Oyun Ön İncelemeleri

World of Warcraft: Warlords of Draenor (İlk Bakış)

Pek çok oyun yapımcısı eğer uzun süreli bir serisi artık beklenen tepkiyi alamıyorsa aynı çözümü uygular: Köklere dönmek. Çoğunlukla bu eski oyun mekaniklerine dönmek anlamına gelir. Bugün değil. Bugün, Blizzard’ın köklerine öyle bir dönüşüne şahit olduk ki, sanıyoruz terime yeni bir anlam bulmamız gerekiyor. Zira Blizzard sadece eski bir kamera açısını, ya da sevilen bir iki karakteri geri getirmiyor. Bunun yeirne Blizzard, oyuncuyu alıp, zamanda geri götürüyor. WoW’un yeni ek paketi Warlords of Draenor’da Garrosh’un cezasından kaçmak için yararlandığı bir zaman portalında onu takiben geri gidip, Horde’un henüz şeytan kanı içmediği, Outland’in paramparça olmadığı bir döneme gidiyoruz. Garrosh’un amacı günümüz teknolojilerini kullanarak iblis kanına mecbur olmayan, IRon Horde’u yaratmak. Evet, WoW’da Warcraft I’den dahi öncesine dönüyoruz.

Nerden başlasak? Başlangıç bölgeleri iyi bir sıçrama tahtası gibi gözüküyor. Yukarıdaki haritada görebildiğiniz bölge Outland’in basit bir yeniden yapımı değil. Blizzard bu bölgeyi sıfırdan inşa ediyor. Horde Frostfire Ridge’den giriş yapacak bu yeni bölgeye. Başkentleri Bladespire Citadel olacak. Alliance ise Shadowmoon Valley’den girecek ve başkentleri, evet, Black Temple’ın eski hâli Karabor olacak. Buradan başlayan yolculuğumuzda sadece Burning Crusade’den tanıdık, ama bir o kadar da taze mekânları değil, Warcraft evreninin dört bir köşesinden ve zamanından kahramanları da keşfedeceğiz. Kargath, Blackhand, Grommash, Ner’zhul, Gul’dan, Velen, Khadgar ve Durotan. Evet, ne düşündüğünüzü tahmin edebiliyorum. Evet, biz de onları artık bekliyoruz. Turalyon ve Alleria’yı da, resmi açıklama olmasa da, bu ek pakette artık görmemizin gerektiğini hissediyoruz.

Eğer büyük değişikliklerden söz ediyorsak WoD’un oyuna kattığı iki büyük devrim var. Birincisi ve oyuncuların en uzun zamandır istediği, WoW’un kendine has “housing” sistemi Garrisonlar. Garrisonlar anladığımız kadarıyla her oyuncuya özel instancelanmış bölgeler olacaklar. Bu bölgede aynen bir GZS oynar gibi bina dikebileceğiz. Her binanın ayrı bir vasfı olacak ve tabii, o binaların arasında geçen takipçilerinizde. Takipçileriniz farklı işlere yarayacaklar, bazıları size sahip olmadığınız proflara kısıtlı erişim tanıyacaklar, bazıları ise sizin için savaşıp, hazine toplayacak. Bunlar level alabilecekler ve kendilerini geliştirecekler. Zaman içerisinde Garrisonlarınız da büyüyecek ve genişleyecek. Tabii instance dedik ama Garrison geliştirmenin havasını atamayacaksak kimseye faydası yok. Arkadaşlarımız gelip Garrisonlarımızı ziyaret edebilecekler.

Diğer değişiklik ise karakter modelleri. Uzun uzun anlatmaya gerek yok, bu daha çok resimlerin konuşacağı bir alan. Şu ana kadar Blizzard üç ırkın yeni modellerinde gösterim yapacak denli aşama kaydetmiş: Orc, Dwarf ve Gnome. Bildiğiniz gibi WoW her ek pakette grafiksel olarak atılım yaparken vanilla grafikleri geride kalıyordu. Cata buna çözüm olmuştu ama ırkların karakter modelleri hâlâ faciaydı. Blizzard vanilla ırklarından başlayarak, Draenei ve Blood Elf’leri de düzelteceğini söylüyor.

Fakat bu iki büyük yeniliğin haricinde irili ufaklı detaylar da var. Değişen envanter sistemi bunlardan birisi. Artık modların yaptığını oyun otomatikman yapıyor, envanterimizi elden geçirip, en son gelen eşyalara dikkat çekiyor ve eşyaları gruplara ayırıyor. Vendor trash’ler artık işaretliler, Heirloomlar, Toylar ve Tabardlar koleksiyon ekranına geliyor. Quest eşyaları da artık envanterde durmuyor ve yine çok istenen bir özellik, artık bankadaki hammaddelerinizle direk craft yapma imkanı geliyor!

Bir diğer değişim ise statlarda. Hit ve Expertise yolcu gibi gözüküyor, onun yerine Movement Speed ve yaptığınız her hareketin etraftaki moblara (veya dostlarınıza) sıçramasını sağlayan Cleave gibi yeteneklerden söz ediliyor. Yeni, hangi instance’a, hangi raid’e hazır olduğunuzu gösteren bir “adventure guide”, Warlords of Draenor’u aldığınızda bir karakterinizi ototmatikman level 90 yapabilme şansı, yeni, Arena Ladder benzeri Trial of the Gladiator sistemi ve 20 kişiye fikslenmiş yeni Raid zorluğu: “Mythic” diğer değişikliklerin kısa bir özeti. Tabii bir de burada söylenmesi gerekmeyenler de var, 6 yeni dungeon, Heroic olarak geri gelen UBRS, yeni World PvP bölgesi Ashran, 2 yeni Raid, 1 yeni Talent tieri.

Olmayanlar da var tabii, yeni bir ırk, yeni bir sınıf, yeni yetenekler… Ama öyle gözüküyor ki yeni bir ırkın yerine temizlenmiş karakter modelleri, yeni bir sınıfın yerine Death Knight ve Monk eklendiğinde çektiğimiz denge sorunlarından kurtulmanın hafifliği ve yeni yetenekler yerine her 91-100 arası her levelda gelecek olan kalıcı boost’lar (örn: Fire Mage’ler için Scorch’a +%30 hasar) bunları aratmayacak gibi gözüküyor. Blizzard, belki de sadece hikâye bakımından en ilgi çekici ek paketini sunuyor bize. Zamanda geriye gidip, asıl Orcları görmek, her şeyin başlangıcına dönmek fikri, ne yalan söyleyelim, kulağa meraklandırıcı geliyor…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu