Voidrunner
Günümüzde, içerisinde bulunduğumuz ekonomi düzeyine baktığımız zaman; en çok kazanç kazanan ve yatırım yapılan sektör sinema sektörü olarak karşımıza çıkıyordu. Fakat, özellikle son iki yıla baktığımız zaman, teknolojinin de bir hayli gelişmesiyle beraber var olan bir sektör bambaşka bir boyuta geldi: Video Oyun Sektörü!
Ünlü firmalar tarafından bir hayli destek gören video oyun sektörü, büyük firmaların yanında bağımsız firma adayları ile de kendisini her daim yenilemeye devam ediyor. Sektöre baktığımız zaman genel olarak yabancı firmaları görürken; yerli yapımcı sayısının bir hayli az olması hepimizi üzen bir durum. Fakat, ufak ufak bu sektöre dahil olduğumuz bu yıllarda; yeni bir yerli oyun daha bizlerle buluşmaya hazırlanıyor.
Voidrunner isimli yerli oyunumuz, refleks & uçuş oyun türü olarak karşımıza çıkıyor. Voidrunner, yaklaşık olarak 11 senedir görsel efekt sektöründe emek veren ve başarılı projeler ike karşımıza çıkmayı başaran İsmail Kemal Çiftçioğlu tarafından tek başına geliştirmeye başlandı. Daha sonra ki dönemde ise, Bahar Bazik ile yolları kesişen ikili daha güvenilir adımlar ile Voidrunner çalışmalarına devam ediyorlar.
Konferanslarda kendisini gösteren oyun, ünlü platform olan Steam Greenlight sisteminde ise tam dört günlük bir süreç sonrası yeşil ışık almaya hak kazandı. Geliştirme ve pazarlama aşamları için desteğe ihtiyaç duyan ekip, ünlü bağış sitesi Kickstarter’da desteklerimizi bekliyor. Şu an için ön alfa yani pre-alpha sürümünde olan oyuna gelin hep beraber bir göz atalım. Sizlere bir önceki paragrafta bahsettiğimiz gibi Voidrunner, refleks & uçuş oyunu olarak piyasada yer almaya hazırlanıyor. Tür olarak baktığımız zaman, açıkcası bizler de ilk duyduğumuzda klasik yalın bir oyun olarak karşılamıştık. Fakat oyun ile ilgili detaylar gün yüzüne çıktıkca, farklı bir yapıtın ortaya çıkacağını anlıyoruz.
Oyuna girdiğimiz anda, ilk olarak bir sinematik bizleri karşılıyor. Henüz tamamlanmamış olan sinematiğin bu halinin de etkileyici olduğunu belirtelim. Kısa bir sinematiğin ardından ise menü kısmına geliyoruz. Sade bir menü tasarımı kullanan ekip, arka planda ise hareketli bir tema seçmiş. Şu an ön alfa sürümünde olan oyun menüsünde; başla, araç seç, ayalar, kontroller, emeği geçenler ve tabi ki çıkış sekmesi yer alıyor. Ayarlar kısmında; ses ve grafik ayaları yapabiliyor iken, diğer ayarlamarın kapalı olduğunu görmekteyiz. Araç seçiminde ise; Void Hunter, Void Predator ve Void Disk olmak üzere üç adet farklı uzay aracımız bizlere göz kırpıyor.
Üç adet uzay araçlarımızın birini setçikten sonra başlamaya artık hazırız. Başla seçeneğine geldiğimiz zaman ise on bir bölüm karşımıza çıkıyor. Bu on bir bölüm seçeneğinden istediğinizi oynayabilirsiniz, yani belirli bir sıra şartı yok. Bölümlerden herhangi birine girdiğiniz zaman ise, bölüm hakkında bilgiler sizleri karşılıyor. Bölümün maksimum kaç dakikada biteceği, harita büyüklüğü ve şimdiye kadar en kısa sürede bitirilen zaman göstergesi belirtiliyor.
Oyun içerisinde de aynı menü kısmında olduğu gibi sadelik gözlere çarpıyor. Sol üst tarafta geçen süre yer alırken, orta kısmında kalan yol bilgisi ve enerji hakkında bilgiler veriliyor. Enerji, şu an için sadece hızlanırken azalma gösteriyor. Sol taraftaki haritaya baktığımız zaman ise düşmanları, enerji ve zaman arttırmak için alabileceğimiz nesneleri görmekteyiz. Yeşil renkte olan nesneler enerji artışına sebep olurken, mavi renk nesneler ise maksimum zamana bir 20 saniye daha ekliyor. Ayrıca orta tarafta ise, uzay aracımızın can kısmını görmekteyiz. Harita içi nesnelere çarpma ve düşmanlardan gelen hasarların sonuçları net olarak karşımıza çıkıyor.
Ön alfa sürümü ile tek bir oyun modu ile karşımıza çıkan oyun, görsel açıdan tatmin edici olduğunu söylebiliriz. Unreal Engine 4 oyun motoru kullanılarak geliştirilen oyun, geliştirilmiş savaş dinamikleri ile sizleri kısa sürede etkisi altına alabiliyor. Bunun yanında haritalarda gözlere çarpan Anadolu unsurları da bizleri evimizde hissetirmek için doğru bir seçim olarak kullanıldı. Ses efektlerini ise telif hakkı bulunmayan ses kütüphaneleri ile yapılan oyun, tam sürümü ile daha gerçekci ses efekti ve müzikleri ile karşımıza çıkacak. Bunun nedeni ise Unreal Tournament ve Deus-Ex’in efsanevi bestecileri Alexander Brandon ve Michiel Van Den Bos, müzikleri ile oyunda ki yerini alacak.
Henüz ön alfa sürümünde olan Voidrunner isimli yerli oyunumuzu, bir nebze de olsa ön inceleme tadında sizlere tanıtmak istedik. Şu an için yapabileceklerimiz kısıtlı olsa da, 2016 yılında tam sürümü hedeflenen oyun, tekli oyuncu modu dışında ilginç çoklu oyuncu modları ile bizleri farklı bir dünyaya davet ediyor. 2016 yılı sonlarında ise diğer platformlar için piyasada olacak olan oyunun, tam sürümü ile ilgili notlarını aşağıda bulabilirsiniz.
OYUNUN ÖZELLİKLERİ
– Tekli ve Çoklu Oyunculu olarak 11 oyun modu
– Modlar arasında Klasik Deathmatch, Capture the Flag, Team Deathmatch gibi modlar olduğu kadar tamamen Voidrunner’a özgü modlar da bulunmakta. Bu modlar sayesinde sinema filmlerindeki benzer heyecanlar yaşayabileceksiniz.
– Deneyim (Experience) ve Kazanım (Achievement) sistemi.
– Gemileri modifiye edebilme olanağı.
– Çoklu Oyunculu Modları Tekli Oyuncu olarak da yapay zeka sayesinde oynayabilme.
– Uluslararası oyunların kalitesinde detaylı tasarımlar
– 20’den fazla uzay gemisini uçurabilme imkanı.
– Hepsi birbirinden değişik 40’tan fazla bölüm.
– 3 farklı zorluk modu. Her zorluk modunun ise bölümleri birbirinden tamamen ayrı!
– Antichamber, Out There ve Stanley Parable’dan tanıyabileceğimiz Siddhartha Barnhoorn’dan sinematik bir müzik albümü
– Unreal Tournament ve Deus-Ex’in efsanevi bestecileri Alexander Brandon ve Michiel Van Den Bos’tan Multiplayer müzik albümü
– Görkemli bir bilimkurgu draması olarak sinematik bir hikaye modu
– Sanal Gerçeklik (VR) cihazlarına tam destek.