Makale

World of Warcraft’ın dünü ve bugünü

Yıllarca süren bir çalışmanın eserini yıkmak ancak eser sahibine özgü bir şey olsa gerek. El emeği göz nuru  çaba ile oluşturulmuş bir dünya, belki de bir “eser” anlamında yapılabilecek en uç noktalardan bir tanesini temsil eder. Koca bir dünyanın neredeyse her detayını düşünüp oluşturan bir zihin, sadece maddeyi şekillendirmekle kalmamış bunun yanında kültür, dil, ırk savaşları, vs. gibi etnik veya sosyal tabakalaşmayı da var etmiştir. Her ne kadar oluşturması göze büyük gibi gelse de bütün bu sistemin kontrolü daha fazla çaba isteyen bir iş, burası kesin. Peki ya günün birinde eser sahibi “sanatçı” eserinden sıkılır ve bir bıçak darbesi ile ona yeni ama eski güzelliğinin tam aksi bir görünüm vermek isterse ne olacak? Sanırım bunu şu sıralar en iyi Blizzard yanıtlayabilir.

Shattering yaması ile adına uygun olarak dramatik bir şekilde çehresi değişen World of Warcraft’ta artık işlerin eskisi gibi olmayacağı kesin. Zaten bunun habercisi Azeroth’un yer yer mahvolmuş, yıkılmış ve sel basmış yeni bölgeleri. Ve elbette bu yıkımın tek bir sorumlusu var; Deathwing. Deepholm’un içerisindeki nefret dolu tüneğinden uyanan canavar, yuvaya geri döndü. Azeroth’un göklerini ele geçirdi ve topraklarına saldırmaya başladı. Merkezi yerleri alevler içerisinde bıraktı, kıyılarına doğal afetler gönderdi. İlk saldırıdan bu yana Azeroth yaşayanları toparlanıp yeniden bir hayat kurmak için biraz zaman buldu ve sonucunda eski yaşam alanlarını tekrardan yapılandırıp değişiklikleri çok çabuk kabullendiler. Bu mekan değişiklikleri dünyaya yeni karakterler ve görevler de getirdi.

İşte bütün bu yok ediş aşkı ve varoluş çabası içerisinde, değişen düzenin yarattığı yenilikler ve eskinin resim albümlerine geçişini tam olarak anlamak için neyin ne kadar değiştiğini sizlere gösterelim istedik. Karşınızda öncesi ve sonrası ile muhteşem kıta Azeroth.

Stormwind (Harita)


Stormwind şehri değişime fazla da yabancı sayılmaz. Örneğin Wrath of Lich King ek paketi ile Alliance oyuncularının Northrend kıtasına gitmek için gemiler buldukları liman kurulmuştu. Lakin Cataclysm ile oluşan değişikliklerle karşılaştırılınca bu ufak eklentiler çok solgun kalır. Deathwing, Park bölgesini yok edip şehrin girişine bakan kulelere hasar vererek şehri yok etmeye yakın bir hale getirirken aynı zamanda Stormwind’in makyaj tazelemesi için de bir bahane oluşturdu. Cadde taşları yeniden döşendi, ara sokaklar daha rahat geçişler için genişletildi ve Stormwind Kalesi’nin o büyük girişi tepesinde heykel bulunan bir çeşme ile tamamlandı. Şehrin arkasında eskiden tam anlamı ile hiçbir şey yokken artık orada bir mezarlık ve bal kabağı tarlası ile balık tutulacak bir göl mevcut.



Stormwind


Deathwing’in üstünden geçtiği sırada aldığı yoğun hasarı bir kenara bırakırsanız, Stormwind daha önce hiç bu kadar güzel gözükmemişti. Şehrin herhangi bir bölgesindeki bir noktadan nereye bakarsanız bakın gördüğünüz her şeyin yeniden tasarlanıp modellendirildiğini görürsünüz. Sokak lambaları, binaların dış yüzeyleri ve hatta kaldırım taşları bile daha bir güzel gözüküyor. Hatta uzak bir mesafeden, bir zamanlar Stormwind’in girişine ev sahipliği yapan Park bölgesinin kalıntılarını ve eskiden ağaçların doldurduğu boşluğu bile bir farklı güzel gözüküyor.


