Oyun Ön İncelemeleri

Watchmen: The End Is Nigh

Alan Moore tarafından seksenli yıllarda kaleme alınan Watchmen isimli çizgi
roman, yayınlandığı Amerika’da gerek kurgusu gerek kahramanlarıyla dönenimin en
başarılı çizgi romanlarından biri olarak hafızalara kazındı. İç içe geçmiş ve
çok katmanlı hikayesiyle, sıradan bir süper kahraman öyküsünden çok daha
fazlasını içinde barındıran Watchmen, 2009 yılında çizgi roman sayfalarından
taşarak beyaz perdede boy gösterecek. 300 filminin yönetmeni Zack Snyder
tarafından sinemaya aktarılacak olan Watchmen, hemen hemen aynı dönemde video
oyun dünyasına da adım atacak. Mart 2009’da salonlarda boy gösterecek olan
filmin oyunu da aynı tarihlerde PC (Steam üzerinden yayınlanacak), PlayStation 3
(PSN üzerinden yayınlanacak) ve Xbox360 (XboxLive! Üzerinden yayınlanacak)
platformları için de raflarda yer bulması bekleniyor.

Tam adı Watchmen: The End is Nigh olan yapım bir hayli iddialı hazırlanıyor.
Zira orijinal romanın illüstratörü Dave Gibbons ve yazarı Alan Moore’da hem film
hem de oyun projesinin içerisinde. The End is Nigh’ın prodüktörü Soren Lund,
Watchmen’den şu şekilde bahsediyor: “Biliyoruz ki Watchmen, çizgi roman
tarihinin kilometre taşlarından biri. Bu yüzden romanın evrenini değiştirmedik
ama bu bize birçok zorunluluk getirdi. Dolayısıyla yaptığımız her şeyi çizgi
romanı temel alarak hazırladık.” Filmin yönetmeni Snyder da bir oyuncu ve
geçmişte onu epey üzen bir deneyim yaşamış. Yönetmenliğini yaptığı 300 filminin
PSP’ye oyun olarak oldukça başarısız bir şekilde adapte edilmesi, ileride
keyifle hatırlayacağı bir olay değil. Bu yüzden Watchmen: The End is Nigh için
işi sıkı tutuyor. “Sonuçta bu bir video oyunu ve en azından diğerleri kadar iyi
olmalı” diyor, beklentileri yükseltmeden Snyder.

Yağmur delicesine yağıyordu

Nite Owl ve Rorschach oyunda yönetebileceğimiz Watchmen karakterleri. Tek
kişilik oyunda bunlardan birini seçip, diğerini de yapay zeka kontrolüne
bırakıyorsunuz. Eğer tercihinizi Co-op’tan yana kullanırsanız, bu kez bir
arkadaşınız ile (Online seçeneği yok) beraber ilerliyorsunuz ve ekran ikiye
ayrılıyor (Split Screen). 6 farklı bölümle karşılaşacağımız oyunda, her bir
görev için çizgi roman referans alınmış. Hatta yapımcılar öyle ileriye gitmiş
ki, yalnızca çizgi romanın sıkı takipçileri tarafından bilinebilecek Jimmy the
Gimmick ve Underboss gibi karakterleri de oyuna dahil etmiş. Kısmen harabelere
dönmüş detaylı bir şehir, neon ışıklar ve delicesine yağan bir yağmur… Oyunda
karşılaşacağımız New York’u tarif etmek için yeterli. Yapıma alışmak adına
Watchmen: The End is Nigh’ın ilk bölümü, yürekli ve kavgacı tiplere hitap
ediyor. Zira bir hapishanede başlıyoruz ve bu bölüm, hızlıca oyun mekaniklerini
kavramak için tasarlanmış.Serüven boyunca kullanacağımız yeteneklerimizi
basitçe öğreten bu bölümde, hızlı atak, ağır saldırı, fırlatma ve yakaladığımız
düşmanları kalkan olarak kullanabilmeyi öğreneceğiz. Ayrıca comboların da
bulunacağı yapımda, bitirici vuruşlara da sahip olacağız. Çaylak kullanıcılar
sadece tuşlara ardı sıra basarak da Watchmen’i oynayabilecek fakat biraz usta
olanlar, özel hareketleri keşfedip, oyunun keyfini daha fazla çıkaracak.
Kullanabileceğimiz karakterler olan Rorschach ve Nite Owl’ın kendilerine has
süper güçleri de var fakat çizgi romanda gördüklerimizin çok az bir kısmı oyuna
aktarılmış.

Ve birilerinin canı kavga çekmişti

The End is Nigh’da, yönettiğimiz karaktere göre farklı sonuçların oluşacağı
belirtiliyor. Rorschach’ın hızlı ama kısmen zayıf karakterinin düşmanlar
üzerindeki etkisi farklı, Nite Owl’ın ki farklı olacak. Rorschach’ın sokak
dövüşçüsü tarzı, çevrede bulduğu beyzbol sopası, bıçak, boru veya levye gibi
objeleri kullanmasına yol açıyor. Tabii tüm bu silahların kullanış mesafesi ve
vereceği hasar değişecek. Nite Owl ise düşmanlarının silahlarını ellerinden
alıyor ve zarif uzak doğu dövüş tekniklerini onlar üzerinde kullanıyor. Onun
asıl özelliği Batman benzeri ileri teknoloji ürünü oyuncakları. Örneğin tiz bir
ses çıkaran el bombasıyla düşmanlarını etkisiz hale getirebiliyor. Her iki
karakterde de ortak olarak sağlık barı bulunuyor fakat ekranda beliren ve her
iki karakter için de farklı olarak ikinci bir bar daha var. Rorschach’ın ikinci
barı öfke miktarını belirtiyor. Bu sayede daha şiddetli saldırılar
gerçekleştiren Rorschach, ayrıca daha hızlı hareket ediyor ve özel hareketini
daha ölümcül yapıyor. Nite Owl’ın ikinci barı ise, zırhındaki elektrik miktarını
gösteriyor. Hem saldırıda hem savunmada işe yarayan bu özellik zayıfladığında,
Nite Owl’un da gücü azalmış oluyor.

Kaçmak benim işim değil

Watchmen’in çizgi romanlarını takip edenlerin aklına şu soru gelecektir: Onca
karakter varken, oyun neden sadece Nite Owl ve Rorscharch’a fokuslandı? Konuyla
ilgili olarak Lund şöyle diyor: “Evet, hepsini eklemeyi istedik, çünkü onların
oyunda kullanabilecekleri çok güzel özellikleri vardı. Ama sonuçta bu
indirilebilir bir içerik ve o kadar karakteri işin içine sokmaya kalkarsak, bu
sınırlarımızın dışına çıkar”. Bu açıklamaya karşın oyunun satışa sunulacağı
tarihe kadar bir takım sürprizler ile karşılaşabileceğimizi de hesaba katmak
gerek. Zira Watchmen’in yapım aşaması devam ediyor.Sonuçta çizgi roman tabanlı bir proje Watchmen. Yapımcı ekip çizgi roman havasını yaşatabilmek için ara
videoları bu temele göre hazırlıyor. Oyundaki kahramanların çizgi romandaki
hallerini görmek, Watchmen ile yeni tanışacak olanlar için güzel bir sürpriz
olacak. Mature reytingiyle yayınlanacak olan yapımda, diyaloglar yetişkinlere
hitap edecek şekilde hazırlanıyor. Ayrıca kan efekti de, Watchmen’de sıkça
göreceğimiz enstantanelerden biri olacak.

Ben kovalayanım

2009 yılında beyaz perdede boy gösterecek olan Watchmen filmindeki
seslendirmelerin kullanılacağı oyunda, Rorschach’ı Jackie Earle Haley, Nite
Owl’ı ise Patrick Wilson’ın sesiyle yöneteceğiz. Watchmen’in illüstratörü Dave
Gibbons, çizgi roman tadındaki ara videoların denetiminden bahsederken şunları
söylüyor: “Oyundaki videoları gördüm ve hoşuma gitmeyen bir şeyle karşılaşınca,
bunu yapımcılarla paylaştım”. Bunun ilk Watchmen oyunu olduğu fikrine
sahipseniz, derhal ondan kurtulun. Zira daha önce de Watchmen oyunu yapılmış.
“Çok uzun zaman önce, ileri teknoloji video oyunları yokken, masaüstü RPG’ler
popülerken, Mayfair firması ile anlaşmıştık. Alan Moore ve benim için oldukça
güzel bir deneyimdi ve onlarla 3 tane Watchmen oyunu yaptık. Şu an yaptığımızda
ne varsa, o zamankinde de vardı.” diyor Gibbons. Yapımın en merak edilen
kısımlarından biri bölüm tasarımları. Bu konuda SEGA’dan Junichi Yamada ile
çalışan ekip, onun Super Monkey Ball 1-2-3, Shenmue, F-Zero GX ve Chili Con
Carnage’dan gelen deneyimlerine başvuruyor. Belki siz de benim gibi bu oyunların
peki iyi birer referans olduğunu düşünmeyenlerdensinizdir; en azından Watchmen
ismi için. Görünen o ki, The End is Nigh onun için epey farklı bir proje fakat
işini kolaylaştıran bir etmen var; orijinal çizgi roman. Çizimler kaynak
alınarak hazırlanan mekanlar ve bölgeler, zaten Junichi Yamada için sınırları
belirliyor. Dolayısıyla çizgi romanın takipçilerine tanıdık gelecek birçok yer,
video oyunda da yer alacak.

Yine bir çizgi roman-sinema-oyun üçgeniyle karşı karşıyayız. Genelde bu tür
durumlarda üçgenin en zayıf kenarı, video oyununa denk gelen kenardır. Umut
ediyorum ki Watchmen, alışılmışın dışına çıkarak kara bulutları dağıtacak isim
olur ve bu sıra dışı kahramanların hikayesini beyaz perde ile beraber oyun
makinelerimizde de keyifle yaşama şansına sahip oluruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu