Valorant kötü giden oyunlar için teslim olma özelliği getiriyor

Valorant resmi web sayfasında yayınlanan bir yazı ile Riot Games geliştiricileri olaya açıklık getirdi. “Valorant’a Sor” olarak geçen soru-cevap yazısında oyuncular sordu, geliştiriciler cevapladı. Oyuna erken teslim olma özelliği eklenecek. Bu özellik Valorant 1.02 yamasıyla birlikte oyuna ekleniyor.

Valorant kötü giden oyunlar için teslim olma özelliği getiriyor

[reklam=496]

Biliyorsunuz çok oyunculu oyunlar oynarken işler her zaman yolunda gitmeyebiliyor. Özellikle bazı oyunlarda maç süreleri uzun olduğu için kötü giden oyunlar uzayarak eğlenceyi ızdırap haline getirebiliyor. Valorant için bu anlamda iyi bir haberimiz var. “VALORANT’a Sor” isimli soru cevap türündeki blog yazısıyla geliştiriciler Valorant ile ilgili birçok soruyu yanıtladı. Merak edilenler hakkında açıklamalar yaptı.

“Valorant’ta teslim olma seçeneğimiz olacak mı?” Sorusuna verdikleri cevap çok temiz bir açıklama niteliğinde. Kıdemli Yapımcı Ian Fielding’in verdiği yanıt şöyle:

Ian Fielding:” Evet! 1.02 Yaması ile birlikte erken teslim olma seçeneği de eklenecek. Sistem hakkında ayrıntılı bilgi edinmek ve nasıl çalıştığını öğrenmek için lütfen yama notlarına göz atın.”

Valorant için yayınlanacak olan 1.02 yamasıyla birlikte oyunun bittiğini hisseden takım, artık teslim olarak mağlubiyeti kabul edebilecek. League of Legends gibi maçların uzun sürebildiği çok oyunculu oyunlarda bu sistemin faydasını daha önce görmüştük. Valorant için eklenecek bu özelliğin de bu anlamda faydalı olduğunu söyleyebiliriz. Valorant 1.02 yaması için yama notları henüz Riot tarafından paylaşılmadı. Açıklığa kavuşturulması gereken konu ise teslim olma durumundan MMR kazanç ya da kayıplarının nasıl etkileneceği. Kasıtlı olarak oyunu zehir eden bir takım arkadaşıyla birlikte kaybedilen MMR puanlarının teslim olma durumunda hafifletilmesi gerekiyor. Zira takım olarak verilen bir kararın bir oyuncunun kasıtlı davranışlarından daha az zarar verici olduğunu söyleyebiliriz.

Bu aslında çok oyunculu oyunlar için büyük bir problem. Valorant için ise daha sakıncalı çünkü oyunda sesli sohbet gibi bir gerçek var. Takım büyük farklarla geriye düştüğünde düşmanlarınızın sayısı istemsizce artabiliyor. Bir anda ortalık gerilebiliyor ve bunun sonu zehirli sohbet blokları ve sesli sohbet üzerinden yapılan sevgi gösterileri olarak bitiyor. Bu anlamda erken teslim olma hem zaten bitmiş oyunların gereksiz bir şekilde uzamasının önüne geçiyor, hem de insanlar birbirini suçlamaya başlamadan oyun bitmiş oluyor. Topluluk için büyük önem arz ediyordu.

Exit mobile version