Westfall


Westfall’ın Cataclysm değişimi kıtanın diğer bölgeleri kadar dramatik olmadı. En azından bulunduğu yer bakımından bunu söyleyebiliriz. Ancak es geçemeyeceğimiz nokta, Gold Coast Taşocağı’nın doğusunda, ara ara çıkan ve ağaçlarla toprak parçalarını havaya fırlatan girdapların oluşturduğu ve yarı saydam sümüksü yaratıkların (ooze) içerisinde yaşadığı bir kanyon oluştu. Bölgenin başka bir yerinde ise rüzgar elementleri yerlerini Cyclone’lara bıraktı. Bu yaratıklar tuttukları her hayvanı ya da oyuncuyu havaya fırlatıyor. Sentinel Hill etrafındaki bölgede yerleşim bölgeleri kuruldu. Birçok yeni görev, Westfall’u ziyaret edilmesi gereken bir yere dönüştürdü. Burada karakterinizin seviyesi gereği yapacak bir işiniz olmasa da iki yeni uçuş noktasının eklenmesi ile bölgeye ulaşım daha da kolay olduğundan gidip bir bakmak isteyebilirsiniz.

Menethil Harbor/Wetlands


Menethil’in batı kısmında, şehrin neredeyse yarısını oluşturan binalar artık su altında. Şehrin hanı ve şehirdeki diğer dükkanlar halen etkin durumda ancak onlara ulaşmak için sığ sulardan geçmeniz gerekiyor. Wetlands’in başka bir bölgesinde Night Elfler küçük bir karakol kurdular ve buraya Green Warden’s Grove’dan gelen bir uçuş noktası eklediler. Loch Modan’ı Wetlands’den ayıran barajın yıkılması ile oluşan gölün yanı başında da cücelerden görevler alabileceğiniz ve yine kendisine ait bir uçuş noktası bulunan bir yer oluşturuldu.


Loch Modan


Loch Modan nehrinin saf sularını koruyan Stonewrought Barajı paramparça oldu ve koruduğu nehir ondan kaçarak tepenin altında kalan bölgeye yayıldı. Sonucunda Loch Modan tamamen kurudu ve altında kalan toprağın Wetlands bölgesine eklenmesine razı olarak arkasında yeni elementler ve yaratıklar bıraktı.

Gadgetzan/Tanaris


Gadgetzan biraz daha gelişti. Binalardan bir çoğu yer değiştirdi. En önemlisi ise artık etrafındaki çöl, önüne geleni yutan okyanus tarafından bu iç kasabayı bir kıyı kasabasına dönüştürdü. Hem Horde hem de Alliance uçuş noktalarının yerleri değiştirilerek şehir duvarları arasına koyuldu. Dışarıda ise bir gemi inşa edildi. Şu anda yakınlardaki Steamwheedle Limanı’nda hayatta kalanlar suyun sadece bir iki metre üzerinde kalan çatıların tepelerine çıkmış, Gadgetzan goblinlerinden gelecek kurtarma balonlarını bekliyorlar. Korsanlar halen her zamanki gibi Tanaris’in büyük bir bölümünü ellerinde tutuyorlar ve artık geçici olarak kurdukları karargahları terk ederek tıpkı gerçek korsanların yapması gerektiği gibi gemilerle etrafa bela olabilecekler. Tanaris, Cataclysm sonrası mutlaka gidip görülecek bir bölge olmasa da World of Warcraft’ın yeni sulanmış alanları içerisinde gezilip görülmeye değen bir mekan diyebiliriz.


