Oyun Ön İncelemeleri

Warhammer Online: Age of Reckoning

“Bu Yüzüklerin Efendisi değil ve siz de Frodo değilsiniz. Burada mutlu son
diye bir şey olmaz”
Steve Perkins – Mythic Pazarlama Müdürü

Dark Age of Camelot’u bilmeyeniz yoktur. Mythic Entertainment’in geliştirdiği,
MMORPG piyasasına ilk giren oyunlardan biri. Peki aranızda Warhmmer Dünyası’nı
bilmeyeniniz var mı? Tabi ki yok. Dergileri ve kitapları 25 yılı aşkın bir
süredir piyasada satılıyor. Bilinirliği açısından oldukça uzun bir süre. 40 K
serisine her gün eklenen oyunlar ile bu piyasaya da adını iyiden iyiye oturttu.
Şimdilerde ise hummalı bir çalışma ile yeni projeleri Warhammer Online: Age of
Reckoning’i tamamlayabilmek için çalışıyorlar. Hedeflerini ise “En az World of
Warcraft kadar çok oynanan bir MMORPG üretmek” olarak belirlemişler. Dünyanın
genişliği ve bilinirliği göz önüne alındığında bu amaca ulaşmamaları için
herhangi bir engel yok gibi görünüyor. İsterseniz kısa bir bakış atalım.

Savaşçı ordular

Özellikle son dönemde çıkan Warhammer serisi yapımları, 3 boyutlu grafikleri ve
detaylı birim yapıları ve farklı kaynak işleyişleri ile strateji dünyasına
yenilikleri getirdi. Bu sayede hayranlarının beklediği tarzı aşarak RPG ve
aksiyonun mükemmel birlikteliğine ulaştı. Mythic bunu bir adım daha ileri
taşıyor ve bunu online dünyasına sokuyor. Steve Perkins; Warhammer’ı, “Burası
Orta-Dünya’nın, 2. Dünya Savaşı’ndaki hali” olarak tanımlıyor. Haksız sayılmaz,
çünkü vahşet son noktaya ulaşmış durumda. Altı ırk hayatta kalabilmek için tüm
güçlerini ortaya koyacaklar. Bunlar; İmparatorluk Güçleri, High Elves, Dwarwas,
Dark Elf, Greenskin ve Chaos olarak geçiyorlar. Bunlardan ilk üçü aydınlık, son
üçü ise karanlık tarafın günlerini temsil ediyorlar. Birçok oyunda bulunan
“Seçtiğin tarafta ilerlemek zorundasın” kuralı Warhammer’da kullanılmıyor.
Başladığınız tarafı ya da karakter sınıfını ilerledikçe değiştirebilme yetisine
sahip olacaksınız. Şuan bunun nasıl gerçekleşeceği çok net olmasa da, edinilen
bilgiler Warrior’u Mage’e dönüştürmek gibi bir alternatiften daha farklı bir
plan olduğu yönünde.

Age of Reckoning’de, WOW’dan farklı olarak NPC’ler de savaşa sizinle birlikte
katılabilecek. Bu sayede savaşınızı kazanabilmek için, oyunda mümkün olduğunca
NPC’yi yeniden canlandırmanızda gerekebilir. Bu da bize projenin Multiplayer
oynanmasının dışında, tek oyuncu mod’una da uygun geliştirildiğini gösteriyor.
WOW oynayanlar bilir. Kimi zaman bir savaşa katılabilmeniz için belki uzunca bir
sürenizi grup toplayabilmek ya da dahil olabilmek için harcıyorsunuz.
Warhammer’da durum daha farklı. Daha güçsüz olsa da yeterince kişi
toplayamadığınız zaman, NPC’ler yardımınıza koşup savaşa biran önce başlamanız
için yanınızda oluyorlar.
33 PVP ve PVE’ye uygun harita bulunuyor. Bu haritalarda evrenin her noktasını
takip edebiliyorsunuz. Kimler arasında savaşlar var, grubunuz ne durumda vs…
gibi. Oyun çok geniş bir içeriğe sahip olduğu için de, her an her noktada farklı
-sizinle alakalı ya da alakasız- bir sürü olay ile karşılaşabiliyorsunuz. Buna
dahil olmak, elinizde olacak. Ayrıca haritalardan bahşetmişken yolları
anlatmamak olmaz. 3 farklı yolumuz var. Bunlardan ilki Kahveringi Yol, Orc’ların
ülkesine gidiyor.Yeşil olan yol ise, Cücelerin ülkesine gidiyor. Bu yolları ele
geçirdikçe karşı tarafın başkentine doğru bir adım daha yaklaşıyorsunuz. Mavi
olan yollar ise son rengimiz. Bunlar tarafsız bölgeyi temsil ediyorlar. Ama
diğeri gibi amaçlarınız doğrultusunda kullanılabilir, gerekirse kendi
topraklarınıza katabilirsiniz.

4 farklı savaş mod’u ile oyuna dahil olabilirsiniz. Çatışma (Skirmish) ile
tesadüfi PVP oyunlarına katılabilirsiniz. Battlefields’da ise, Warhammer evreni
üzerindeki görev tabanlı savaşlara katılıyorsunuz. Senaryo mod’unda “Savaş
Köpekleri” olarak adlandırılan NPC’ler ile hedeflerimize ulaşacağız. Son olarak
ise standart olan Campaign mod’u var. Düşmanlarınızın başkentine ani saldırılar
yapıp yok etmeniz gerekiyor.


Bugüne kadar yayınlanan grafikleri incelediğimizde, detaylı grafikleri ile
WOW’un çok ilersinde bir MMORPG ile karşı karşıya olduğumuzu görüyoruz. Bu
kaliteden ödün vermeden, performanslı bir oyun sunabilirlerse; oldukça başarılı
bir grafik yakalamamaları mümkün değil. Özellikle detaylı birim modellemeleri ve
geniş silah çeşitleri, her zaman WOW ile karşılaştırılan MMORPG oyunlarının
bundan sonra Warhammer’la da karşılaştırılabileceğinin habercisi gibi gözüküyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu