Oyun İncelemeleri

Whiplash

İnsanlar düşünen birer hayvandırlar; ancak fazla düşünebilmelerinden midir
bilinmez, diğer hayvanlar üzerinde deney yapmaya bayılırlar. Deneylerde fare,
maymun, tavşan gibi hayvanların kullanılması sık görülen durumlardır. Bu
hayvanların hakkını savunan bir kaç hayvanseverin çabalarının sonuçsuz kalması,
hayvanları üzse de, “Genron Corporation”’da yapılan acımasız deneyler, artık
bardağı taşıran son damla olmuştur. Ancak durum o kadar da umutsuz değildir;
çünkü artık hayvanların hakkını sonuna kadar savunacak, hatta insanlara savaş
açacak kadar güçlü iki kişi vardır; Redmond ve Spanx…

“Yok edilemez Tavşan” icat ettim. İnsanoğluna armağan olsun

Whiplash mekân olarak, “Genron Corporation” isimli, maksimum kâr etmek için,
deney hayvanlarına eziyet etmeyi amaç edinen bir firmada geçiyor. Firmanın
kadrolu kobayları olan Redmond (Beyaz tavşanımız) ve Spanx (Kırmızı ne olduğu
belirsiz hayvanımız) birbirlerine son derece sağlam zincirle bağlı olan iki
kader mahkûmudur. İki arkadaş oyun boyunca bu firmadan ne pahasına olursa olsun
kaçmaya ve kaçarken de yollarına çıkan diğer kobay arkadaşlarını kurtarmaya
çalışıyorlar.

Tavşanımız Redmond’un bir deney sırasında kazandığı, “yok edilemez” özelliği
oyunun kilit noktasını teşkil etmekte; çünkü sevgili arkadaşı Spanx onun bu
özelliğini ve zincirle kendisine bağlı olmasını fırsat bilip, zavallı tavşanı
silah niyetine kullanıyor. İki kafadar, oyun boyunca azılı düşmanlarını (yani
biz insanları), Redmond’un darbeleriyle bayıltarak ve karşılarına çıkan
platformlardan hoplayıp zıplayarak ilerliyorlar. Aslında oyunumuz tipik bir
platform oyunu. Son dönem platform oyunlarının yeni modası olan “iki karakter”
ve takım çalışması, burada farklı bir boyuta taşınıyor. “Kullanılan” ve
“kullanan” karakter çok kalın bir çizgi ile ayırt edilmiş! Bir platform oyununda
olması gereken her şey oyunumuzda mevcut (hatta olmaması gerekenler bile). Her
bölümü geçmemiz için yapmamız gerekenler liste olarak sıralanıyor. Açıkçası
Whiplash’te platform öğeleri açısından diğer benzeri oyunlardan ne farklı bir
şey var, ne de eksik.

Espri yapa yapa, kalmadı kalmadı

Platform oyunu denilince insanın aklına, hoplayıp zıplamak, altın, para vb.
toplamak, boss’ları öldürmek gelir. Maalesef yapımcıların aklına ilk olarak
komiklik yapma fikri geliyor. Tamam, bazı platform oyunları gerçekten çok komik
olabiliyor ancak, son derece soğuk espriler hiç de iyi gelmiyor. Sadece Redmond
ve Spanx ilişkisi bile yeteri kadar komik, daha fazla üzerine gidilmesine gerek
yoktu, çünkü oyun boyunca aynı espriyi yüzlerce defa görüp, ilk zamanlar
güldüklerinize bir süre sonra artık ağlamak istiyorsunuz.

Grafik derseniz, fena değil, ancak kendini tekrarlayan bölümler ve kaplamalar
göze batıyor. En önemlisi karakterler; kaç karakter var saymadım, ama herhalde
iki elin parmaklarını geçmez. Karşılaşacağınız karakterlerden olan doktorlar
birbirinin aynısı, diğer görevliler de birbirlerinin renk değiştirmiş halleri.
Beni hiç şaşırtmayan bir başka sorun ise, kamera sorunu. Kamera sorununa 3D
platform oyunlarında iyice alıştık, oyun yapımcılarından bu kemikleşmiş probleme
yaratıcı çözümler getirecek, harita düzenlemeleri bekliyoruz. Oyun boyunca bazen
öyle dar koridorlara giriyoruz ki, kamera yüzünden kontrol dışı olup, koridordan
çıkıyoruz.

Sesler ve müziklere fazla söyleyecek söz yok, “bu oyuna bu kadar” der
gibiler. Ara sıra Redmond’un yaptığı espriler yüzümüzü güldüreceğine, sadece
buruşturmaya yarıyor. Seslendirmeler de biraz silah zoruyla yaptırılmış gibi.
Redmond’un “çabuk olmalıyız”, “geliyorlar”, “yakalanacağız” gibi sizi
telaşlandıracak sözlerine de kulak asmanıza gerek yok, çünkü kimsenin geldiği
yok, hayal görüyor herhalde zavallı (kafasını o kadar yerden yere vururlarsa
sonu bu olur tabi).

Kusura bakmayın, kapatıyoruz

Whiplash, aslında fikir olarak güzel olsa da fazla bir yenilik sunmuyor. Oyun
en iyi esprilerini ilk birkaç bölüm içerisinde tüketiyor. Özellikle oyuncuya hiç
serbestlik tanımaması da can sıkıcı noktalardan. Görevleri mutlaka gösterilen
sırayla tamamlamak zorunda olmamız da bir eksi bence. platform oyunu hastası
iseniz daha yazıyı okumadan oyunu almışsınızdır; ancak söylemem gerekir ki bir
platform oyunundan beklenenin ne altında ne de üstünde bir oyun Whiplash. Sadece
meraklısına tavsiye edebilirim. Onlar da ilk birkaç bölümün esprilerine
katlanıp, sonrasında asık suratlı oyuncu moduna geçeceklerdir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu