Warhound
Chrome’la beni biraz üzen, SpecForce’la kahreden; ancak Call of Juarez’le
kendini affettiren Techland, bu sene ciddi anlamda bomba. E3’te duyurdukları
Chrome 2 ile biraz sallantı yapan firma, son olarak Warhound’la bizleri
karşılayacak. Gizliden geliştirilen ve artık açığa çıkartılan Warhound’ta iyi
tarafta yer alan ve kendi hesabına çalışan özel bir paralı askeri
canlandıracağız. Elimizin altında bir Laptop ve tüm dünya haritası gözlerimizin
önünde. Başbakanlar, iş adamları ve daha birçok özel insan, resmi olmayan acil
durumlarda bizden yardım isteyecek. Yapmamız gereken olay mahalline uçup,
ortalığı temizlemek ve ortadan kaybolmak. Yaptığımız görevden sonra ödülümüzü
alacağız ve hiç kimse, hiç bir şey bilmeyecek.
Warhound’ta geliştirilmiş Chrome grafik motoru kullanılıyor. Ancak grafikler
gerçekten etkileyici olacak şekilde hazırlanacak. Firma bu konuda garanti
veriyor. En önemlisi grafiklerin bize Directx 10 desteğiyle sunulacak olması.
Gelen ekran görüntülerinden yapım oldukça hoş gözüküyor. Diğer yandan
geliştirilmiş bir fizik motoru da olacak. İskelet modellemesi oyunda yer
alanlardan biri. Böylece modellemeler daha tepkili olacak. Ses konusunda
Techland taviz vermiyor. Grafiklerdeki ve fizikteki önem, ses içinde geçerli. Bu
konuyu es geçmeyecekler.
Bu kadarla değil
Yapım paralı asker temalı FPS olarak tanımlanıyor. Ancak bununda belli
dinamikleri var. En başta belli bir kariyerimiz var. Yaptığımız görevlere göre
adımız daha çok duyulacak. Birçok yerden SOS yani yardım mesajları alacağız.
Mesajlardaki görevlerden istediğimizi seçip, hangi yoldan yapacağımızı da
kendimiz belirleyeceğiz. Görevler çizgisel olmayacak ve üstlerinde özgür şekilde
plan kuracağız. Ayrıca yeniden oynanabilirlikleri yüksek olacak. Ancak
görevlerin içerikleri hakkında net bilgi yok.
Yeteneklerimiz olacak ve hangi yeteneğimizi geliştireceğimize oyun esnasında
karar vereceğiz. Mesela kayalıklara ve dağa tırmanma becerimiz olacak. Bunu
geliştirdiğimiz zaman daha dik yerlere tırmanabiliriz. Yapımda araç kullanmakta
var. Bu da aslında geliştirilen yeteneklerden biri. Cipten tutun tank ve bot
gibi çeşitli araçları kullanmayı öğreneceğiz. Çatışma alanında araçlar oldukça
işimize yarayacak.
Çeşitli ekipmanlarımız olacak. Bunları istediğimiz biçimde düzenlemek yine bize
bırakılıyor. Yeni silahlar satın alabileceğiz. İşin diğer tarafı ise kendimize
ait bir atış poligonumuz bulunacak, burada silahları deneme ve pratik yapma
imkanımız olacak. Ayrıca görev sırasında bulduğumuz ekipmanları satabileceğiz.
Böylece daha etkili silahları da alma imkanımız olacak.
Büyüklük
Geniş ve etkileşimli bir çevre oyunda bahsedilenlerden biri. Girdiğimiz
mücadelelerde ve yapacağımız görevlerde büyük alanlar etrafa hakim olacak.
Kısaca yapım geniş haritalardan oluşacak. Bu bize daha fazla hareket sağlarken,
farklı stratejiler denememiz için yararlı olacak. İstihbarat servisinden bilgi alma imkanımız olacak. Böylece düşmanlar hakkında bazı şeyleri öğrenebileceğiz. Rakiplerimizin yapay zekasının yüksek olacağı
söyleniyor. Belirtilen diğer bir nokta Warhound’un senaryosunun farklı birkaç
sona sahip olacağı.
Ne olabilir?
Warhound uzun zamandır geliştirme aşamasında olan, ancak ayrıntıları ve
bilgileri daha yeni yeni yayınlanan bir oyun. Techland önceden yaptığı FPS’lerle
tecrübe kazanmış durumda. Son olarak Call of Juarez’de gerçekten güzel bir
şeyler başardılar. Firma cidden şaşmamak için Warhound’la ilgili forumda,
oyunculara yapım içinde neler görmek istediklerinle ilgili bir kısım dahi açmış.
Directx 10 destekli grafikler, yetenek ve kariyer geliştirme, geniş etkileşimli
çevre ve üstüne harika bir Multiplayer. Eğer yapımcılar önceki oyunlardan
aldıkları dersleri de iyi çalışmışlarsa, bunların altından kalkıp harika bir
oyunu bizlere sunarlar. Umarım Warhound hayal kırıklığı olmaz.