Watch Dogs “sınırların ötesi”ne nasıl geçecek? (MK Özel)
Ubisoft Watch Dogs oyunu ile bütün ilgiyi üzerine çekmeye devam ediyor. Oyunun sadece teknik açıdan değil tasarım açısından da yeni bir çığır açmasını hedefleyen firma bu konu oldukça da iddialı.
Firma ile yaptığımız röportajda da bu konuya değindik. Watch Dogs’un Kreatif Direktörü Jonathan Morin, daha önceki röportajlarında belirttiği “Bu oyun açık dünya oyunlarının sınırlarının ötesine geçecek” cümlesini de burada açıkladı.
Tıpkı AC4 gibi Watch Dogs da her iki nesil konsola da çıkacak. Sınırların ötesine geçme imkanının mevcut nesil konsollarda mümkün olup olmayacağı konusunda Morin “‘Sınırların ötesine geçmek’ sadece oyunun teknik özellikleri ile sınırlı bir durum değil; bunun yaratıcı kısma da uygulayabilirsiniz.” sözleri ile açıkladı.
“Bizler Watch Dogs’a ciddi bir ton vermek istiyoruz; bizler için insan hayalleri önemli şeyler. Video oyunlarının bu tarz konular üzerine çok hafifi yaklaşımlarda bulunmak gibi bir alışkanlıkları var, dolayısı ile biz derine inmeye çalışıyoruz.”
Oyuncuların Watch Dogs’ta sadece ana karakteri değil aynı zamanda bütün şehir benimsemesini istediklerini belirten Morin yapılan eylemlerin sonuçlarında oyuncuların bundan duygusal olarak etkilenmelerini hedeflediklerini belirtti.
“Trafik ışığından kaynaklanan bir kazaya sebep olduğunuzda sizden kendinize “O direksiyon başındaki adama ne oldu acaba” diye sormanızı istiyoruz. Biz bu tarz bir seviyeye ulaşmak istiyoruz. Yeni nesil sayesinde sınırları zorlayabiliriz; oyuncuların cidden bir şeyler yaptıklarına inanmalarını sağlayabiliriz. Sebepler ve sonuçları vardır.”
Açık dünya oyunlarında en büyük problem olarak etrafınızdaki diğer karakterlerin cansızlığını belirten Morin, Watch Dogs’ta bunun ortadan kalkacağını da iddia ediyor.
“Sanırım ilk defa oyuncular sadece şehrin içinde olmakla kalmayacak ancak içinde gerçekten insanların yaşadıklarını hissedecekler. Sonuçta her şehir içinde yaşayan insanlarla şekillenir.”
Röportajın tamamını buradan okuyabilirsiniz.