Thousand Needles


Horde görevlerine odaklanmış bir merkez olan bu devasa kanyon, Shattering yamasında gelişen olaylar sonrasında suyla doldu. Aynı şekilde, goblinlerle gnomeların birbirlerini yediği Shimmering Flats’te sularla ağzına kadar doldu, ancak iki ırk da suların üzerine devasa bir duba inşa ederek enkaz ekipleri kurup bunları suyun altına malzeme bulmaya gönderdiler. Tauren’lerin evleri halen Thousand Needles tepelerinin üstünde lakin artık yalnız değiller. Kampları Twilight tarikatçılarının kampları ile birleştirilmiş durumda. Son olarak o mucizevi icat Great Lift sel suları tarafından yok oldu.

Badlands


Badlands, Shattering’den öncesinde olduğu gibi halen yaşanılamaz bir yer. Tek farkı artık eskiden Dust Bowl adlı ovanın yerinde parçalanmış ve her tarafından sivri tepelerin çıktığı bölge halini almış olması. Scar of the Worldbreaker (Dünyakıranın Yarası) adı verilen bu yeni şeklin nasıl oluştuğu konusunda çok şey bilinmese de Deathwing’in bu bölgede biraz daha alçaktan uçtuğu kesin. Ayrıca bu bölgede oluşan bir kanyon, Badlands’i Loch Modan’dan ayırarak bu iki bölge arasındaki tüm yolları kullanılmaz hale getirdi.


Booty Bay


Cataclysm tanıtım videosunda Baron Revilgaz’ın heykeli üstüne yığılan devasa dalgaya rağmen korsan sığınağı olan Booty Bay aslında Deathwing’in o kadar da büyük bir zulmüne maruz kalmadı. Heykel halen yerinde duruyor. Biraz hasara ve etrafa dağılan yosunlara rağmen şehrin fiziksel karakteri çok da değişmedi. Elbette göze çarpan değişiklikler mevcut. Şehrin yakınlarındaki kayalardan akan şelaleler veya gelgit dalgalarından dolayı şehrin yan tarafındaki tepenin üzerine konuşlandırılmış gemi enkazı gibi.

Darkshore Harbor


Eğer World of Warcraft dünyasında Deathwing’in gelmesinin gerçekten nelere kadir olduğunu merak ediyorsanız o zaman Darkshore’a bir gidin ve Auberdine adlı Night Êlf şehrini ziyaret edin deriz. Ya da şehirden geriye kalanı. Tüm bölge yerle bir olmuş durumda ve halen Shattering’in izlerini taşıyor. Eye of Vortex adlı bir kasırga Auberdine’ın yıkıntıları arasında dolaşmaya devam ediyor. Darkshore’un geri kalanı benzer şekilde yok olmuş durumda. Kıyının büyük bir kısmı su altında kaldı. Bölgenin iç kısımlarında ise yeni bir su yolu bulunuyor.


Southshore


World of Warcraft dünyasındaki en tartışmalı yerlerinden bir tanesi de Alliance’lar tarafından kontrol edilen Southshore. Bölge Forsaken güçleri ve Forsaken Blight’ın sayesinde artık Horde’ların elinde. Bölgenin etrafında yeni sahiplerinin varlıklarını yansıtan irili ufaklı fiziksel değişiklikler de mevcut.

Orgrimmar


Orc başkentinin bazı değişiklikler yaşadığını belirtmek açıkçası hafif kaçar.
Bütün bölge tehdit edici, korkutucu bir temaya bürünerek tamamen şekil
değiştirdi. Şehrin duvarları ve iç kısımları metal plakalarla desteklendi.
Görülüyor ki orc binalarına özgü o kültürlerinin yansıması olan keskin dişlerin
de sayısı artmış. Horde savaş şefi Garrosh, Valley of Strength’in ortasına yeni
inşa ettiği bir binada ikamet etmeye başlayarak emirlerini buradan verir oldu.
Bir de artık goblinler için tamamen yeni bir bölge var; Goblin Slums yani goblin
varoşları.


İşte Azeroth’un kabaca değişen yüzü bu şekilde. Yeni bir çağ başladığını artık
kıtadaki en cahil varlık bile biliyor. Deathwing daha uzunca bir süre tepemizde
gezecek, bu bir gerçek. Ama Azeroth bir günde kurulmadığı gibi bir günde de
yıkılmayacak orası da kesin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu