Warcraft III: The Frozen Throne
Öncelikle bu oyuna sahip olabilmek için Blizzard’ın kayıtlı orijinal warcraft III oyuncularından biri olmanız gerekiyordu… Gerekiyordu çünkü kayıtlar doldu. Ancak herkesin merak ettiği Frozen Throne’un Starcraft Expension Pack Brood War kadar başarılı olup olmayacağı. Beta sürümündeki testlere baktığımda warcarft 3’ü hazırlayan takımın bu sefer bol strateji ve bol yeni üniteli takılmasız bugsız ve maksimum derecede eğlenceli bir oyun hazırlamaya çalıştıklarını söyleyebilirim. Sadece yeni üniteler eklemekle kalmayıp eski ünitelere de birçok yeni özellik eklendiğini de belirtmek isterim. Özellikle eski warcraft 3’te beredeyse hiç kullanılmayan human siege tank bu versyonda bir anti air ünitesine dönüşüyor. Üzerine eklenen roket lançır ile etkili bir ünite olmuş. Yine human’ın gyrokopter’ına brood wardaki corsair özelliğini andıran hava hedeflerine patalamalı hasar veren yeni bir chaingun eklenmiş. Şimdi launcher yerine lançır ve bunun gibi bir sürü değişik yazım yapıyorum ancak siz değerli okuycularımızın birer warcraft III manyağı olduğunu düşünürsek ben arapçada yazsam anlarsınız diye düşündüm… J Oyunun ilk beta çıktığından beri sürekli patch’i çıktı. Bunlar sırası ile v300, v301, v302, v303 ve v304. Her patchde balans değişiklikleri başlangıç para durumlarında değişiklik yapıldı bu yüzden sizlere bütün patchler yerine tabiki oyunun son hali olan v304 patch’i hakkında patchle beraber gelen txt dosyasındaki değişiklikleri yazacağım. Yayınlanan screen shotlarda ise oyunun yüklenme ekranı, ana oyun menüsü ve bir sürü yeni ünitenin screen shot’ı yer alıyor. Bunlar haricinde bu sefer oyunun has adamı Undead’lerin tarafına geçen Death Knight Arthas. Screen Shotlarda da göreceğiniz gibi bir cesedi andıran kireç beyazı yüzü, beyazlamış saçları, gözlerinin altındaki kırmızı torbaları ve pis pis sırıtan gülüşü ile baştan aşağı karizma olmuş. Bizim yerli dizilerdeki Zalim ve Seymen ağayı havada karada katlıyor adeta! Zaten ikisini toplasan ortalama bir Warcraft III oyuncusunun elindeki Arthas etmezler. Tabi dizideki rolleri itibari
ile.
Oyunda her ırka yeni ünite ve binalar eklenmiş. Bunlar herolarınıza item alabildiğiniz market tipi yapılar, yeni savunma kuleleri, yeni herolar, yeni hava ve kara üniteleri. Ancak bunları açıklamıyorum çünkü her versyonda bir sürü özellikleri değişiyor. Oyun piyasaya çıktığında ilk zoomu benim yapacağıma emin olabilirsiniz. Tabiki en işe yarar single ve multiplay taktikleri ile birlikte. Oyundaki diğer değşiklikleri oyunun resmi web sitesi ve resmi serverı olan battle.net ten öğrenebilirsiniz. Zaten Blizzard her yaptığı değişikliği buradan ve Blizzard.com dan anı anına bildiriyor. Ancak şu kadarını söyleyebilirim ki expension set beklenenden çok daha iyi!
Şimdi gelelim yeni ünitelerdeki şimdilik etkin değişikliklere, zira oyuna sahip olmayanaların bir işine yaramayacağı için yeni üniteleri yazıp burada sizleri üzmek istemiyorum. Mesela Orclardaki büyücü Taurenler (Spirit Walker olarak geçiyor) yada ne bileyim Humanların Spell Breakerları (Karşı tarafın büyülerini çalıp düşmana karşı kullanıyor ve immunue spell özelliği taşıyor) ve bunlar gibi daha bir sürü mükemmel yeni ünite. Oyuna sahip olmayan arkadaşlar screen shotlarına bakarak deri derin ah çekebilir.
BETA PATCH 304 (19-Mart-2003)
Balans Değişiklikleri
Blizzard’daki amcalar bu değişikliklerin başına birde not düşmüşler. Biz bu değişiklikleri oynadığınız oyunlarda yeni stratejiler denemeniz için yaptık. Lütfen yeni stratejiler deneyin. Aslına bakarsanız bende Warcraft III’e v1.04 için Human tarafına bir zoom yazısı hazırladım ancak geri kalan vaktimi Generals ve bu Frozen Throne aldığından dolayı yazının gerisi askıya alındı. Tabi Frozen Throne’un yaz aylarında çıkacağı ve bu oyunu çıkaran firmanın Blizzard olmasından dolayı yaz yerine kasım aralık aylarına kalacağını düşünürsek sanırım yazının gerisini de yazacağım.
Bina ve Upgrade Değişiklikleri
1) Oyuncular oyuna 500 altın ve 150 odun ile başlayacak. Bir önceki v303’te 750 altın ve 200 odun ile başlıyorlardı.
2) Barracks-Equivalentlar ve Altarlar artık daha pahalı.
3) Teknoloji binaları daha fazla odun daha az altın gereksinimi duyacak. Bunun çoğu stratejiyi değiştireceğini umuyorlarmış.
4) Town Hall-Equivalentlar ve The Haunted Gold Mine daha fazla odun isteyecek.
5) Town Hall-Equivalent upgradeleri daha fazla altın daha az odun isteyecek.
6) Çoğu upgrade daha altın daha çok odun isteyecek. Eski warcraft III’teki çoğu upgrade en pahalı üniteden daha pahalı idi. (3 Seviye saldırı upgradeleri)
7) Saldırı ve savunma upgradeleri haricindekiler araştırma zamanı olarak çok daha vakit alacak.
8) Humanlar ve Undeadler yeni kulelere sahip, The Arcane Tower (Human) ve The Nerubian Tower (Undead), bu iki kule daha çok hero avlamak için. Tabiki base’e saldıran heroları.
9) Shop hit pointi azaltıldı ancak saldırılarda direk hedef seçilmediği sürece az hasar almakta.
Savaş ve Hasar Değişiklikleri:
1) Normal damage şu anki patchde binalara karşı %70 daha etkili, eskisinde %50 idi.
2) Heroelar şimdi Aptly-Named ‘Hero’ Damage Tipli, daha çok Normal damage, ancak binalara karşı %50 damage ve hafif zırhlı ünitelere %100 damage. Bu durumda herolara tek menzilli ünitelere göre binlara karşı daha az etkili.
3) Piercing damage şimdi ağır zırhlı ünitelere karşı %200 damage vermekte, bir önceki versyonda %150 damage veriyordu. Bu durum okçuları ve menzilli saldırı yapan bütün üniteleri ağır zırhlı hava birimlerine karşı daha etkili yapmakta.
4) Magic damage şimdi hafif zırhlı ünitelere %75 damage vermekte, bu durumda hafif zırhlı ünitelerin ilacı büyü yapabilen mage sınıfı birimler.
5) 3 melee ünite bu versyonda orta sınıf zırhlı. Bu zırhları değiştirilen bu üniteleri artık daha tehlikeli kılıyor.
6) Siege sınıfı (Topçu) üniteler artık daha hızlı ve daha fazla hasar verebilmekte.
7) Ağır zırhlı hava üniteleri Gryphon Riderlar ve Frost Wyrmlar şimdi magic damage kullanmakta, bu orta sınıf zırhlı ünitelere karşı etkili olurken hafif zırhlı ünitelere karşıda etkili kılmakta.
8) Hava ünitelerinde çarpışan ünitelerin zırh sınıflarına göre birbirlerine verdikleri hasar puanları değişmekte. Bu durum hava savaşı stratejilerini baştan yaratmayı gerektirmekte.
9) Artık bütün hava üniteleri ağır zırhlı!
Experience Değişiklikleri:
1) Heronuz yokken dahi ünite öldürdüğünüzde heronuz tekrar canlandığı zaman experience almakta. Bu tek hero için geçerli eğer iki heronuz varsa canlı olan hero bütün experience’ı alır. Bu değişiklik hava savaşı ile experince toplayan oyuncular için yapılmış durumda.
2) Yüksek seviyeli harita üniteleri ve karşı savaş üniteleri artık daha az experience vermekte.
3) Yüksek seviyeli harita üniteleri artık orta sınıf zırha sahip.
4) Düşük seviyeli Heroelar %30 daha uzun sürede canlanmakta. Heroelar level 4 ve yukarı seviyede ise maksimum 2 dakika içinde canlanır.
