Oyun Ön İncelemeleri

Warhammer Online: Age of Reckoning

“Savaş her yerde !” diyor EA Mythic Studios sözcüsü. Lothern sahillerinden, Ostland ormanlarına, oradan Karak’ın Sekiz Tepesinin zirvelerine kadar. Savaş her yerde. Yeni yarattığınız Goblin Squig Herder’ınızın kafasını ezen Dwarf Hammerer bunu kendi ana şehrinde yapıyorsa, bu durumu oyunun baş tasarımcısı John Drescher şöyle açıklıyor: “Oyuna başladığınız ilk andan itibaren PvP yapmaya başlayabileceksiniz. Bu oyun, örümcek ya da fare öldürme oyunu değil. Bu oyun, (eğer bir orksanız) en başından itibaren dwarf öldürebileceğiniz bir oyun.”


Yeni Greenskin ve Dwarf’lar


Warhammer Online’nın yeni tasarlanan Greenskin ve Dwarf başlangıç noktalarını görünce bu denilenlerin abartı olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Tel örgüler ve duvarlara çevrili başlangıç şehrinde dolaşırken daha yarım saat önce yeni yarattığınız karakterinizi bir katapult tarafından dwarfların savaş gemileri inşa ettiği bir yere fırlatılırken bulabilirsiniz ya da Empire başlangıç şehrinde akın akın gelen Chaos ordularını engellemeye çalışan dev topları görebilirsiniz. Pazarlama bölümü yöneticisi Steve Perkins ise Dwarf başlangıç şehrinin biraz dışındaki inşa edilmekte olan duvara dikkatimizi çekerek, burada, “Waaagh’ın” verdiği güçle üzerinize dar geçitlerden geçerek gelen ork sürülerini engellemeye çalışacağımız savaşları anlatıyor.


Bu gözükenlerin ardına baktığımızda ise gemi inşa eden Dwarfların aslında diğer MMORPG’lerdeki örümceklerin ya da farelerin şekil değiştirmiş hali olduğunu anlıyorsunuz. Daha sonra ise, şehir duvarlarının dışına çıktığınızda ilk görevlerinizden biri mantar toplamak, elbette ki savaş için bu mantarları topluyoruz.


MMORPG oyunlarının müdavimi olanların hemen anlayacağı şekilde, başlangıç bölümleri son için hazırlık aşamasını oluşturuyor. Görünüm ve oyun başı mekaniklerinin farklı gözükmesine rağmen Warhammer Online sanki biraz 8.5 milyon nüfuslu rakibine benziyor. Ancak Warhammer Online’ın fark yarattığı nokta “realm-vs-realm” savaşları. En üst seviye World of Warcraft oyuncuları beş kişilik zindanlarda ve PvE raidlerinde zaman öldürüken, Warhammer, oyuncularını Dark Age of Camelot benzeri bölgesel PvP mücadelelerine yönlendirecek. WoW oyuncuları “Savaş alanları ve arenalar nerede ?” diye ağlarken, Warhammer’da bu alanlar sonradan eklenti olarak değil, oyunun özü olarak karşımıza çıkacak.Mythic’in, Skirmish haritaları adı verdiği yerlerde oyuncular kontrol noktalarını ellerinde tutmaya çalışarak belirli bir puana ulaşıp savaşı kazanmaya çalışacaklar. Skirmish haritalarında hedef olan 500 puana ulaşmanın ise genellikle 10 dakika gibi kısa bir aldığı söyleniyor. En üst seviyeye ulaşmış karakterlerin toplam 15 ile 20 arası yeteneği olacak ve bütün bu yetenekler klavyedeki tuşlara atanabilecek. Peki bu haritalar ve yetenekler en üst seviyeye ulaşmış oyuncuların sıkılıp baştan yeni karakterler açmasını engelleyebilecek mi? İşte bundan çok da emin değiliz.


24 farklı sınıf
Uzmanlık alanları, oyunda bulunan 24 farklı sınıfın (her ırkta 4 adet) hepsine farklı bir rol çiziyor. Oyuncuya özel karakter yaratma durumu, yani aynı ırk aynı sınıf seçmiş iki oyuncunun birbirinden farklı olması durumu ise oyunun başlarında oluşmaya başlasa da bu farklılığın biraz göz boyama olduğunu söyleyebiliriz. Level 2 olduğunuzda önünüzde seçebileceğiniz çok sayıda büyü ve yetenek olacakken, her seviye atlayışınızda seçebileceğiniz yetenek sayısı azalacak.


Level 10’a geldiğinizde ise seçilebilecek ne varsa seçmiş duruma geleceksiniz ve durum 40.seviyeye gelene kadar böyle olacak. Moral (savaştayken artan ya da azalıp size artı ya da eski yönde etki edecek) ve Taktik (genelde pasif bonuslar, yüksek stamina ya da spell damage gibi) özelliklerinizi o anda hangisine ihtiyaç duyuyorsanız onu kullanacak şekilde seçebileceksiniz.Warhammer Online hakkında bizi en çok mutlu eden şey, hala bugüne kadar PvP ve PvE raidleri için ayarlamalar yapan Wow’un aksine, ırk ve sınıfları PvP için çok iyi bir şekilde dengelemiş olması. Burada tehlike ise: PvE çok arka planda kalırsa oyuncular sürekli oynamak yerine arada sırada girip bir iki savaşa katılıp sonra tekrar başka oyunlara dönebilirler. Mythic’in bu durumu da iyice bir düşünmesi lazım.


Sınıf vs Sınıf
24 adet sınıf biraz çok gözükebilir, özellikle de WoW fanatikleri için,
ancak yine de bu 24 sınıf bizim bildiğimiz MMO sınıfları olan tank,
healer gibi sınıfların biraz cilalanmış hali.

Düşman ırkları dengelemek için (örneğin Empire ile Chaos) Mythic,
birbirinin tamamen aynısı olan sınıflar yerine temelde aynı işi gören
ama ayrıntılarda birbirinden çok farklı olan sınıflar yaratmayı
amaçlıyor. Örneğin, Empire Warrior Priest, heavy armor giyebiliyor,
ayrıca yakın mesafe savaşta da oldukça iyi. Ayrıca savaştıkça artan rage
puanları sayesinde ne kadar çok düşman öldürürse o kadar iyi iyileştirme
yapabiliyor. Öte yandan Chaos Zealot, uzaktan saldırlar kullanırken,
düşmanlarının enerjisini Harbinger ( siyah renkli kuzgunlar olarak
gösteriliyor) göndererek emip alan etkili iyileştirme bölgeleri
oluşturabiliyor.

Ancak uzmanlık konusu oyununun bir zayıflığı olabilir. Sadece ateş
büyüleri kullanbilen Empire Bright Wizard sınıfı bir karakteri ortadan
kaldırmak çok da zor gibi gözüküyor. Birden fazla yüksek seviye
karakteri destekleyen kısa süreli bir seviye atlama metodu
geliştirebilmek bu oyunda başarıya ulaşmanın anahtarı olacak gibi
gözüküyor. Elbette ki bu metodu bulmak kısa bir sürede olacak bir şey
değil.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu