Röportaj

Valve patronu Gabe Newell ile röportaj

Şimdiye kadar Merlin’de büyük isimler konuk olarak yer aldı, bunu zaten biliyorsunuz. John Carmack, Ken Levine, John Romero bunlardan bazıları ve bu kişilerin ortak noktaları, oyun dünyasına yön veren önemli isimlerden olmaları. “Öncü”, “yön verici”, “yenilikçi” kalıbına en çok uyan isimlerden birisi de Valve Software’ın patronu Gabe Newell’dır. Şimdi de Merlin’de onu konuk ediyoruz.

İyi okumalar.

Merlin’in Kazanı (MK): Öncelikle Game Developers Conferance 2010’da aldığınız ödül için tebrikler. Neler hissettiniz?

Gabe Newell (GN): Stresliydi. Halk karşısında konuşmayı sevmiyorum.

MK: Portal 2’nin PS3’e de gelecek olması, diğer Valve oyunlarının da PS3 için çıkacağının bir göstergesi olabilir mi?

GN: Evet.

MK: Half-Life, FPS oyunlarına sinematik anlatımı getiren ilk FPS’lerden, ancak uzun süredir sessizliğini koruyor. Bu zaman diliminde piyasaya sürülen FPS oyunları hakkında ne düşünüyorsunuz?

GN: Geçtiğimiz senelerde ticari ve eleştirel anlamda başarılı FPS oyunları çıkarıldı (Gabe, herhangi bir isim vermiyor).

MK: Steam’in geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

GN: Steam’le birlikte hem tüketicilere, hem de içerik yaratıcılara bir değer yaratmaya çalışıyoruz. Bugün insanların ne kullandığına ve gelecekte nereye gideceğimize bakıyoruz.

MK: Valve, mod yapımcılarına verdiği destekle de biliniyor. Özellikle Counter-Strike, online arenada bir dev halini aldı. Portal da çok iyi bir fikirdi. Şimdi de DOTA için anlaşmaya vardınız. Baktığımızda Valve hep başarılı işler yaptı. Bu başarınızın kaynağı nedir?

GN: Sırrımız bir oyuncu gibi düşünmemiz. Daha fazla destek almaktan yararlanabileceğim hangi oyunları biliyorum? Counter-Strike, Team Fortress 2, Day of Defeat, Portal… bütün bunlar bu profile uyuyor.

MK:  Portal 2 için “yaptığımız en iyi oyun” demiştiniz. Nedir Portal 2’yi ön plana çıkaran ve onu “en iyi” yapan?

GN: Bugüne kadar yaptığımız her şeyden, oyun yapmanın bütün yönleri hakkında çok şey öğrendik. Portal 2 de bunun sonuçlarını çok iyi yansıtıyor.

MK: 3D özelliğinin bir sonraki Portal’da olabileceği söylenmişti. Bu, Portal 3’ün geleceğinin bir kanıtı mı?

GN: Hayır. 3D, oyunlar için çok da önemli değil. Half-Life’dan beri bütün oyunlarımız stereoscopic 3D desteği barındırıyor. Bu film yapımcıları için büyük bir problem, ama oyunlar için değil.

MK: Source çok başarılı bir motor, ama Valve’ın bununla yetinmediğini ve Source 2’yi geliştirdiğini düşünüyoruz?

GN: Eğer son Portal 2 videolarını gördüyseniz, Source motorunu ilerletip, ona neler ekleyebildiğimizi de görmüşsünüzdür.

MK: Sizce bir oyun filmi nasıl olmalı? Oyunla aynı işleyişte mi olmalı, yoksa konsept değiştirilmeli mi?

GN: Bence yaratıcı kişi (oyun geliştiricisi ya da film yapımcısı) fanların isteklerini nasıl karşılayacağını bilmeli. Bence Brad Bird, filmini konu alan oyunu için tasarımda çalışmasa, oyun çok kötü olacaktır. Önemli olan, yaratıcı takımların müşterilerine hizmette daha fazla alete sahip olması.

MK: Alyx’i oynanabilir karakter olarak düşündünüz mü hiç?

GB: Elbette. Sanırım Dog (Half-Life’daki Alyx’in mekanik arkadaşı) olarak oynamak isterdim.

MK: Valve, Half-Life dışında senaryolu farklı bir FPS oyunu düşünüyor mu? Ayrıca Counter-Strike’ın devamı da merak ediliyor…

GN: Her zaman sınırsız sayıda oyun fikri hakkında düşünüyoruz. Bu konuda bir bilgi yok.

MK: Sizce oyunlar için 3D özelliği şu an gerekli mi?

GN: Bir oyun tasarımcısı ya da oyun motoru için 3D, framerate’ten başka bir şey değildir. Daha büyük bir sorun, bunu kabul edecek sunum sistemlerinin olması. 3D filmler, yapım, dağıtım ve sunum anlamında her şeyi değiştiriyor. 3D oyunlar daha çok çözülmüş bir problem. Sadece iyi sunum çözümleri lazım.

MK: Az evvel Duke Nukem’in 2011’de çıkacağı söylendi nihayet. Siz de bu oyunu merak ediyor musunuz 🙂 (Evet, o akşam Gabe abimizle sohbet ediyorduk).

GN: Tabii ki. Birçok hayranı gibi ben de Duke’ün dönüşünü uzun süredir bekliyordum. Oynamak için sabırsızlanıyorum.

MK: Şu an en çok hangi platformda oyun oynuyorsunuz ve mevcut PC sistem konfigürasyonunuz nedir?

GN: PC’mde oynuyorum. İşlemcim bir Intel Gulftown 6 çekirdek/12 thread işlemci. ATI 5970 kartım var. 12 GB RAM hafızası var. 300 GB’lık Crucial RealSSD sabit kullanıyorum. Yedekleme için 2TB’lık Western Digital kullanıyorum. Monitör olarak 42” Panasonic Full HDTV kullanıyorum.

Konfigürasyonumdaki en zayıf halka ekranım, çünkü çözünürlükle ilgili problemleri var. Tarih öncesi bir Microsoft ergonomik klavye ve Razer farem var.

MK: Gerçekten iyiymiş. Zaman ayırdığınız için teşekkürler.

Yardımlarından ötürü Özgür Yıldız’a teşekkürler.

Merlin’in Kazanı (MK): First of all we want to congratulate you for the award you won in GDC 2010. How did it feel that day?

Gabe Newell (GN): Stressful.  I don’t particularly like public speaking.

MK: We were all shocked when we saw you on Sony’s stage at E3. Portal 2 is coming out on PS3. Does it increase the probability of other Valve games coming out on that platform?

GN: Yes.

MK: Half-Life was the first in cinematic storytelling on FPS genre. The series was silent lately. What do you think about the FPS games released in that silent period of Half-Life? Do you think any of them are successful?

GN: There have been a lot of commercially and critically successful FPS games released in the last few years.

MK: Steam is a great platform. It has millions of users. What do you think about Steam’s future?

GN: The way we think about Steam is to try to create value for consumers and for content creators.  We look at what people can use today, and think about where we need to go in the future.  Steam Play and Steam Cloud are two features that increase the value of content by making it more accessible to customers when and where they want it.

MK: Valve is known with its support for mod developers. Especially Counter-Strike has been very successful on online arena. Portal was a really good idea. Now you have a deal for DotA(Defense of the Ancients). What’s the source of this success? Will you continue on these kind of steps?

GN: Well, the secret of that kind of success is to think like a gamer.  Which games do I know of that would benefit from getting a lot more support?  CS, TF-2, DoD, Portal, … all fit that profile.  We will continue to do that so long as there are teams that have all the pieces and just need a boost.

MK: You said that Portal 2 is the best game you have ever did. Seems like it has points that you really trust on. What makes Portal 2 leave Half-Life behind and making it “the best”?

GN: We have learned a lot about every aspect of making games from everything we’ve done.  Portal 2 distills that very well.

MK: It has been told that 3D tech will be on the next Portal game. Is this an evidence of a third Portal game?

GN: Nope.  3D is not a big deal for games – our games have all had stereoscopic support all the way back to Half-Life.  It’s a big problem for movie makers, but kind of a non-issue for videogames.  It’s just not that hard, given how games work.  Any existing game could file off the rough edges (e.g. HUD elements, sprites as part of visual effects) quickly.

MK: Source is a successful game engine, but we think that Valve won’t stop and is already developing Source 2. Is it true that you are developing a new game engine?

GN: If you’ve seen the latest Portal 2 videos, you can see how far we’ve come in iteratively adding value to the Source engine.

MK: What do you think about game movies? How should they be made? Does it have to have the same concept with the game or not? I think that you don’t want a Half-Life movie.

GN: I think that the primary creator (a game developer or a movie maker) needs to figure out how to satisfy their fans desires for all of the media forms.  I think if Brad Bird isn’t involved in the design and implementation of a game based on his movie, then the game will suffer.  It’s about creative teams having a richer set of tools to serve their customers – not about finding the highest bidder/lowest cost manufacturer to fill out your property slots and take advantage of your launch marketing.

MK: Did you think about making Alyx as a playable character?

GN: Sure.  I’d probably want to play as Dog.

MK: Is Valve thinking about another FPS than Half-life? Something with a different story.

GN: We think about a near infinite number of game ideas all the time.  There’s no information content in that fact.

MK: Counter-Strike fans have a Facebook group over 250000 members which asking for a new CS game. Is there a possibility for a new Counter-Strike?

GN: See above.

MK: Do you think games need 3D tech now?

GN: To a game designer/game engine, 3D is a one time framerate hit.  The bigger issue is the deployment of acceptable presentation systems.  3D movies changes everything about production, distribution, and presentation.  3D games are pretty much a solved problem that is awaiting good presentation solutions.

MK: News just came and we know that Duke Nukem Forever is going to be released in 2011 🙂 Are you curious about it?

GN: Sure.  Like many fans, I’ve been waiting for a long time for Duke to return.  I can’t wait to play it.

MK: What’s the platform you play games most? What is your current PC configuration?

GN: PC.  My CPU is an Intel Gulftown 6 core/12 thread processor.  I’ve got an ATI 5970. I run Windows 7 64-bit with 12 GB RAM.  My boot drive is a 300 GB Crucial RealSSD.  My second is a Western Digital 2TB drive.  My monitor is a 42″ 1080P Panasonic HDTV, which has great color and lousy resolution.  The weakest link in this config is the monitor, and that’s just the resolution issue.  I have an ancient MS ergonomic/split keyboard, and a Razer mouse.

MK: Thank you!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu