Witcher 2’ye eskilerden yapılma yeni grafik motoru

CD Projekt RED’in hazırladığı Witcher 2: Assassins of Kings ile ilgili yapımcı ekip oyunun grafik motoru hakkında konuştu.

Buna göre grafik motorunun adı RED Engine, elbette RED’in nerden geldiğini söylemeye gerek yok. Yapımcı Tomasz Gop “Kullanılan araçların yanında sistemin altında yatan herşeyin oyun motoru için önemli bir rolü olduğunu belirtti.

Baş programcı Tomasz Wojcik de “Kendi oyun motorunuzu yapacağınız zaman daha önceden başkasının bulduğu ve çalışan bir teknolojiyi yeniden icat etmenize gerek yok. Dolayısı ile biz Withcer 2 motorunda animasyonlar ve fizikler için farklı iki uygulamayı birleştiren bir ara yazılımlar yani bir middleware geliştirdik” şeklinde bir açıklamada bulundu.

RED Engine’i oluşturan yazılımları  programcı Pıotr Trochım şu şekilde açıkladı “Bunlardan bir tanesi Path Engine. Bu motor esasında bir navigasyon kütüphanesi. Örneğin bir sarhoşun tavernadan evine doğru yalpalaya yalpalaya yürümesini sağlıyor. Bir diğeri ise Havok. İş fiziksel simülasyonlara ve animasyonlara geldiğinde Havok bu konuda bir lider. Bize bir çok animasyonu sıkıştırıp tek bir disk içerisine atmamızı sağlıyor ve bu da oyunu akıcı hale getiriyor. Diğer bir tanesi de Scaleform. Scaleform ile daha kolay bir şekilde çok kullanışlı arayüzler oluşturabiliyorsunuz. Son olarak FMOD, ses oluşturmak için kullandığımız bir kütüphane. Bu şekilde son dönem ses kartlarının özelliklerini faydalı bir şekilde kullanabilmelerini sağlıyoruz”.

Exit mobile version