5) Binalar tarafından öldürülen üniteler experience vermez!
Human Değişiklikleri:
1) Gyrocopterlar şimdi “Flak Cannons Upgrade” ile havadan havaya saldırılarda starcrafttaki siege tankın siege modda sahip olduğu splash damage’e sahip. Bununla toplu hava katliamları yapabileceksiniz artık!
2) Gyrocopterlar 1 food isteyen ünitelere dönüştürüldüler. Buda onların Expension Sette bol bol kullanacağımız anlamıyna geliyor!
3) Mortar Teams şimdi “Fragmentation Shards Upgrade” daha yüksek hasara sahip.
4) Knightlar kendileri gibi güçlü ünitelere karşı daha güçlü vurmakta.
5) Spell Breakerlar artık Feedback yeteneğine sahip, bu saldırı hedeflerin 10 mana çalmakta. Her puanda 1 hasar vermekte.
6) Spell Steal artık upgradesiz kullanılır halde gelmekte.
7) Spell Breakerlar artık “Control Magic” yeteneğine sahip, karşı tarafın yarattığı büyülü üniteleri yönetme gücüne sahipler. Ancak bunun upgrade’ini yapmanız gerekiyor.
8) Blood Magelerin “Mana Shield” yeteneği kaldırıldı ancak “Siphon Mana” yeteneği verildi, Dark Ranger’ların Life Drain’ine benzer bir yetenek, ancak bu life yerine manadan çalmakta.
9) Banish artık kendini kopyalayabiliyor ve hedef seçilen üniteyi %66 yavaşlatıyor.
10) Banish yemiş ünite, tamir edilemez hale geliyor, Büyülü saldırılardan iki kat hasar alıyor. The Sorceress saldırıları, Storm Bolt, ve Flame Strike saldırıları Banish yemiş ünitelere iki kat hasar veren saldırılardan yalnızca birkaçı.
11) Mark of Fire sadece büyü olarak geçmekte ve bir ünite yaratmaya gerek kalmamakta.
12) Dragonhawk Riderlar artık “Animal War Training Upgrade” den nasiplenmekte ve bunlarada etki etmekte.
13) Flame Strike mana gereksinimi 125’ten 150’ye çıkarıldı.
14) Flame Strike hasar puanları/saniye olarak 45/75/105’ten 35/65/90’a düşürüldü.
15) Flame Strike bug’ı olan %33 ünitelere daha fazla hasar verme sabit. Bu ünitelere karşı 45/85/120 damage/saniye demek.
16) War Engine Rocketlerin hasarı 75’ten 25’e düşürüldü ve menzilleri 400’den 500’e çıkarıldı. Bir kerede 3 roket yerine 10 roket ateşlenmesi eklendi.
17) Human Shop’ları Scroll of Speed satmayacak.
18) Scout Towerların fiyatı 70 altın/20 odundan 30 altın/20 odun’a indirildi.
19) Guard Towerlar artık hafif zırhlı, daha az yapım süresine sahipve 120 altın/60 odun yerine 80 altın/60 odun istemekte.
Undead Değişiklikleri:
1) Black Sphinx “Absorb Mana” yeteneğine sahip.
2) Abominationlar “Cannibalize” yeteneğine sahip, ancak sadece bir ceset lifelarını tamamen doldurmalarına yetmiyor.
3) Bir ünite Cannibalize kullandığında, ağır yara almış ünitelerde bu özelliği kullanmaya başlıyor. Grup halindeki seçili ünitelerde ise en çok hasar alan ilk kullanan oluyor.
4) Obsidian Statue’ler değiştirildi. Sadece iki yetenekleri var: “Spirit Touch” ve “Replenish Life”. Auto-Cast Area-Of- Effect özelliği olarak mana ve health restore etme özelliğine sahipler. İki tane kule kullandığınızda bir tanesinden daha hızlı restore yapmaz. Not: Heykeller artık Aura of Blight, Absorb Mana, veya Replenish Mana özelliğine sahip değiller.
5) Obsidian Statue’ler 3 food istiyorlar, 800 hit pointleri var, saldırı yapabiliyorlar ve orta sınıf zırhları var.
6) Black Sphinxe’ler her saniye 3 mana kaybediyor.
7) Devour Magic radius 400’den 250’ye indirildi ancak cooldown süresi de 12’den 6’ya düşürüldü.
8) The Meat Wagon’s corpse-carrying kapasitesi arttırıldı. “Cannibalize” ve “Raise Dead” otomatrik olarak vagonun içindeki cesetlere cesetler sanki yerdeymiş gibi uygulanabiliyor.
9) Shade hızı 270’den 350’ye çıkarıldı, ama hit pointi 250’den 125’e düşürüldü.
10) Scroll of Speed artık “Tomb of Wonders” da satılmakta. Ancak Black Citadel yapılı durumda ise.
11) Spirit Towerları yapabilmek için Graveyard yapmak zorunlu hale getirildi.
12) Halls of the Dead hit pointi 2000’den 1750’ye düşürüldü.
13) Black Citadel hit pointi 2300’den 2000’e düşürüldü.
Orc Değişiklikleri:
1) Catapultlar artık “Naphtha Upgrade” e sahip, vurdukları hedeflerin yakınındaki ünitelerde hasar almakta ve verdikleri hasar bir süre devam etmekte. Sanki yara açma gibi…
2) Level-1 Serpent Ward hit pointi 135’den 75’e düşürüldü.
3) Ethereal Spirit Walker hit pointi 350’den 500’e çıkarıldı.
4) Spirit Walkerlar “Ethereal Form” da iken büyülü saldırılardan iki kat hasar almakta.
5) Disenchant görüş menzili 400’den 200’e düşürüldü, mana gereksinimi 125’ten 50’ye düşürüldü ve cooldown süresi 3’ten 0’a indirildi.
6) Wand of Neutralization etki alanı 5 hedeften 8 hedefe çıkarıldı.
7) Watch Towerlar şimdi hafif zırhlı, yapım süresi daha çabuk, yapım maliyeti 110 altın/80 odun. Önceki maliyeti 155 altın/80 odundu.
8) Reinforced Burrows Upgrade’in adı “Reinforced Defenses” şeklinde değiştirildi. Maliyeti 50 altın/200 odun ve şimdiki araştırma süresi 45 saniyeden 60 saniyeye çıkarıldı. Fortified Armor “Watch Towerlara” ve “Burrowların” her ikisine de etki etmekte.
9) Liquid Fire damage/saniye 10’dan 5’e indirildi.
10) Batrider attack şimdi 1d4 + 18 damage, daha önce1d5 + 22 idi.
Night Elf Değişiklikleri:
1) Mana Burn cooldown süresi level başına 7/6/5 saniye.
2) Mana Flare damage cooldown süresi 1.5’yen 0.75’e indirildi.
3) Shadow Strike artık hava ünitelerine de zarar veriyor.
4) Wisps harket hızı 220’den 270’e çıkarıldı.
5) Tranquility cooldown süresi 120’den 60’a indirildi.
6) Tranquility mana gereksinimi 200’den 125’e indirildi.
7) Ancientlar artık köklerinden kurtuldukları zaman ağır zırh yerine orta sınıf zırha sahip. Buda ağaçlar ile saldırı taktiklerini biraz değiştirecek gibi.
8) Mountain Giant Hardened Skin şimdi her saldırıdan sonra 20 yerine 15 attack almakta.
9) Spirit of Vengeance çalışmaz hale getirildi. Summon ettiğiniz Spirit of Vengeance ölümsüz SoV’ları yakındaki cesetlerden summon etmekte. Bunlardan biri öldüğünde yada summon süresi dolduğunda yenisi üretilebilmekte.
10) Treantlar (summon edilmiş Force of Nature) artık Nature’s Blessing’den üretilmekte.
11) Anti-magic Potion alabilmek için Ancient of Eternity gerekmekte.
12) Clarity Potion artık “Ancient of Wonders” da satılmamakta.
Diğer Değişiklikler:
1) İkinci ve üçüncü herolar oyuna “Scrolls of Town Portal” ile başlayamayacak.
2) Multiplay oyunlarda müttefiklerin mini haritalarındaki hareket halindeki müttefik üniteler ayrı renkte binalar ayrı renkte olacak.
3) Gurup halindeki seçili binalarda aynı upgrade yer almakta ise iki binadan aynı anda ancak yarısı kadar sürede aynı upgrade yapılacak.
4) Ethereal unitler büyülü saldırılardan iki kat etkilenecek.
5) Bütün Backpack Upgradeleri 75 altın/25 odundan 50 altın/25 oduna indirildi. Backpack herolarınızın sırtına verdiğiniz extra item taşıma
çantaları. Diablo II LOD daki sandık artışı gibi bir olay yani.