Wii: Üçüncü parti sıkıntılı



Nintendo’nun son konsolunun başındaki küçük yazılım kıtlığı yanlış bir anlamanın da delili: Kendini PlayStation 3’ün başarısına odaklayan birçok yayımcı hazırlıksız yakalandı. Bloomberg’deki bir makale bu durumu ve şirketlerin zemini düzeltme çabalarını tasvir ediyor.



Buna göre Electronic Arts, oyunlarının satışının genel olarak %28 artmasına rağmen Şubat ayında ABD’de geçen yıla kıyasla yazılım satışlarında %25’lik bir kayıp yaşadı. Bu kayıp yayımcının kataloğundaki Wii oyunlarının azlığına bağlandı.



Activision ve Take2 gibi şirketler de çıkış zamanında hazırda oyun sunabilmek için hangi konsolun potansiyelinin olduğu çok geç anladılar. Gerçi bir çoğu, sistem E3 2006’da ilk kez tanıtıldığında ve oynanabilir olduğu halde cihazın imkanlarını anlamıştı, fakat çıkıştan altı ay öncesi firmanın ağırlığını bu yöne vermesi içinse oldukça geçti.



Bir analiste göre birçok şirketin, bunu başarabilmek ve önemli markalarını Wii için de yayınlayabilmek için 12 aya ihtiyacı vardı. Electronic Arts, sonbaharda şimdiye dek Tiger Woods serisinden sorumlu Headgate Studios’u almak ve bunu tamamiyle Wii oyunlarının geliştirilmesine tahsis etmek için biraz vakit kazanmaya çalıştı.



Tüm yayımcılardan hızlı davranan ve konsolun start’ında Rayman: Raving Rabbids ve Red Steel gibi oyunları arz edebilen Ubisoftun Aralık ayındaki satışları (geçtiğimiz seneye nazaran) %24’lük bir başarı grafiği çizdi. Ayrıca 2007 iş yılının hasılat artışı tahminleri de %10-12’den %16’ya yükseltildi.



Wii, sadece yüksek satış rakamları sebebiyle cazip değil; aynı zamanda PS3 ve Xbox 360 oyunlarıyla kıyasla oldukça az olan geliştirme masraflarıyla da diğer firmaları çekecek. IDC’nin pazar araştırmacıları, Nintendo’nun bu yılın seyrinde piyasaya takribi 16.1 milyon cihaz süreceğini tahmin ediyorlar. Wii yazılımlarının muhtemel hasılatı ise 2.2 milyar dolar olarak rakama dökülüyor.



Kaynağa ulaşmak için tıklayınız.


Exit mobile version