Oyun Ön İncelemeleri

Warhammer 40K: Space Marine

Warhammer 40K evreni her zaman ilgi çekici olmuştur. Geniş dünyasında büyük bir yıkım ve savaş hakimdir. Mücadeleler asla bitmez, kan gövdeyi götürür, ırklar arasındaki çekişme sürer. Her savaşçı bayrağına ve kendi tarafına mutlak ölümüne bağlıdır. Kanının son damlasına kadar savaşır. Masaüstü oyunlarıyla kendine ait hayran kitlesi bulunan Warhammer 40K’nın oyunlarına sanal dünyada da rastgeldik.

Strateji oyunlarının usta yapımcılarından olan Relic, bu konuda harika bir iş çıkardı. Kendilerini daha önceden zaten Homeworld ve Company of Heroes gibi harika iki seriden tanıyoruz. Warhammer 40K strateji türünde başarılı örneklerle karşımıza gelse de, bu evrende geçen şöyle adam akıllı FPS veya TPS tarzında bir yapım geliştirilmedi. Vakti zamanında Warhammer 40K: Fire Warrior çıkmıştı, ancak onun da elle tutulacak pek bir yanı bulunmuyordu. Ancak Relic bu boşluğu dolduracak bir isimle çıkageliyor, hem de bomba gibi!

Savaşın bilinmeyen korkunç yüzü

Warhammer 40K: Space Marine resmi olarak duyurulmadan önce aslında etrafta el altından geliştirildiğine dair söylentiler çıkmıştı. Hatta yapımla ilgili birkaç video da internet ortamına sızmıştı. Aradan geçen zaman içinde tabii ki bu sır ortaya çıktı, resmi duyuru da yapıldı. Oyunla ilgili gelişmeler de gün yüzü gördü.

Gelelim elimizde tam olarak neler olduğuna Yapımda Captain Titus isimli karakteri canlandırıyoruz. Kendisi Graia’nın defansında Ultramarine’lerin ikinci grubunun lideri ve oldukça acımasız, korkusuz biri. Ork ordusu Imperium askerleri için araç ve silah üreten Imperial Forge Dünyası’na bir saldırı gerçekleştirir. Warboss’un amacı oldukça kuvvetli bir silah olan Warlord Class Battle Titan’ı çalmaktır. Titus ve yanındaki ufak gücün amacı da bu Ork saldırılarını yavaşlatmaktır. Ancak işin içine Chaos’un karanlık güçleri de dahil olur ve böylece büyük curcuna başlar.

TPS kamera açısından oynadığımız yapımda siper alma sistemi bulunmuyor.
Bunun yerine üstümüzdeki zırhımız bizim yegane korumamız olacak. Oldukça
dayanıklı olan bu zırhın kalkan özelliği bulunuyor. Aynı Halo’daki
Master Chief’in enerji kalkanı gibi. Enerji kalkanı yok olduğu zaman,
sağlığımız düşmeye başlayacak, senkronize şekilde düşmanlarımızı
öldürdüğümüzde, Titus sağlığını parça parça geri kazanacak. Öldürme ve
düşmanlar demişken, işte Space Marine’in en vurucu kısmını burası
oluşturuyor. Warhammer’daki savaşları, mücadeleleri oyunda hissedeceğiz.
Dövüşler oldukça kanlı ve vahşi bir biçimde olacak. Kullanabileceğimiz
yakın ve uzak mesafeli silahlar var.

Özellikle yakın dövüş
Chainsword, Power Axe ve Thunder Hammer tam bir kıyma makinesi görevini
görecek. Chainsword’la düşmanlarımızı ikiye bölecek veya kafalarını
kesebileceğiz. Gears of War 2’de Lancer Assault Rifle’ın testeresi ile
Locust’larla yakın dövüşlere giriyorduk.

Space Marine’de de böyle olaylara tanık olacağız. Saldırdığınız bir düşman silahını koruma olarak kullanacak ve Chainsword’u engelleyecek. O sırada düğmeye basmaya devam ettikçe, sonunda koruması kırılacak ve ortaya kanlı bir resim ortaya çıkacak. Titus, Chainsword’u rakibinin boğazından sokup, onun kafasını kesecek. Vücudunu iki bölecek. Bu durumlarda oyun yavaş bir çekime girip, bizlere sahneyi gösterecek.


Bolca adrenalin

Karakterimizin “Fury” adında bir özelliği de var. Bu özellik bizlere bazı yetenekler sağlıyor. Fury’i kullanarak zamanı yavaşlatacağız, böylece rakiplerimizi kafasından tek bir atışla öldürebileceğiz. Etrafınızda birçok düşman var ve sizi zorluyorlar. Hiç endişelenmeyin Fury’nin imkanıyla Titus ayağını yere vuracak ve çıkacak şok dalgası rakiplerinizi etrafınızdan bir anda silip süpürecek. Karakterimiz koşarak düşmanlarına omuz atabilecek. Bu omuz atma işi yeri geldiğinde hayatımızı kurtarabilecek. Kalabalık düşman sürüsü arasından bu şekilde yardırarak geçebileceğiz.

Eğer rakibiniz yara almış ve zayıf düşmüşse, bir omuz darbesiyle paramparça olabilecek. Bazı düşmanlarınızı da bu darbeyle sersemletip, size zarar vermeden işini kolayca bitirebileceksiniz. Rakibinizi tutup, yerden yere vuracaksınız ve sonunda kafasını ayağınızla ezeceksiniz. Bu tür sahneleri çoğu zaman göreceğiz, sonuçta Warhammer’ın acımasız savaş ortamında tozpembe bir yaklaşım bekleyemeyiz. Yeri geldiğinde tek başımıza mücadelelere gireceğiz, ancak genel olarak yanımızda Sidonus ve Leandros adındaki diğer arkadaşlarımız da olacak. Miranda Nero ve Inquisitor Drogan adında iki ana karakter daha oyunda yer alıyor.

Son pişmanlık çare olmaz!

Yapıma başladığımız zaman temel silahlar Chainsword, Bolt tabancası ve Bolter üstümüzde olacak. Bunların yanında Power Axe, Plasma silahları, Thunder Hammer gibi silahlara daha sonra sahip olacağız. Space Marine yeni bir silahı da barındırıyor. Bu masaüstü oyunlarda yer almayan mayın fırlatan Vengeance Launcher. Space Marine’de ilerledikçe yeni geliştirmeler, silahlar ve yetenekler de açılacak.

Oyun Relic tarafından geliştirilen Phoenix Engine adındaki motor ile hazırlanıyor. Şu zamana kadar yayınlanan videolar ve ekran görüntüleri de gayet iyi bir görsellik veriyor diyebiliriz. Efektler ve animasyonlar da genel olarak güzel duruyordu. Ayrıca ince ayrıntılar da görsellikte bulunacak. Mesela savaşmadan önce zırhımız gayet temizken, çarpışmaktan dolayı zırhın üstünde kan lekeleri bulunacak. Sesler yönünden ise zaten yapımcı elinden gelenin en iyisini yapıyor.

Titus’u daha önce; Robin Hood, Babylon A.D., Sherlock Holmes, Tristan & Isolde, Body of Lies gibi filmlerde rol almış Mark Strong seslendiriyor. Müzikler de oyun için özel olarak hazırlanıyor ki, zaten Warhammer 40,000: Dawn of War serisinin şaheser müziklerini gayet iyi biliyoruz. Çoklu oyuncu modu da bulunacak olan Space Marine bir aksilik olmazsa, eylül ayının ilk haftasında PC, X360 ve PS3 platformlarında boy gösterecek. PC için Steam hesabı da lazım olacak. Sözün özü uzun zamandır üstünde emek sarf edilen harika bir yapım için biraz daha sabretmemiz gerekiyor. Warhammer 40K’nın savaşlarına hazır olun!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu