Oyun İncelemeleri

Warcraft III – Reforged

Warcraft 3 Reforged İnceleme: Kendisine PC oyuncusuyum diyen, ancak Warcraft ismini hiç duymamış olan sanıyorum ki yoktur. PC oyunculuğunun son kalelerinden biri olarak görülen, ancak ne yazık ki son yıllarda aldığı kararlar ile ciddi anlamda prestij kaybına uğrayan Blizzard’ın, oyun kültürüne en büyük hediyelerinden biridir Warcraft evreni. Yolculuğuna bir RTS olarak başlayıp, MMORPG’ye evrilen ve 15 yıldan uzun bir süredir aktif olarak milyonlarca kişi tarafından oynanmaya devam eden nam-ı diğer WoW, RTS olan atasını da unutturmuştu. 

Warcraft III – Reforged İncelemesi

İçerisinde bulundurduğu editör ile koskocaman, yeni bir tür doğuran Warcraft 3, geçtiğimiz yıllarda BlizzCon’da yeniden karşımıza çıkacağını duyurmuştu. Şahsen çocukluğumda da derin izleri olan Warcraft 3’ü bir kez daha, modern grafikler ile oynayabilmek, beni de fazlasıyla heyecanlandırmıştı. Gel zaman git zaman derken sonunda 28 Ocak’ta Warcraft III: Reforged adı altında oyunumuz yayınlandı. Ben de uzun süredir beklediğim yapıma hızlı bir dalış yaptım. Ancak baştan belirteyim, oyunu sıfırdan incelemeyecek, yalnızca yenilenen yönlerine yoğunlaşacağız. Buradan Warcraft 3: Reign of Chaos inceleme yazısına ulaşabilirsiniz.

Şimdi öncelikle Blizzard’ın duyurusundan itibaren Warcraft 3: Reforged için neler vaadettiğini hatırlamak gerekiyor. Oyunun duyurusunda geliştirilmiş grafikler, geliştirilmiş ara sahne sinematikleri, modern online altyapı, geliştirilmiş editör vaadlerin başında geliyordu. Burada oyuncuları kuşkusuz en çok heyecanlandıran durumların başında grafikler geldi. Keza her ne kadar oynanış olarak zamana meydan okumuş olsa da, grafiksel olarak yaşlanmıştı efsanemiz. Blizzard’ın resmi duyurusunun ardından en azından Starcraft 2 kalitesinde bir Warcraft 3 görmek için heyecanlandık. 

Oyun için yayınlanan oynanış görüntülerinde, özellikle ünitelerdeki detaylar beğenimizi kazanmıştı, ancak çevre görselleri ve özellikle zeminin detay eksikliği, orjinalinden pek de farklı gözükmüyordu. Blizzard tarafı ise durumun farkında olduklarını, geliştirmeye devam edeceklerini belirtmişti. Gel zaman git zaman derken ne yazık ki oyun çıkışında da zemin grafiklerinin hiç gelişmediğini görmek beni üzdü. Ayrıca oyunun genel ışıklandırmasında da neredeyse hiçbir geliştirme yapılmaması, Blizzard’ın tembelliğinin göstergesi oldu. Keza orjinal havayı bozmadan, biraz daha dinamik bir ışıklandırma, oyunu çok daha hoş gösterebilir, Reforged adının hakkını verebilirdi.

Warcraft III: Reforged‘ın bir diğer vaadi ise geliştirilmiş ara sahne sinematikleri olmuştu. Özellikle genç yaştaki WoW oyuncularını, Warcraft tarihini tam anlamı ile anlamak için heyecanlandıran bu durum, bir WoW oyuncusunun da Warcraft 3: Reforged’a şans vermesine neden oldu. Ancak ne yazık ki Blizzard ara sahneler konusunda da sözünü tutmadı. Giriş intro’sunu tam manası ile yenileyen Blizzard, hikaye esnasındaki diğer ara sahnelere ise dokunmadan geçmiş. Oysa tanıtım esnasında verdiği söz bu değildi. Bu konuda da yapım beni ve Warcraft hayranlarını hayal kırıklığına uğrattı. 
Yapımın bir diğer önemli vaadi de modern online altyapı olmuştu. Warcraft III: Reforged ile modern bir altyapıya kavuşacak olan online bölüm, ne yazık ki yine hataların gölgesine altında kaldı. Sürekli oyundan düşme, dengeleme sorunları, gecikme problemleri derken, Reddit ve forumlar hata mesajları ile doldu taştı. Blizzard ise büyük bir güncelleme yaparak sorunların önüne geçmeye çalışsa da, internette kopan yaygaraya pek de engel olamadı. Ayrıca ilk oyunda bulunan otomatik şampiyona oluşturma gibi özelliklerin de kaldırılmış olması, oyuncuları iyice kızdırdı.
Oyunun bir diğer vaadi ise belki de en önemli kısmı da sayılabilecek editör moduydu. Bu mod’da gerçekten de geliştirmeler yapılmış, oyunculara Warcraft III: Reforged üzerinde adeta yeni oyunlar üretme imkanı tanınmıştı. Keza MOBA türü de başlı başına Warcraft 3’ün editörü üzerinde geliştirilen DOTA’dan doğmuştu. Ancak Blizzard, DOTA ile başına geleni unutmamış olacak ki, Warcraft III: Reforged üzerinde geliştirilen tüm mod’ların fikri mülkiyet haklarının Blizzard’da kalacağını duyurdu. Bu durum da forumlarda adeta ifiale yol açtı ve oyuncuları isyan ettirdi. Bu durumun popüler geliştiricilerin şevkini kıracağını belirten oyuncular, Blizzard’ı eleştiri yağmuruna tuttu.
Uzun lafın kısası, Warcraft III: Reforged, genel hatları ile beklentilerin hayli altında kalan bir sürüm olarak karşımızda duruyor. Geliştirilen grafiklerin yetersizliği, ara sahneler için verilen sözün tutulmaması, teknik hatalar, çıkarılan özellikler ve editör mod’undaki hakların Blizzard’da kalması dolayısı ile genel anlamda bir hayal kırıklığı oluştu. Blizzard problemlerin çözüleceğini ve oyunun gelişmeye devam edeceğini söylemiş olsa da, bir remaster projesinin 2 yıl sürmesi ve sonucunun bu şekilde olması, oyuncuların güvenini kırmış gözüküyor. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu