapanık ve yeni bir çevreyle takılmaya başlayan büyücü, bu çevresiyle dahil olduğu eski hayatını karıştırmaz. Kimseyi aramamaya başlar, insanların yaşamlarından çıkar, tamamen yeni bir dünyada yeni bir hayata başlar.

Büyücüler oldukça geleneksel bir iletişim sistemine sahiptir. Çırak ve Usta ilişkisi ve hiyerarji büyücülerin dünyasında oldukça mevcuttur. Çoğu büyücü için demokresi ve diğer türlü egalitarianizm hareketleri saçmalıktır ve uyuyan insanların dünyasında kalmalıdır. Bir büyücü diğer büyücüden güçlüyse, ondan üstündür bu sebeple eşitlik ideaları anlamsızdır. Modern dünyanın büyücüleri bu tarz kurallara uyarak yaşarlar ve bunu değiştirmeye çalışmazlar. Çoğu antik Atlantis kültürü ile modern kültürden daha çok ilgilidir.

Bütün bunlara rağmen modern zamanın getirileri ile büyücüler kendilerini daha farklı idealler ile uğraşırken buldu. Bazıları için bu durumlar büyücülerin gerçek amacından saptıran idealler bazıları için ise Uyuyan’ların Büyücü dünyasını kirletme yöntemi.

Her büyücü bir yoldan gider, bu yol Supernal Evren’e Watchtower’dan bağlanır. Tabii ki fiziksel bir yoldan değil daha çok metafiziksel bir yoldan bahsediyoruz. Ruhun izleyeceği rota daha çok. Her evrenin kendi metafiziksel kuralları varken bazıları başka prensipleri daha çok ön plana çıkartır. Bu kurallar “Arcana” olarak bilinir.

Her büyücünün ayrı bir Arcana’sı vardır. Başlangıçta öğrendiği ilk Arcana ise uyanışından sonra, bulunduğu evrenin kendi kurallarını sembolize eder. Farklı Arcana’ları kullanan büyücüler farklı gruplar halinde bulunurlar.

Acanthus, Mastigos, Thyrsus, Moros ve Obrimos olarak bilinir. Bu farklı Arcana grupları Supernal Evrenlerin farklı bölümlerini sembolize eder, Obrimos için bu Aether iken Acanthus için Arcadia’dır vb.

Ve evet, Mage: The Awakening yazı dizisinin sonuna geldik, size burada Mage’in karmaşık hikayesini elimden geldiğince düzgün bir şekilde anlattığımı umuyorum, gerçekten Mage, World of Darkness kurulumu içinde bambaşka bir yere sahip ve Masaüstü Rol Yapma Oyunlarıyla ilgileniyorsanız okumanız gereken bir hikayesi var.

Gelecek hafta Unutulmayan Diyarlar’da hafiften Dungeons and Dragons’a geçeceğim artık, büyünün, ejderhaların ve 20’lik zarların hükmettiği bu kurulum, her şeyin başlangıcıydı aslında…
Unutulmayan Diyarlar’da haftaya görüşmek üzere!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu